اخبار کارآموزی وکالتویژه

موافقت قوه قضائیه با اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال و تلفیق دو مرحله کارآموزی

وکلاپرس– ابراهیم کیانی، سخنگو و نایب رئیس اسکودا در جمع وکلا و کارآموزان کانون وکلای خراسان شمالی، از موافقت قوه قضائیه با اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال و تلفیق مراحل کارآموزی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی، مراسم بزرگداشت سالروز استقلال کانون وکلا و مراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون خراسان شمالی در ۸ اسفند ۱۴۰۲ با حضور رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی، نایب رئیس اسکودا و مقامات این کانون برگزار شد.

نایب رئیس اسکودا در این مراسم نیز ضمن تبریک سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری گفت: برای اجرای عدالت، وکیل مستقل و قاضی مستقل باید کنار هم باشند.

دو مقوله مهم در استقلال کانون های وکلا: صدور پروانه و ابطال پروانه

ابراهیم کیانی گفت: دو مقوله در استقلال کانون باید مورد توجه قرار گیرد: یکی صدور پروانه و دیگری ابطال پروانه که در اختیار کانون‌ها باشد.

وی در این خصوص افزود: دو سال قبل آیین نامه‌ای صادر شد که استقلال را نقض می‌کرد، اتحادیه پیگیر شد، انتظار از ریاست محترم قوه قضائیه نیز چنین بود که حامی استقلال کانون وکلا باشد و پس از رایزنی‌های فراوان، هم اکنون صدور و ابطال پروانه که نشان استقلال است در اختیار کانون‌هاست.

کیانی تاکید کرد: ما در چنین روزی به کسانی که قصد نقض استقلال را دارند با وحدت و همدلی می‌گوییم که اجازه نمی‌دهیم این استقلال نقض شود.

وی تاکید کرد: اجرای عدالت برای ما مهم‌ترین است به حرف اقتصاددان‌هایی که در کار اقتصادی ناتوان هستند گوش نمی‌کنیم. حفظ اتحاد بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید:

موافقت قوه قضائیه با اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال

کیانی درباره ماده ۵۴ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری وعده داد: طی مذاکرات با قوه قضاییه، ماده ۵۴ اصلاح و مقرر شده است که دو مرحله کارآموزی با هم تلفیق شود و طی چند ماه آینده ابلاغ خواهد شد.

ما از مجلس گلایه زیادی داریم

 نایب رئیس اسکودا درباره انتخابات نیز گفت: ما از مجلسی که به بدترین شکل، قانونی را تصویب کرد که استقلال نهاد وکالت را مخدوش می‌کرد، گلایه زیادی داریم. اما این هرگز به معنای قهر کردن نیست و پیگیر هستیم تا نمایندگان شایسته‌ای وارد مجلس شوند.

کیانی همچنین ضمن تشکر و قدردانی از رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به جهت تعامل سازنده با کانون وکلای استان از فراهم شدن چنین بستری ابراز خشنودی کرد و اظهار امیدواری نمود که در سایر استان‌ها نیز چنین تعامل سازنده‌ای شکل بگیرد.

نایب رئیس اسکودا خطاب به کارآموزان کانون وکلای خراسان شمالی نیز گفت: جای خرسندی است که در این مراسم حضور دارم. خدمت شما و خانواده محترم تبریک عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

در ادامه رئیس کمیسیون کارآموزی ضمن ارائه گزارشی از نحوه برگزاری دوره کارآموزی همکارانی که ردای وکالت پایه یک بر تن کرده‌اند، ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان، از وکلای سرپرست، اعضای هیأت مدیره کانون و اعضای کمیسیون کارآموزی و آموزش تقدیر و تشکر نمود.

در پایان ضمن تقدیر از رتبه‌های برتر، مراسم تحلیف برگزار شد.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی

‫۱۲ دیدگاه ها

  1. باید از مجلس گلایه زیادی داشته باشید چون مجلس پایان داد برهمه این سالها انحصار گری و منم منم ها شما آقای کیانی بله شما حق دارید عصبی و خشمگین باشید چون اون دوران شیرین انحصارطلبی برای شما و امثال شما تمام شده وبحمدالله پای جوانان وطن به عرصه وکالت باز شده و آروزی موفقیت برای همه جوانانی که پا به عرصه وکالت گذاشتند و من بعد می گذرند.

  2. بی مدیریتی شما کانون وکلا را به این روز انداخته همه مردم درمقابل قانون یکسان هستند شما چرا قانون را اجرانمیکنید این نه تنها توهین به مجلس ونمایندگان هست بلکه باعث بی نظمی وبداموزی در جامعه را به همراه دارد

  3. تا دنیا دنیاست شغل وکالت جایگاه ویژه ای خواهد داشت و هیچ گاه روبه افول نخواهد گذاشت .

    1. شغل شریف وکالت همیشه شریف باقی خواهد ماند ولی مدیران کانون وکلا چه ضربه ها که به این شغل وارد نکردند
      وکالت حق همه کسانی هست که واقعا عاشق و خواهان این شغل هستند هیچکس نمیشه از شغل محروم کرد چه با قانون چه بی قانون ولی متاسفانه مدیران کانون وکلا این رویه را تا زمان تصویب قانون تسهیل با انحصارطلبی خود در پیش گرفتند وخیلی از افراد محروم کردند از وکالت همین حالا که قانون تسهیل اجرا می شود هم دست بردار نیستند ولی به هرحال قانون حاکم هست وحاکم خواهد بود همونی قانونی مدیران کانونها شعار حاکمیتش را می‌دادند ولی در عمل ما چیزی دیگه دیدیم

  4. سلام دوستان من وکیل نیستم اما اینو می دونم ک استقلال وکیل از قوه قاهره و قضائیه به نفع مردمه وگرنه عدالت خدشه دار می شه وکیل باید بتونه در مقابل طرف مقابل و قاضی از متهمش دفاع کنه اینو زمانی می شه لمس کرد ک خودمون ناخواسته و بی گناه در مظان اتهام قرار بگیریم و همه دست ب دست هم دن تا ناک اوتمون کنن اینجاست ک وکیلِ مستقل می تونه به دادمون برسه لطفا منصف باشیم
    یا حق

  5. با سلام
    خدمت علمای کانونهای وکلا…
    میگم مگه خود شما از طریق همین قانون و مجلس این کشور اجازه فعالیت نگرفته آید ؟
    چطور هر جا که قانون با منافع شما تضاد دارد خوب نیست !؟
    ذات کانون وکلا حمایت و اجرای قانون در کشور است ولی شماها حرف و عملتان یکی نیست…

  6. من سردفترم با سابقه وکالت . بیگانه نیستم با وکالت وازطرفی نفع وضرر و یا انتفاعی ازاین اظهار نظر ندارم. آنچه مسلم وآشکار هست افزایش بی ضابطه عمل ناصحیحی هست کمترین دلیل اینکه همان افراد که امروز قبول میشوند فردا به این مکانیسم منتقد ومعترض میشوند. البته به شکل بسته سابق هم مورد تایید نیست ولی اینطور بدون حد ومحدودیت سقف نیز آنقدرشورهست که صدای آشپزهم درامده

    1. سردفترشما واقعا نگران حق و حقوق ملت هستید به والله قسم اگر شما و امثال شما نگران حقوق ملت باشید شما چون قانون تسهیل اجرا شده و به برکت این قانون قراره تعداد سردفترها و وکلا زیاد بشه نگران این هستید که دست رو دست زیاد بشه و نون شما آجرشه شما بخاطر این منتقد هستید بعدش در حال حاضر جز کانون وکلاوبرخی انحصارگران هیچکس منتقد قانون تسهیل نیست امیدوارم روزی برسه که هرکسی که آرزوی وکالت و سردفتری داشته بگه خدایا شکر به آرزوم رسیدم
      موفق باشی

  7. بنام خدا .دوستان عزیز انقدر تیشه به ریشه نهاد وکالت زده شد که هر ننه قمری بدون اینکه تو این حوزه فعالیت داشته باشه به صرف گرفتن یه مدرک از دانشگاههای پ… میاد اظهار فضل میکنه .اقایان وخانمهای نمیدون باید به شما چی بگم دشمنان وکلایا افسردگان بیکاربعد انقلاب به پزشکان زنان وزایمان گفتن بروید دنبال کار ابرومند اگر این داستان جذب بی رویه ادامه پیدا بکنه ورودی های جدید که هیچ ماها هم با سابقه ۱۵ ساله باید پواش پواش بریم دنبال یه کار دیگه اقا که الان بیکاری دلت میخواد فقط وکیل بشی میدونی چقدر انتظارات ازت بالا میره انوقت دعا میکنی که وکیل نبودی چرا اگه تو یه مراسمی ۱۰۰ هزار تومن میدادی الان باید بدی ۱ملیون چرا ناسلامتی وکیل هستی ولی امان از دل غافل که زید همون ادم بیکاره ولی فقط یه پروانه دستشه ولی کو کار.بخدا قسم خیلی از همکارها با سیلی صورتشون سرخ نگه داشتن توبرج ۸ موقع تمدید بعضی ها دو ماه یا سه ماه به دلیل بی پولی تمدیدپروانه شون عقب میفته بنابراین اواز نقاره از دور خوش است

  8. با سلام
    دوستان بنده وکیل هستم و هیچ نا شکری نمیکنم خدای روزی رسان را شکر،یک روایتی براتون میگم شخصی پسرش را نزد پیامبر برد و از او خواست برایش شغلی انتخاب کند پیامبر فرمود اگر پسرت را در پارچه فروشی بگذاری خوب است و درآمد خوبی کسب میکند اما آن شخص پسرش را به آهنگری فرستاد و اتفاقا درآمد خوبی کسب کرد پدر پسر مجددا به پیامبر مراجعه کرد و گفت شما فرمودید پسرم را به پارچه فروشی بفرستم اما من او را به آهنگری فرستادم و وضع و اوضاعش خوب شد پیامبر فرمود اگر او رابه پارچه فروشی هم می فرستادی وضعش خوب می شد تو کارش را سخت تر کردی آنهایی که مقرضانه با کانون وکلا رفتار می کنند و به رفتارهای یکسری از نمایندگان مجلس احسن می گویند بدانند کار آنها فقط قرض ورزی است و تبدیل حقوق خوان بیکار به وکیل بیکار است که حتی توان پرداخت اجاره دفتر و تمدید پروانه اش را ندارد وگرنه اگر آنها به فکر مردم و جوانان کشور بودند استخدام قضات دادگستری را افزایش میدادند تا اولا باعث استخدام تعداد کثیری از حقوق خوانها میشدند تا شغلی برایشان ایجاد کنند دوما قضات محترم دادگاهها زیر بار پرونده های زیاد له نمی‌شدند و ناچار نمی‌شدند به جهت کثرت پرونده ها بدون دقت رای صادر نموده و باعث تضییع حق و حقوق عده ای که از روی ناچاری به قوه قضاییه روی و پناه آورده تا احقاق حق نمایند نمی‌شدند ضمنا باعث ندامت قضاتی که در قوه قضاییه استخدام شده اند نمی‌شدند که به جهت کثرت پرونده و ناتوان ماندن در رسیدگی استعفا دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا