اخبار کانون ها

رئیس کانون وکلای مرکز: وکیل یک کنشگر و پروژکتور برای شفافیت و اجرای عدالت است

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت این کانون، در جمع مهمانان و کارآموزان این مراسم در خصوص اهمیت نهاد وکالت، نقش وکیل در جامعه و دستگاه قضایی، مسائل روز نهاد وکالت و… به سخنرانی پرداخت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، مراسم تحلیف سومین اختبار سال ۱۴۰۲ کار آموزان کانون وکلای دادگستری مرکز، صبح روز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ با حضور ۳۸۵ نفر از وکلای دادگستری در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

دکتر بهنام حبیب زاده مومن، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، در این مراسم بیان داشت: برای بنده یکی از بهترین وشیرین ترین لحظات امضای صدور پروانه وکالت پایه یک دادگستری است زیرا همکاران جوان به خانواده بزرگ وکالت وارد می شوند. کانون وکلا بیش از ۹۰ سال سابقه دارد و کهن ترین نهاد مدنی و صنفی کشور است و به عنوان تنها نهاد مستقل ملی وظیفه دفاع از حقوق شهروندان برعهده دارد.

وی در ادامه افزود: به شما همکاران جوان که قسم یاد می کنید، تبریک عرض می کنم. همچنین به خانواده محترمتان تبریک عرض میکنم که چنین فرزندان ارزشمندی را تحویل جامعه دادند. وکیل دادگستری قسم یاد می کند پاسدار قانون باشد و از حاکمیت قانون دفاع کند واز این جهت به تک تک شما عزیزان افتخار می کنیم.

فراهم سازی استعلامات، شرایط آموزشی و امکانات لازم برای ۸ هزار کارآموز وکالت

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: در دوره ۳۲ اعضای محترم هیات مدیره کانون وکلا دادگستری مرکز تلاش زیادی کردند و برای ۸ هزار کارآموز در سال گذشته امور مختلف استعلامات و شرایط آموزشی و امکانات لازم را فراهم کردیم. کار سختی بود و تلاش کردیم تا بسیاری از مشکلات کارآموزان عزیز را حل و فصل کنیم. امروز در بعد آموزشی در آرامش هستیم و این مهم مایه افتخار است.

حبیب زاده مومن افزود: وقتی از استقلال نهاد وکالت صحبت می کنیم، یعنی وکیل مستقل، ایستاده و استوار از حق و اجرای عدالت دفاع و پاسداری کند. اگر کسی مورد ظلم قرارگرفت از آن مظلوم دفاع شود. این افتخار برای جامعه وکالت است که در کنار مقامات محترم قضایی از حقوق عامه مردم و آزادی شهروندان دفاع می کند.

مراسم تحلیف سومین اختبار سال ۱۴۰۲ کار آموزان کانون وکلای دادگستری مرکز 
مراسم تحلیف سومین اختبار سال ۱۴۰۲ کار آموزان کانون وکلای دادگستری مرکز

وکیل یک کنشگر و پروژکتور برای شفافیت و اجرای عدالت است

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به وظایف ذاتی وکلا بیان کرد: وکیل یک کنشگر و پروژکتور برای شفافیت و اجرای عدالت است تا حقوق افراد اعاده شود. همان طور که پیامبر اسلام فرمودند یک ساعت اجرای عدالت بالاتر از شصت سال عبادت و حتی افضل از آن است. این فرموده پیامبر (ص)بیانگر این است که چقدر شغل وکالت برای تحقق عدالت ارزشمند است. به برخی عزیزان در دولت انتقاد داریم و نباید وکالت را کسب و کار تلقی کنیم.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: متاسفانه با عناوین پر طمطراق ادعای انحصار مطرح می شود حال آنکه وکیل باید شایسته و متخصص باشد چون جان، مال و ناموس مردم دست او امانت است و باید اجرای عدالت را به جایگاه خود برسانیم و اگر شرایط و ضوابط فراهم نباشد جایگاه وکالت نزول پیدا می کند.

باید با دولت و قوه قضاییه و مجلس ارتباط و تعامل داشته باشیم

دکتر حبیب زاده مومن با اشاره به اقدامات کانون وکلای دادگستری مرکز تاکید کرد: تلاش کانون این است که شرایط و امکانات لازم را برای پیشرفت علمی و عملی وکلا فراهم نماید و همکارانی که امروز سوگند یاد می کنند با شجاعت، صداقت و تخصص، امانتدار نسبت به شغل شریف وکالت خواهند بود.

وی تاکید کرد: باید ارتباط و تعامل با دولت و قوه قضاییه و مجلس داشته باشیم که به رسیدن به اهداف ما کمک می کند و تعامل بیشتری را در دوره ۳۲ هیات مدیره شاهد بودیم و قطعا با تعامل بهتر و نه تعامل منفعلانه ایستاده و استوار از منافع نهاد وکالت میتوانیم حفاظت نماییم.

حبیب زاده در پایان عنوان نمود: انشاالله نهاد وکالت با تلاش همه معمرین و جوانان جایگاه بالاتری را بدست بیاورد و نائل شدن به جایگاه وکیل پایه یک دادگستری را به همه شما همکاران عزیز تبریک عرض می کنم. امیدوارم در زندگی شخصی و کاری اخلاق حرفه ای را سرلوحه کار خود قرار دهید و به شما عزیزان افتخار می کنیم و از خداوند متعال بهترین ها را برای شما و خانواده های عزیزتان خواهان هستم.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا