گفت و گوویژه

رئیس کانون آذربایجان شرقی: نهادهای مسئول جوابگو نباشند، مدیران کانون‌های وکلا راهی جز استعفای دسته جمعی و تحصن در مقابل مجلس نخواهند داشت

حسن پاشازاده: حتی در زمان طاغوت و دیکتاتوری خاندان پهلوی استقلال کانون های وکلای دادگستری این چنین متزلزل و سلب نشده بود.

وکلاپرس– دکتر حسن پاشازاده رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در گفت و گویی با رسانه های خبری در خصوص پیامد های تصویب طرح تامین مالی و جهش تولید در مجلس علیه نهاد وکالت نکاتی را عنوان کرد.

به گزارش وکلاپرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در قالب الحاقیه‌ای به ماده ۱۹ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، کانون‌های وکلا را موظف به تبعیت از مصوبات هیأت مقررات زدایی کردند که یکی از آثار آن احتمال ابطال بسیاری از مقررات و نظامات کانون‌های وکلای دادگستری توسط نهاد زیر مجموعه وزارت اقتصاد است.

بیشتر بخوانید:

در همین راستا رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی با حضور در یک نشست خبری در خصوص این موضوع به سخنرانی پرداخته و عنوان کرد: اگر هیچ یک از نهادهای مسئول جوابگو نباشند مدیران کانون های وکلای دادگستری راهی جز استعفای دسته جمعی و تحصن در مقابل مجلس نخواهند داشت. حتی در زمان طاغوت و دیکتاتوری خاندان پهلوی استقلال کانون های وکلای دادگستری این چنین متزلزل و سلب نشده بود، جمهوری اسلامی ایران به کجا رسیده ! که پنج و شش نماینده مجلس می توانند این گونه استقلال این نهاد مدنی و حقوقی را سلب کنند و سرنوشت ۷۰ ساله آن ها بازی بگیرند.

این طرح مانند پتک و بمبی بر سر کانون های وکلای دادگستری فروده آمده است

پاشازاده که اغلب اوقات مواضع تند نمی‌گیرد، در توضیح بیشتر افزود: این طرح که به صورت عجولانه به تصویب رسیده به مانند پتک و بمبی بر سر کانون های وکلای دادگستری فروده آمده و استقلال و حیات آن ها را در معرض خطر و انحلال حتمی قرار داده است، کانون های که در طول بیش از ۷۰ سال با حفظ استقلال و بدون دریافت ریالی از بودجه های عمومی و دولت به تربیت وکیل پرداخته و صادقانه به مردم و آحاد جامعه خدمت کرده است.

وی با اشاره به غیر مرتبط بودن طرح یاد شده با نهاد وکالت گفت: همین مطول بودن عنوان این طرح که بیش از دو سطر است و حتی خود رییس کمیسیون جهش نمی تواند از حفظ به درستی عنوان آن را بازخوانی کند، کافی است که بگوییم تا چه حد شتاب زده،‌ ناپخته و غیر کارشناسی است.

بیشتر بخوانید:

وی تصریح کرد: در یک صد سال گذشته نهاد قانونگذاری و ملت شاهد چنین طرحی با چنین عنوان طولانی نبوده است. براساس یکی از مواد این طرح که با عنوان “طرح تامین مالی و جهش تولید (از طریق اصلاح قوانین «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی »و «رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» با پیشنهاد احدی از نمایندگان مجلس تصویب شده است: کانون های وکلای دادگستری از قوه قضاییه منتزع و به زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و قوه مجریه در می آیند و همه امور آن ها از جمله صدور پروانه وکالت، تعلیق و ابطال پروانه وکالت از طریق سامانه کسب و کار زیر نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی صورت خواهد گرفت. تاسف بارتر اینکه مصوبات کمیسیون های داخلی این وزارتخانه برای کانون های وکلا الزام آور شناخته شده و این مصوبات غیر قابل اعتراض در دیوان محترم عدالت اداری قلمداد شده است!!!

این طرح در تضاد آشکار با قانون اساسی و سیاست های کلی نظام است

این حقوقدان نسبت به پیامدهای طرح یاد شده هشدار داد و تاکید کرد: این طرح در تضاد آشکار با قانون اساسی،‌ حقوق ملت و سیاست های کلی نظام در حوزه قانونگذاری و امور قضایی کشور مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام و مقام معظم رهبری است و بدون تردید زیان های جبران ناپذیری را به ویژه در عرصه بین المللی به حیثت نظام جمهوری اسلامی ایران و اعتبار احکام صادره از محاکم قضایی ایران وارد خواهد کرد و مسببان و عاملان آن باید پاسخگو بوده و مورد تعقیب قرار گیرند.

بیشتر بخوانید:

رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی تاکید کرد: تردید نکنید که از فردا تمام رسانه های دنیا این طرح را دست آویز فرآورده های خبری خود قرار داده و انحلال و اضمحلال کانون های وکلای دادگستری کشور را تیتر بزرگ خبری خواهند زد.

 نمایندگان همه مسایل کشور،‌ اقتصاد،‌ تولید و مردم را رها کرده و فقط نگران و دغدغه امر وکالت هستند

دکتر پاشازاده اشاره کرد درحالی که لایحه برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق مجلس در جریان است و هنوز معلوم نیست مقررات حقوقی آن تصویب می شود و یا نه، فی البداهه و دفعتا نماینده  از جریان و گروه خاص در ضمن یک طرح نامربوط بطور ماهرانه بند یاد شده را پیشنهاد می دهد و با تاسف فراوان بدون کوچکترین مکث و مطالعه تصویب می شود و گویی مجلس و نمایندگان همه مسایل کشور،‌ اقتصاد،‌ تولید و مردم را رها کرده و فقط نگران و دغدغه امر وکالت هستند!

بیشتر بخوانید:

وی گفت: آخر این چه قانونی است که حق برگزاری آزمون و اختبار را از فرایند کارآموزی پذیرفته شدگان حذف می کند، حق مراجعه به دیوان عدالت اداری را سلب می کنند؟ طبق قانونی جدید تسهیل صدور مجوز کسب و کار ده ها هزار نفر به عنوان کارآموز وکالت می پذیرید و همزمان اعلام می کنید که همه شرکت ها و بنگاهها و موسسات بخش خصوصی و مدیران آنها می توانند از فارغ التحصیلان حقوق به عنوان وکیل دادگستری استفاده کنند!چه کسی و کدام نهادی بر عملکرد این نمایندگان حقوقی بخش خصوصی نظارت خواهد کرد؟

هر گونه انتقاد را با چماق انحصارگر پاسخ می دهند

رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به رویکرد دیرینه مجلس علیه نهاد کانون وکلای دادگستری گفت: مجلس و نمایندگان آن که باید دغدغه معیشت مردم را داشته و مصالح کشور و موکلین را در نظر بگیرند متاسفانه علیه وکلا و نهاد کانون قدرت نمایی می کنند و هر گونه انتقاد و پیشنهاد مشفقانه آن ها را با چماق انحصارگرانه پاسخ می دهند.

این وکیل با سابقه دادگستری اشاره کرد: هیچ گونه انحصاری در حرفه وکالت وجود ندارد و کانون های وکلای دادگستری از سال ۷۶ بر اساس قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت همه ساله آزمون وکالت برگزار کرده و ۳۰ درصد سهمیه هر سال به ایثارگران عزیز اختصاص یافته و سهم قابل توجهی در اشتغال فارغ التحصیلان حقوق دارند.

بیشتر بخوانید:

پاشا زاده ادامه داد: از سال قبل هم که قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار به رغم همه نقصان و اشکالات عدیده آن تصویب شده همه ۲۸ کانون وکلای دادگستری بدون وقفه آن را اجرا کرده اند و تنها در کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرق حدود ۵۰۰ نفر کارآموز وکالت جذب و اخیرا حهت طی مرحله دوم کارآموزی به دادگستری استان معرفی شده اند.

به کجا چنین شتابان آقایان نماینده

این استاد دانشگاه خطاب به نمایندگان و بانیان تصویب کننده این طرح گفت: به کجا چنین شتابان آقایان نماینده، شما مگر قسم یاد نکرده اید که از قانون اساسی اطاعت کرده و از حقوق و آزادی و مصالح مردم دفاع کنید؟چرا قانون اساسی و اصل مسلم تفکیک قوا را نادیده می گیرید چرا سیاست های کلی نظام مصوب مقام عظمای ولایت را نادیده گرفته و زیر سووال می برید و به چالش می کشید!، آیا معنی پای بندی شما به ولایت مطلقه فقیه این است؟

رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی تصریح کرد: این چه استدلالی است که شما مهمترین قوانین تخصصی مربوط به به وابستگان دادگستری اعم از کانون های وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری و دفاتر اسناد رسمی را تحت عنوان مضحک حمایت از کالای ایرانی زیر نظر قوه مجریه و وزارت امور اقتصادی و دارایی می برید؟ و چرا به جایگاه و شان مجلس در نزد افکار عمومی خدشه وارد کنید.

بیشتر بخوانید:

وی گفت:‌ آیا جای این قوانین تخصصی حوزه قوه قضائیه در نظام طرح جهش تولید است؟ کمیسیون امور حقوقی و قضایی مجلس چه کار می کند؟ قوه قضاییه کجاست؟ وزارت دادگستری کجاست؟ معاونت حقوقی ریاست جمهوری کجاست؟ کانون های وکلا با نزدیک به ۱۰۰ هزار وکیل و حقوقدان به عنوان ذینفعان اصلی این طرح ها کجا هستند؟ این شکاف و فاصله بین مجلس و نهادی مدنی از کجا ناشی شده است؟

پاشازاده افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرموده اند مجلس شورای اسلامی نیز برای تصویب قوانین حدود و چارچوبی دارد که باید رعایت شود و قانون مصوب با کمترین تنش و بیشترین اقناع عمومی در جامعه رو به رو باشد.

این همه کینه توزی و ستیزه جویی علیه کانون های وکلا ناشی از چیست؟

رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: این همه کینه توزی و ستیزه جویی عده قلیلی از نمایندگان که به طور علنی علیه کانون های وکلای دادگستری صورت می گیرد، ناشی از چیست؟ و همه اهل فن می دانند که اقدام شتاب زده و غیر کارشناسی این پنج و شش نفر نماینده درست بر خلاف مصالح عمومی و مغایر با روحیات و اقتضائات نهاد قانونگذاری است.

رییس سابق دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تبریز گفت: ما ۳۰ سال در دانشگاه در سر کلاسهای درس به دانشجویان گفتیم قانونگذار حکیم و علیم است کار عبث نمی کند ، اما الان دانشجویان می گویند اینان که جز عبث کاری نمی کنند!

بیشتر بخوانید:

رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد: سران سه قوه با توجه به نگرانی های به حق جامعه وکالت و حقوقدانان و صاحب نظران و معمرین نهاد وکالت با تشکیل جلسات اضطراری و استماع توضیحات و مستندات بزرگان نهاد وکالت نسبت به توقف و استرداد طرح مذکور اقدام و مجلس را از تصویب طرح های شتاب زده و غیر کارشناسی علیه استقلال کانون وکلای دادگستری باز دارند.

تحصن کنید ساندیسش با من!

این حقوقدان افزود: چه معنی دارد که یک کارشناس وزارت امور اقتصاد و دارایی به طور علنی علیه کانون وکلا و ۱۰۰ هزار نفر وکیل دادگستری را که سکاندار امر دفاع و عامل احقاق حقوق ملت و تحقق دادرسی عادلانه و منصفانه و استحکام و اعتماد جهانیان به آرای محاکم هستند تهدید کرده و نعره برآورد که شما هم مانند صنف .… مقابل وزارت اقتصاد تحصن کنید ساندیسش با من!

وی ادامه داد: همه وکلا،‌ حقوقدانان،‌ اساتید دانشگاه ها از شنیدن خبر تصویب طرح مذکور در بهت فرو رفتند و نسبت به عملکرد مجلس که به عنوان فضائل ملت باید در راس امور باشد، دچار شک و تردید شدند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: فکر نمی کنم با این طرح و ادامه هجمه های بی وقفه هتاکان علیه کانون های وکلای دادگستری این کانون ها بتوانند بیشتر از دو و یا سه ماه دوام بیاورند و بانیان طرح باید منتظر بازخوردهای شدید داخلی و خارجی اقدام نسنجیده خود باشند.

قرار است استرداد طرح مذکور را درخواست کنیم

رییس کانون آذربایجان شرقی خبر داد که در اعتراض به تصویب این طرح قرار است شنبه آینده مدیران همه کانون های وکلای دادگستری سراسر کسور به همراه شخصیت های بزرگ علمی، دانشگاهی، قضایی در تهران جمع شده و با نهایت احترام و احساس مسوولیت و پرهیز از هر گونه حرکت شتاب زده که ممکن است موجب سوء استفاده دشمنان شود از روسای محترم قوا، شورای نگهبان،‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام توقف و استرداد طرح مذکور را درخواست کنیم.

وی هشدار داد: اگر هیج یک از این نهادهای مسوول جوابگو نباشند مدیران کانون های وکلای دادگستری راهی جز استعفای دسته جمعی و تحصن در مقابل مجلس نخواهند داشت ولی امیدواریم با ورود و دستورات سران ارشد نظام زودتر از این مرحله این مشکل حل و فصل شود.

منبع: وقت نیوز

‫۳۲ دیدگاه ها

  1. بخدا اگه جرات استعفا داشته باشید.
    تمام دست و پا زدن شما حفظ انحصاریه که حسابی به دهنتون مزه کرده. ایکاش تحصن کنید تا بلکه حال و احوال بچه هایی که تحصن کردن جلو مجلس که به ازمون اول دوره که با اون منابعی که معرفی کرده بودید دستکمی از خود ازمون نداشت رو درک کنید.جالبه طوری هم وانمود میکردین که اعتراض ها به اختبار هست. در حالیکه همه داد میزدیم به ازمون مرحله اول معترضیم.
    یا چقدر استرس اعلام نتایج وارد کردید که نمیدونیم بر اساس نمره س یا طراز، در حالیکه دانش اموز دبیرستانی هم میدونه تمام ازمونهای ورودی از ابتدای بوجود امدن ازمون های متمرکز بر اساس طراز بوده. چقدر خوبه که اینجوری به خودتون افتادین. انگار اب تو لانه مورچه ریختن و هوار میزنه که دنیا را اب برد…

    1. دقیقا همینه ک میگید توصیه من به ایشون اینکه استعفای دسته جمعی بدن تا جا برای یه عده جوون ک کانون هم در ازمونهای ورودی و هم پس از اون پوستشون رو کنده بیان وارد حرفه بشن حالا کارتون به جایی رسیده ک مجلس رو تهدید میکنید ؟؟؟مسئولین محترم یه پاسخ شایسته بدهیید به ایشون

    2. استاد محترم فرمودند که صدهزاروکیل داریم شماتصورکنیدکشوری با۸۵میلیون جمعیت بایدصدهزاروکیل داشته باشدهروکیل پاسخ گوی ۸۵۰نفر؟؟؟؟درودبرمجلسی که جلوی بنگاه اقتصادی وکالت ایستاد

    3. ای کاش انحصار واقعا برداشت شما بود شما فک کردین نمایندگان دلشان به حال شما سوخته
      انحصار خودرو ساز ،شهرداری،واردات فولاد،مصنوعات،مرغ،شکر،ماشین و….
      اینها انحصار اینهاست که با روزمره مردم در ارتباط قرار داره
      نماینده ها اگر به فکر مردم بودن اینها رو حل میکردن تورم رو کم میکردن
      اما نمایندگان فقط به فکر خودشان و جیب خودشان هستن
      نماینده ها اگر مرد هستن مشکل تورم رو حل کنم فقط بلدن تو مجلس حقوق مفت بگیرن یک عده مفت خور

  2. استعفا بدید همگی انحصارطلبی شکسته میشود مگه اسمون بزمین میاد هیچ اتفاق خاصی نمیفتد مگه شما شاکله نظامید نکنه فکرمکنید ریس جمهوری ریس مجلس یا از اینجور ادمها هستید شماها ادمهای معمولی هستید همین نظام مقدس بشما اعتبار الکی داده متوهم شدید نه بابا جون برید دسته جمعی استعفا بدید ماشالله بفضل خدا مشاوران قوه قضاییه هستند مثل شیر سکانداری میکنند نمیدانم اشتباه کی بود تا الان کانون وکلا درمقابل نظام میایستد اول انقلاب باید برچیده میشد تا الان زور نگویند وبه قانون مجلس تمکین کنند

    1. .بنده خدا شما فکر کردی اینا استعفا بدن همه چی حل میشه… شک نکن از چاله در میای میفتی تو چاه
      اینا که تخصصشون اقتصاد وضعیت اقتصادی کشور اینه وای به حال اینکه بیان وارد عرصه وکالت بشن..

  3. تورو خدا بس کنید از استقلال کانون وکلا، یعنی الان بنده خدایی که مرکز قوه وکیل هستش استقلال نداره. شماها فقط به فکر جیب خودتون هستید. چون دیگه نمیتونید پروانه خارج از عرف و آزمون صادر کنید و پول هنگفت بگیرید یا برای انتقال وکیل از شهرستانها به مراکز استان پول به جیب بزنید نگرانید. شما ها اگر به فکر اعضای کانون وکلا هستید حداقل این همه پول که از حق عضویت میگیرید یا همین درآمدهایی که از برگزاری آزمون دارید رو برای صندوق بازنشستگی وکلا تخصیص بدید. مگه وکیل مریض نمیشه یا از کار افتاده نمیشه که نه بازنشستگی داره نه بیمه.

  4. حضرات هنوز متوجه نشدند که چی به چیه . هنوز هم در این حالت دارند تهدید میکنند . اقا درش و تخته کردن رفت . جایی که تعطیله مدیر میخواد چیکار . حالا هی استعفا بکن .

  5. آقای پاشازاده رای به این مقرره با حضور ۱۶۲ رای موافق تصویب شده . نه با پنج و شش نفر . آقا الان که دیگه شما رو نمیخوان چه اصراری دارید که بمونید . چرا به نظر میرسه که التماس میکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟

  6. مجدانه تقاضا می کنم که شجاعانه و محکم استعفا بدهید. ما بسیار هم خوشحال می شویم. راضی به زحمت شما نیستیم، این همه سال، این همه مسئولیت را به دوش می کشید، وکلای جوان تر زحمت وظایف شما را تقبل می کنند. شما هم به استراحت می پردازید.

  7. یه زحمت بکش آقای پاشازاده، برو ببین از سال ۱۳۱۷ که کانون وکلای آذربایجان شرقی (شامل استان اردبیل هم بوده) تا سالی که مرکز وکلا تاسیس شد (اوایل دهه ۸۰) چند عدد پروانه وکالت صادر کرده برای مدت ۶۵ سال؟ بزار خودم بهت بگم حدود دو هزار تا پروانه برای ۶۵ سال و دو تا استان فعلی که شما حساب فوتی‌ها و واخورده‌ها و مهاجرتها رو از این ۲۰۰۰ نفر کم کن. حالا الان داری ژست میگیری پارسال ۵۰۰ تا کارآموز گرفتی؟ خوب اگر نبود همین پیگیری به قول خودت ۵ تا نماینده که پارسال هم ۵۰ تا کارآموز می‌گرفتند. چرا دو هفته پیش که با اون آزمون مسخره و ۲۳ صفحه سوال که مالامال بود از ترفندهای ایذایی و حدود ۲۵ تا سوال با پاسخ‌های اشتباه، کانون با روح و روان صد و ده هزار نفر حداقل دارای مدرک کارشناس حقوقی که متقاضی همکاری با شما بودن بازی کردید صدای هیچکدومتون بلند نشد که این کار انصاف نیست، حتما مثل الان خودتون رو تافته جدا بافته میدید و سواره و بچه‌های مردم رو پیاده، نه؟ بیخیال برادر دکتر انحصار طلب!!!
    جناب آقای ادمین لطفاً دست از سانسور بردار و دیدگاه رو تایید کن. فحش ناموس ندادم بهش که ردش کردی. Approve 😀

  8. تشکر از مجلس ، لطفاً استعفا بدهید غول انحصار شکسته شود دست و پا نزنید کارزار تان هم دروغ است اگر کار زار بر علیه نظرات شماها ایجادشود مطمئن باشید طرفداران مجلس بیشتر خواهند بود

  9. خجالت نمی‌کشید فقط با حقه بازی
    و سفسته گری میخواهید انحصارگریتان راحفظ کنید چقدر از دوستانم نخبه از تیزهوشان رتبه تک رقمی دانشگاه دولتی دررشته حقوق اونم بدون سهمیه وماچندین نفر از شاگردان ممتاز دانشگاه دولتی بدون سهمیه بیچاره کردید سکان رو دادید دست بی استعدادهایی که پول دراموزشگاهها خرج کردند ومجوزگرفتند همچون طوطی بازی تست رابردند تاکی تاکجا مافیاگری وانحصار گری آنقدر به این دنیا چسبیدید که وجدانی نداریدبعد شماها استعفا می‌دهید بچه گول می‌زنید اینهمه نخبه رو به افسردگی کشوندید کی میخواهید بفهمید هنر وکالت استعداد میخواهدو کار عملی نتیجه این شد که صرفا وکلای بیسواد بیرون دادید آنهم از نوع بی استعداد واقعا نمیفهمید که چرابیکارند دوستانم که مجوز گرفتند دردفترشان مگس میپرانند وکلی چک وسفته از موکلین دارند که پرونده شان رابه خاطر بیسوادی وکلایتان پس گرفته اند منظور از چک وسفته موکلان همان ضمانت قرارداد مدنی پشت پرده ودور زدن نرخ مصوب قانونی

    1. مگه وکالت قراردادی نرخ داره؟! شما چطور نخبه ای هستید که با وجود قانون تسهیل هم نمیتونی آزمون قبول بشی؟!

  10. میگن وکالت شغل نیست پس شما برای رضای خداوند وکالت می کنید!!! پس چرا حق الوکاله گذاف میگیرید . سوالات امسال چقدر پیچیده بود جوری سوال دادین داوطلب وقت کم بیاره گیج بشه . سوالات سالهای قبل چرا استاندارد بود چون طرح تسهیل نبود . سوالاتی بود که یکی از اساتید گفتن حدود ۲۰ تا از سوالهاش یا غلط بودن یا اختلافی و یا خارج از منبع طرح سوال. دنیا دو روز هست انقد غرق دنیا نشین . میدونم برای حفظ منفعت خودتون میگین با این طرح مردم ضرر میکنن . من خودم کلی مشکلات برام پیش اومده نتونستم وکیل بگیره حتی یک مشاوره یک دقیقه ای تلفنی حداقل سی هزار تومن پولشه . از مجلس محترم میخان بخاطر جوانان و مردم با جدیت بر این طرح پافشاری کنن

  11. بد گوهر را علم و فن آموختن
    دادن تیغی به دست راهزن
    تیغ دادن در کف زنگی مست
    به که آید علم ناکس را به دست
    حضرت مولوی .

  12. نماینده های که ادعای قانون دارن ولی قانون رو دور مزنن فسادی که نماینده به وجود آوردن پنج سال دیگه خودش رو نشون میده
    آقایون نماینده ها شماکه خودتون رو ثابت کردین تو این ده سال هیچ کاری نتونستین بکنین فقط گند زدید و تورم ایجاد کردین شماها در همین حد هستین
    یک عده بیسواد هم که آزمون قبول نمیشن افتادن دنبال شما از شما حمایت میکنن اگر فقط یک نفر حقوق دان رو دیدین که از شما حمایت بکنه اونوقت جای تعجبه

    1. چون حقوقدان میترسه بازار وکالت اشباع بشه بعد از میزان حق الوکاله کم بشه

  13. تحصن چیه بنظرم باید اعتصاب غذایی کنید جلو مجلس 😀
    همراهان حقوقی عزیز یه سر انگشتی جمع تفریغ کنید امسال بیش از ۱۱۰ هزار نفر ثبت نام کردن برا آزمون از هر شخصی ۴۰۰ هزار تومان گرفته شده برا آزمون جمع مبلغ دریافتی فقط برا برگزاری یک ازمون میشه چیزی حدود ۴۴ میلیارد تومان

    حالا اولین که مجلس جلو کار کانون نگرفته فقط گفته مسائل مالی شما از فیلتر یک سامانه رد بشه ما بدونیم چقدر درامد کسب میکنید چقدر پول میگیرید.

    حالا اینا جدا از مسائلی هست که سوالاتی طراحی میکنید تا کسی نتونه قبول بشه و هرسال باز ثبت نامی بالای داشته باشید

    کمی تفکر یا حق

    1. آقای دانجشو 😂

      وکالت دیگه یک شغله یک میلیارد میگذاریم تبلیغ میکنیم کلی موکل میاد شما نگران نباش از الان پول جمع کن بعداً پول تبلیغ دفتر رو داشته باشی

  14. هوای دانشجو ها را نداشتید دیگه فکر کردید دایره وکالت فقط وکیل هست و شما مرکز دایره ، اگر هوای دانشجو های حقوق رو داشتین یک لبیک می‌گفتین کل ایران می‌آمد وسط یک خط رو کت شلوار فابریکتون نمیفتاد اما دریغ که تا تونستین ما رو خوار کردین تهمت بیسوادی زدین حتی یک عده درخواست دادین زیر پروانه وکالت ما بنویسند طرح تسهیلی تا تونستین تحقیر کردین . کافی بود هوای دانشجو های حقوق را داشتید .
    به هر حال از هر دست بدی از همون دست پس میگیری

  15. با آغوش باز از استعفای دسته جمعی شماها استقبال می کنیم و بجایتان افراد واجد صلاحیت می نشانیم استعفا یادتان نرود

  16. حالا که ساندیس هم می دهند خوب تحصن کنید دیگر اینکه تهدید نیست وعده ای لذت بخش است و نفری یک ساندیس هم نصیبتان می گردد😄😄😄😄

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا