اخبار آزمون ها

توضیحات یک منبع آگاه درباره علت تاخیر در انتشار دفترچه آزمون وکالت ۱۴۰۳

وکلاپرس- یک منبع آگاه علت عدم انتشار دفترچه آزمون وکالت ۱۴۰۳ را عدم انعقاد قرارداد کانون وکلای مرکز با سازمان سنجش اعلام کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از اختبار، امروز روز پایانی شهریور ماه است و وعده مسئولان برای انتشار دفترچه آزمون وکالت ۱۴۰۳ در نیمه دوم شهریور ماه محقق نشد.

وعده های مدیران نهاد وکالت برای انتشار دفترچه آزمون وکالت ۱۴۰۳

روز ۱۷ شهریور ماه، سخنگو و نایب‌رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در مصاحبه ای با ایسنا گفته بود: دفترچه ثبت‌نام آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری همانطور که قبلا اعلام شده به زودی و در نیمه دوم شهریورماه منتشر خواهد شد.

همچنین رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز نیز با انتشار استوری در حساب اینستاگرامش در روز ۱۹ شهریور ماه در پاسخ به حواشی مطرح شده در خصوص برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳ نوشت:

ضمن آرزوی موفقیت برای همه داوطلبان آزمون وکالت و در پاسخ به دغدغه ها در مورد نحوه برگزاری آزمون وکالت در سال ۱۴۰۳ آزمون به لطف الهی در موعد مقرر برگزار خواهد شد و در چند روز آینده نیز دفترچه آزمون منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

علت عدم انتشار دفترچه آزمون وکالت ۱۴۰۳

با وجود وعده ها برای انتشار دفترچه آزمون در نیمه دوم شهریور ماه، این امر محقق نشد و پیگیری های اختبار در خصوص چرایی عدم انتشار دفترچه آزمون وکالت ۱۴۰۳، حکایت از عدم انعقاد قرارداد کانون وکلای مرکز با سازمان سنجش دارد.

یک منبع آگاه در این باره گفت: با توجه به نامه معاونت حقوقی قوه قضاییه در خصوص عدم انعقاد قرارداد سازمان سنجش با اسکودا، ایراد سازمان سنجش این بود که باید با همه ی کانون های وکلای دادگستری قرارداد امضا شود و همچنین قرارداد باید مهر و امضای زنده (مهر و امضا به صورت واقعی
نه الکترونیکی یا اسکن شده) داشته باشد.

وی با بیان اینکه «ایراد معاونت حقوقی قوه این بود براساس قانون کیفیت اخذ پروانه کانون ها ملزم به برگزاری آزمون بوده اند و نه اتحادیه و بر همین اساس سازمان سنجش فقط میخواست با کانون ها قرارداد منعقد کند» تاکید کرد: ایراد معاونت حقوقی قوه ایراد صحیحی نیست، چون اتحادیه نماینده کانون ها است.

وی در ادامه افزود: روز پنجشنبه ایراد سازمان سنجش برای انعقاد قرارداد با کانون های وکلا به جز کانون وکلای مرکز (به علت عدم حضور کانون وکلای مرکز در این جلسه) برطرف و قرارداد برگزاری آزمون امضا شد.

وی افزود: رئیس کانون وکلای مرکز باید راسا قرارداد برگزاری آزمون را امضا کرده و یا به یکی از نواب رئیس و یا اعضای هیات مدیره نمایندگی داده تا قرارداد را امضا کنند.

توضیحات اختبار: رئیس کانون وکلای مرکز در همایش سالانه IBA 2024 (اتحادیه بین المللی وکلا) در مکزیکو سیتی از ۲۵ تا ۳۰ شهریور حضور داشته است.

بیشتر بخوانید:

قرارداد برگزاری آزمون منعقد شده است

وی در خصوص آخرین وضعیت قرارداد برگزاری آزمون گفت: قرارداد برگزاری آزمون منعقد شده و همه کانون های وکلا غیر از کانون مرکز قرارداد را امضا نموده اند.

آزمون در موعد مقرر برگزار خواهد شد

وی در پاسخ به خبرنگار اختبار در خصوص احتمال تعویق آزمون تاکید کرد که آزمون در زمان تعیین شده (۱۷ آبان) برگزار خواهد شد.

منبع: اختبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا