اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس: چرا قوه قضاییه واکنشی به طرح تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار نداشته است؟

وکلاپرس- سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی در همایش آثار طرح تسهیل صدور برخی مجوز های کسب و کار بر نظام حقوقی و قضایی کشور مخالفت خود را با این طرح اعلام کرد و خواستار موضع‌گیری شفاف قوه قضاییه شد.

به گزارش وکلاپرس، سید کاظم دلخوش‌‌اباتری، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در همایش «آثار طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار بر نظام حقوقی و قضایی کشور» ضمن تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان سعی می‌ کنند در کارهای کارشناسی وارد شوند. اعتقادم این است قانون‌ گذار در قانون‌ گذاری از عاطفه و احساس باید فاصله بگیرد من با آن‌ چیزی که امروز در مجلس اتفاق افتاده است، مخالفت کردم.

چرا تاکنون قوه قضاییه واکنشی به این طرح نداشته است؟

دلخوش اباتری در همایش مذکور گفت: من با آن‌ چیزی که امروز در مجلس اتفاق افتاده است، مخالفت کردم. چرا تاکنون قوه قضاییه واکنشی به این طرح نداشته است

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: اعتقادم این است که قانون‌ گذار باید در قانون‌ گذاری از عاطفه و احساس فاصله بگیرد؛ من با آن‌ چیزی که امروز در مجلس اتفاق افتاده است، مخالفت کردم.

بیشتر بخوانید: وکالت و تفاوت ‌های اساسی Business و Profession

وی با بیان اینکه در ارتباط با طرح تسهیل ما هم معتقدیم شغل باید ایجاد شود ولی در تعریف شغل خلط مبحث شده است، گفت: قانون اجرای اصل ۴۴ برای پیشگیری از انحصار و اجرای سیاست‌ های ابلاغی مقام معظم رهبری تدوین شد اگر حرف ما این است که وکالت و دفترخانه شغل محسوب می‌ شود حاکمیت نباید طبق قانون اصل ۴۴ در آن دخالت کند.

وکالت شغل تخصصی

نماینده مجلس با بیان اینکه کار وکالت یک شغل تخصصی است و با کار اداری متفاوت است، گفت: ما برداشتمان این است که سالانه تعدادی در وکالت جذب می‌ شوند و روال قانونی در حال طی شدن است علاوه بر این در کار تخصصی آدم ناشی و تازه وارد نمی‌ تواند وارد شود و همین الان هم تعدادی وکیل کار خودشان را به درستی انجام نمی‌ دهند.

دلخوش ادامه داد: قانون‌ گذار باید فرهنگ داشتن وکیل را ترویج کند و این کار، کار تخصصی قوه قضائیه است. ما در مجلس لایحه و طرح داریم، لایحه را دولت و قوه قضائیه می‌ تواند به مجلس بیاورد اگر مجلس طرحی را به مجلس بیاورد بار مالی بر آن مترتب است. اما قوه قضائیه می‌ توانست به این موضوع ورود کند.

یک بیانیه صادر کنید تا من روز یکشنبه آن را به نمایندگان مجلس بدهم

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: شما اینجا دور هم جمع شدید از آن طرف این طرح در مجلس در حال تصویب شدن است؛ اگر ما به همین شکل پیش برویم زمین می‌ خوریم. امروز باید چند کار مهم انجام دهید کار اول این است که نظرات کارشناسی خود را ارائه کنید از طرف دیگر باید قوه قضائیه واکنش نشان بدهد و من متعجبم چرا تا الان قوه قضائیه واکنشی نداشته است.

وی خاطر نشان کرد: شما باید بیانیه صادر کنید و از ظرفیت تلویزیون نیز استفاده کنید در غیر این صورت اینجا جمع شدن و برای همدیگر حرف زدن بی‌ فایده است. لطفاً یک بیانیه صادر کنید تا من در روز یکشنبه به همه همکارانم در مجلس یک نسخه از آن را بدهم من اعتقادم این است که این طرح فاجعه است.

بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه

  1. با سلام،افزایش حقوق کارگران نه تنها کمکی به کارگران و کشور نکرد،بلکه باعث تظعیف موقعیت شغلی کارگران شد،در خصوص معافیت بیمه ای کارگاه های کوچک،بسیار ارزشمند و سازنده بوده و جای نشکر دارد،اما موضوع قابل اعتناع عدم تمکین همه حانبه تامین اجتماعی و گره اندازی بازرسان میباشد،چرا که مشاغل بسیار محدودی را شامل شده ،حال آنگه کارکاه های تولیدی کوچک زیادی وجود دارد و به وجود خواهد آمد که حدود شمولیت این قانون را به نفع جوانان جویای کار وسعت دهیم و بخل ورزانه با آن برخورد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا