اخبار بین المللی

وکیل اسدالله اسدی: موکلم به ۲۰ سال زندان محکوم شده است

وکلاپرس ـ وکیل مدافع اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی دستگیر شده در بلژیک، از رد تقاضای تجدیدنظر از سوی موکل خود خبر داد و گفت وی به ۲۰ سال زندان محکوم شده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خبرگزاری مهر، وکیل مدافع «اسدالله اسدی» امروز چهارشنبه اعلام کردند که وی با صرف نظر از درخواست تجدیدنظر، به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

بیشتر بخوانید: رأی دیوان دادگستری اروپا به ممنوعیت جمع آوری اطلاعات شهروندان از تلفن‌های همراه

اسدی دادگاه بلژیک را صالح به رسیدگی نمی داند

بر اساس این گزارش، وکیل «اسدالله اسدی» دیپلمات بازداشت شده ایرانی در بلژیک گفت او صلاحیت قضایی این کشور برای رسیدگی به پرونده‌اش را قبول ندارد و به همین دلیل درخواست تجدیدنظر نمی‌دهد.

بنا بر اعلام این وکیل، تقاضای تجدیدنظر آماده شده بود اما چون اسدی دادگاه را سیاسی می داند، درخواست تجدیدنظر ارائه نشد. اسدی همچنین معتقد است به درخواست وی درخصوص مصونیت دیپلماتیک پاسخ درستی داده نشده است.

بیشتر بخوانید: اذعان وزیر دفاع انگلیس بر بدهکاری به ایران در نامه به وکلای نازنین زاغری

نگاهی به چرایی بازداشت دیپلمات ایرانی

۱۱ تیرماه سال ۱۳۹۷ اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی سفارت جمهوری اسلامی در اتریش، درحالی که ایام تعطیلات خود را در نزدیکی شهر آشافنبورگ واقع در ایالت بایرن آلمان می‌گذراند، با حکم جلبی که توسط دولت بلژیک در اتحادیه اروپا صادر شده بود دستگیر شد.

۲۰ تیرماه سال گذشته، دادستانی کل آلمان مدعی شد که وی به یک زوج ساکن در آنتورپ در بلژیک سفارش داده تا میتینگ سالانه منافقین را منفجر کنند.

بعد از دستگیری اسدی که دبیر سوم سفارت ایران در اتریش بود، دولت این کشور با لغو مصونیت دیپلماتیک موجب شد تا آلمان وی را به بلژیک مسترد کند و از آن زمان تاکنون در زندانی در این کشور به سر می‌برد.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا