اخبار قوه قضاییه

توضیحات رییس مرکز توسعه حل اختلاف درباره وضعیت استخدام نیروهای شوراهای حل اختلاف با برپایی دادگاه های صلح

وکلاپرس- رییس مرکز توسعه حل اختلاف در نشست مشترک سخنگوی قوه قضاییه و رییس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه امروز مورخ درباره وضعیت استخدام نیروهای شوراهای حل اختلاف با برپایی دادگاه های صلح توضیحاتی را ارائه داد.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف توضیح داد: در متن ماده ۶ قانون شوراهای حل اختلاف، ۵ نوع اولویت برای استخدام همکاران شوراهای حل اختلاف پیش بینی شده است و قرار است بر اساس این قانون تا سقف ۱۰ هزار نفر استخدام شوند و اولویت هم برای اعضای شورا هست.

وی گفت: برای متقاضیان استخدام شورای حل اختلاف تا سقف ۱۰ هزار نفر استخدامی لحاظ شده است اما کسانی که نخواهند یا نتوانستند در در آزمون استخدامی موفق شوند به همان روال قبل حقوق و پاداش آنها تغییر نخواهد کرد.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف افزود: این افراد بیمه هم خواهند بود و تحت عنوان قواعد قانون کار کارشان استمرار خواهد داشت و در نهایت بعد از ۳۰ سال بازنشستگی هم به آنها تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

رییس مرکز توسعه حل اختلاف ادامه داد: تعداد اعضای شورای حل اختلاف در قانون قبل سه نفر و در قانون جدید دو نفر است و یک نفر کاهش پیدا کرده است و ما این افراد را در جاهای دیگر ا از جمله سایر مراجع قضایی که در کنارشان شورای حل اختلاف قرار دارند مثلا دادسرا، محاکم حقوقی و خانواده، اجرای احکام و …استفاداه خواهیم کرد و دوم در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و در زمان شکل گیری پرونده که مردم در همان ابتدای کار به شورای حل اختلاف مراجعه کنند.

وی در پایان افزود: برنامه ما این است که ساماندهی جدیدی برای نیروها ایجاد کنیم و از نیروهای باتجربه خود که دانش لازم را دارند در جای مناسب استفاده کنیم

مشروح صحبت های رییس مرکز توسعه حل اختلاف در این نشست را در ویدیویی زیر ببینید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا