اخبار اسکودا

توضیحات نائب رئیس اسکودا در خصوص ماده ۲۳ پیش‌نویس پیشنهادی اصلاح اساسنامه اسکودا و مغایرت آن با استقلال کانون وکلا

وکلاپرس- محمود حبیبی نایب‌رئیس دوم اسکودا در نشست خبری روز گذشته این نهاد در خصوص حواشی ایجاد شده پیرامون اصلاح ماده ۲۲ اساسنامه اسکودا گفت: این پیش‌نویس در حال بررسی است و هنوز تصویب نشده است.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس پیش نویس اصلاحات اساسنامه اسکودا، شرایط جدیدی برای عضویت در هیات رئیسه اسکودا مقرر شده از جمله: داشتن حداقل پانزده سال تمام سابقه وکالت برای رئیس و ده سال تمام برای نواب رئیس و بازرس، داشتن حداقل یک دوره سابقه عضویت اصلی در هیئت مدیره کانون، نداشتن پیشینه رد صلاحیت از طرف دادگاه عالی انتظامی قضات در چهار سال گذشته و …؛

روز گذشته مورخ ۲۱ مرداد ماه نشست خبری اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران با حضور خبرنگاران نهاد های مختلف برگزار شد و یکی از پرسش های خبرنگاران به مغایرات شرایط این ماده با استقلال کانون وکلا اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید:

در نشست روز گذشته اسکودا یکی از خبرنگاران پرسید؛ با توجه به اینکه در ماده ۲۳ پیش‌نویس پیشنهادی اصلاح اساسنامه اسکودا عنوان شده؛ رئیس اسکودا و نواب رئیس و بازرس نباید از طرف دادگاه عالی انتظامی قضات رد صلاحیت شده باشند، آیا اسکودا پذیرفته که تحت نظارت قوه قضائیه باشد؟ آیا این نظارت مغایر با استقلال کانون وکلا نیست؟ و اینکه آیا نظارت دادگاه عالی انتظامی قضات محدود به زمان انتخابات هیئت مدیره اسکوداست و چنانچه بعد از ورود کاندیدا به هیئت مدیره چنانچه دادگاه عالی انتظامی قضات صلاحیت آن فرد را رد کند آیا او همچنان می‌تواند در هیئت مدیره عضویت داشته باشد یا خیر؟

این پیش‌نویس در حال بررسی است

محمود حبیبی؛ نایب‌رئیس دوم اسکودا به این سؤال پاسخ داد و گفت: این پیش‌نویس در حال بررسی است و هنوز مصوب نشده و کارگروه در حال بررسی آنهاست و مجمع عمومی به عنوان بالاترین رکن اتحادیه هنوز چیزی را مصوب نکرده است.

کوشا: : اگر وکلا در آموزش حقوقی راه‌های فرار از قانون را نشان دهند، اغواگری است

کوشا در ادامه درباره نحوه نظارت اتحادیه وکلا به فعالیت‌های مجازی وکلا که گاهی با سوءاستفاده از قانون راه‌های فرار از قانون را آموزش می‌دهند، گفت: نحوه تبلیغ در وکالت، آیین‌نامه مشخص دارد و کانون‌ها باید به آن عمل کنند البته هر فردی در هر شغل و کسوت ممکن است برای بازاریابی شغل خود به تبلیغات اقدام کند و گاهی البته ممکن است بزرگ‌نمایی صورت گیرد.

وی افزود: در آیین دادرسی و دادسرای انتظامی بحث نظامات، شئونات و تخلفات مطرح است و هر کدام ضمانت اجرایی خود را دارد و اگر کسی از علم و دانش خود برای فریب و اغوای مردم استفاده کند، کانون مربوطه با موضوع را پیگیری کند.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران تصریح کرد: اگر وکلا در آموزش حقوقی راه‌های فرار از قانون را نشان دهند، اغواگری است و اگر نحوه دفاع را به مردم آموزش دهند، اقدام موثری است.

کوشا درباره مجازات تعیین شده برای برخورد با اغواگری و فریب در حرفه وکالت اضافه کرد: بسته به نوع تخلف طبق آیین‌نامه داخلی مجازات صورت می‌گیرد و به نوع تکرار و نوع تخلف بستگی دارد.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا