دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم درباره مالیات مقطوع برخی صاحبان مشاغل در سال ۱۳۹۹

اصلاحیه افزایش نصاب فروش کالا و خدمات موضوع تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات های مستقیم را در انتهای مطلب مشاهده کنید

وکلاپرس ـ رییس سازمان امور مالیاتی با صدور دستورالعملی نحوه تعیین مالیات مقطوع برخی صاحبان مشاغل بابت عملکرد سال ۱۳۹۹ در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ اصلاحی قانون مالیات‌ های مستقیم مصوب را ابلاغ کرد.

صاحبان مشاغل گروه های دوم و سوم موضوع ماده ۲ اصلاحی آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون مالیاتهای مستقیم که مجموع فروش کالا و خدمات آن ها در سال ۱۳۹۹ حداکثر معافیت موضوع ماده ۸۴ ق.م.م (یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان) بوده، مشمول این دستورالعمل می‌باشند و در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل حداکثر تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰، از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات های مستقیم و ارائه اظهارنامه معاف می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

 دستورالعمل شماره ۲۰۰/۱۴۰۰/۵۱۱ مورخ ۱۴۰۰/۳/۱۷ سازمان امور مالیاتی

مخاطبان / ذینفعان: امور مالیاتی شهر و استان تهران  ادارات کل امور مالیاتی

موضوع: مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۳۹۸ برخی از صاحبان مشاغل در اجرای تبصره ماده (۱۰۰) اصلاحی مصوب ۳۱/۴/۱۳۹۴ قانون مالیات‌های مستقیم با رعایت مفاد بند (ع) تبصره (۶) قانون بودجه سال۱۴۰۰

بنا به اختیار حاصل از تبصره ماده (۱۰۰) اصلاحی مصوب ۳۱/۴/۱۳۹۴ قانون مالیات‌های مستقیم و با رعایت مفاد بند (ع) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و به‌منظور تکریم مؤدیان، تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در تعیین مالیات عملکرد سال ۱۳۹۹ برخی از صاحبان مشاغل (به‌استثنای صاحبان مشاغل گروه اول ماده (۲) آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده (۹۵) قانون فوق)، مقرر می‌دارد:

الف- مشمولین تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۳۱/۰۴/۱۳۹۴:

ب- نحوه تعیین مالیات مقطوع و پرداخت آن:

تذکر: بندهای فوق مربوط به مؤدیانی می‌باشد که مجموع فروش کالا و ارایه خدمات آن‌ها در سال ۱۳۹۹ از مبلغ ۱۰.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال بیشتر نباشد. مؤدیانی که میزان فروش کالا و ارایه خدمات آن‌ها در سال ۱۳۹۹ بیش از مبلغ مذکور می‌باشد، مکلف به تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات متعلق با رعایت مقررات مربوط می‌باشند.

تبصره: با عنایت به اینکه به‌موجب مفاد بند (۱) این دستورالعمل، مودیان مشمول دستورالعمل، از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحیه مصوب ۳۱/۰۴/۱۳۹۴ معاف می‌باشند، لذا مفاد حکم بندهای (۵) و (۶) این دستورالعمل در ارتباط با اسناد و مدارک مثبته به‌دست آمده خرید، بهای تمام شده کالای فروش رفته و بهای تمام شده خدمات ارایه شده که با رعایت مفاد ایین‌نامه اجرایی یاد شده در بند (۵) این دستورالعمل از جمله تعیین ارزش منصفانه، منتج به تعیین فروش / درآمد ارایه خدمات بیش از مبلغ ابرازی مودی در فرم موضوع بند (۱) این دستورالعمل باشد نیز جاری خواهد بود. بدیهی است در صورت ارایه اسناد و مدارک مستند توسط مودی مبنی بر درج بخشی از اقلام خرید در موجودی کالای پایان‌دوره، رعایت موازین قانونی در عدم محاسبه فروش این بخش از کالا در سال ۱۳۹۹ و احتساب آن به فروش سنوات بعد مودی حسب مستندات ارایه شده ضروری می‌باشد.

ج- سایر موارد:

  امید علی پارسا

منبع: پایگاه خبری اختبار

 افزایش نصاب فروش کالا و خدمات موضوع تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات های مستقیم

(اصلاحیه دستورالعمل مورخ ۱۷/ ۳/ ۱۴۰۰)

مخاطبان / ذینفعان: امور مالیاتی شهر و استان تهران – ادارات کل امور مالیاتی

موضوع: افزایش نصاب فروش کالا و خدمات موضوع تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات-های مستقیم اصلاحیه مصوب ۳۱/۰۴/۱۳۹۴ برای عملکرد سال ۱۳۹۹ با عنایت به مصوبه شماره (۲) هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا

پیرو دستورالعمل های شماره ۵۰۴/۱۴۰۰/۲۰۰ مورخ ۰۸/۰۲/۱۴۰۰ و ۵۱۱/۱۴۰۰/۲۰۰ مورخ ۱۷/۰۳/۱۴۰۰، با عنایت به مفاد جزء (۲) بند (الف) مصوبه شماره (۲) هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر افزایش یک و نیم برابری حکم مقرر در بند (ع) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، موارد ذیل را مقرر می دارد:

۱. عبارت “سی برابر” مندرج در بند (۱) دستورالعمل ۵۱۱/۱۴۰۰/۲۰۰ به عبارت “چهل و پنج برابر” افزایش یافته، لذا سقف تعیین شده به عنوان حداکثر فروش کالا و خدمات مؤدیان موضوع تبصره ماده (۱۰۰) اصلاحی مصوب ۳۱/۰۴/۱۳۹۴ قانون مالیات های مستقیم در بندهای (۱)، (۲)، (۵) و (۶) دستورالعمل یادشده، از مبلغ ده میلیارد و هشتصد میلیون (۱۰.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به مبلغ شانزده میلیارد و دویست میلیون (۱۶.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال افزایش می یابد.

٢. تعداد یکصد و پنج (۱۰۵) قطعه سکه درج شده در بندهای (۱)، (۴-۲) و (۳) دستورالعمل شماره ۵۰۴/۱۴۰۰/۲۰۰ مورخ ۰۸/۰۲/۱۴۰۰ به یکصد و پنجاه و پنج (۱۵۵) قطعه سکه افزایش می یابد.

ضمنا آن دسته از اشخاص حقیقی که در سال ۱۳۹۹ نسبت به دریافت بیش از (۱۵۵) قطعه سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام نموده اند، مشمول مفاد دستورالعمل شماره ۵۰۴/۱۴۰۰/۲۰۰ مورخ ۰۸/۰۲/۱۴۰۰ نبوده و مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و حسب مورد پرداخت مالیات معلق در موعد مقرر می باشند.

امیدعلی پارسا

 

خروج از نسخه موبایل