جزییاتی از ملاقات مختصر وکیل هوشنگ پوربابایی با مصطفی تاجزاده

گفتگو با وکیل هوشنگ پوربابایی، وکیل مدافع مصطفی تاج‌زاده

وکلاپرس– وکیل مدافع مصطفی تاجزاده درخصوص جزییات ملاقات با موکلش گفت: موکلم صراحتا اعلام کرد از حق دفاع خودش هم صرف نظر می‌کند و در دادگاه حاضر نمی‌شود.

به گزارش وکلاپرس، دکتر هوشنگ پوربابایی، وکیل مدافع مصطفی تاج‌زاده در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش گفت: امروز جهت ملاقات با آقای مصطفی تاجزاده به زندان اوین مراجعه کردم.

مراجعه به بند دو الف زندان اوین جهت ملاقات

وی ادامه داد: در پی درخواست ملاقاتی که به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تقدیم شده بود، با موافقت دادگاه محترم دستور ملاقات صادر و وقت ملاقاتی با موکل تنظیم شد و روز چهارشنبه به بند دو الف زندان اوین مراجعه کردم.

بیشتر بخوانید:

اعتراض مصطفی تاجزاده به ملاقات غیرحضوری

پوربابایی افزود: پس از هماهنگی‌های لازم، موکل به سالن ملاقات مراجعه کرد و به دلیل اینکه ملاقات در اتاق کابین و به صورت غیرحضوری برگزار می شد، موضوع مورد اعتراض موکل قرار گرفت. بنابراین به خاطر همین اعتراض حاضر به انجام ملاقات و ادامه گفتگو نشد و اعلام کرد حاضر به انجام گفتگو در چنین شرایطی با وکیل خود نیست.

وی ادامه داد: تاجزاده سالن ملاقات را به همین دلیل اعتراضی ترک و اعلام کرد که در دادگاه حاضر نخواهد شد و از حق دفاع خودش (تا این لحظه) صرفنظر می‌کند.

توضیحات مسئولین درمورد علت کابینی بودن ملاقات

وکیل مدافع تاجزاده با اشاره به اینکه موضوع نحوه و علت کابینی بودن ملاقات را در همان موقع پیگیری کرد، گفت: پس از بررسی موضوع، مسئولین محترم زندان اعلام کردند که بر اساس دستورالعملی که از طرف زندان یا دادیار ناظر زندان به آنها ابلاغ شده و به علت جلوگیری از شیوع کرونا امکان ملاقات حضوری را فراهم نکردند و نمی توانند این کار را انجام بدهند.

او افزود: آن چه که از درجه اهمیت برخوردار بود این است که آقای تاج‌زاده به علت مواضعی که قبلا اتخاذ کرده بود و اعتراضی که به روند ملاقات داشت، اگرچه ملاقات سال های گذشته بدین صورت نبوده و تمام ملاقات ها حضوری بوده حاضر به ادامه ملاقات نبود.

اعلام صریح تاجزاده مبنی بر صرف نظر از حق دفاعش

وی در پایان گفت: بنابراین وکالتنامه‌ای هم تنظیم نشد و موکلم صراحتا اعلام کرد از حق دفاع خودش هم صرف نظر می‌کند و در دادگاه حاضر نمی‌شود. بنابراین فقط موفق شدم طی چند دقیقه بدون اینکه موضوعات پرونده مطرح و مباحث حقوقی رد و بدل بشود، موکل را ملاقات کنم.

خروج از نسخه موبایل