تاریخچه

نگاهی به زندگی وکیل دادگستری گیلانی « مهردخت حق پایدار اعتمادی »

وکلاپرس _ وکیل دادگستری مهردخت حق پایدار اعتمادی، از جمله وکلای زن پیشتاز در شهر رشت بود که در تاسیس کانون وکلای گیلان نیز نقش ایفا کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گیلان، زنده یاد وکیل دادگستری «مهردخت حق پایدار اعتمادی» روز ۲۷ ام مهرماه ۱۳۲۹ در شهرستان لاهیجان دیده به جهان گشود.

وی در طول دوره‌ی حیات و برای رسیدن به مقام و مرتبه‌ای که در آن قرار داشتند، متحمل مرارت‌ها و مشقت‌های بسیاری شدند. در بهمن‌ماه سال ۱۳۵۲ از دانشکده حقوق دانشگاه تهران و در رشته قضایی فارغ‌التحصیل و در سال ۱۳۵۶ با شایستگی به اخذ پروانه کارآموزی وکالت دادگستری نائل گردید.

بیشتر بخوانید:

شروع زندگی مشترک، به دنیا آمدن فرزندان و پاره‌ای مشکلات دیگر ناشی از وقایع آن سال‌ها، مانع وی در گذران دوران کارآموزی شد.

پس از آن با وقوع انقلاب اسلامی تا سال‌ها کانون وکلای دادگستری از پذیرش کارآموز وکالت معذور بود و بانو حق پایدار اعتمادی علی رغم شایستگی و استحقاق بسیار در ورود به عرصه وکالت و با در نظر گرفتن این نکته که ورود بانوان به عرصه وکالت در آن سال‌ها با چالش‌ها و مصائب بسیاری همراه بود، در کنار شادروان «علی جوادزاده صابر» به ایفای نقش های مهمی چون همسری و مادری پرداخت و ماحصل آن تربیت فرزندانی شایسته و فرهیخته دکتر مرسده جوادزاده صابر و وکیل دادگستری مهشید جوادزاده صابر است.

وی با هموار دیدن مسیر در سال ۱۳۶۷ طی درخواستی به کانون وکلای دادگستری، خواستار انجام امور کارآموزی و دریافت پروانه وکالت گردید.

زنده‌ یاد با توجه به شرایط آن دوران با تحمل سختی‌ها و مصائب بسیار و با سعی و تلاش ستودنی و پشتکار و ممارست مثال زدنی در تاریخ ۱۳۷۳/۱۰/۲۱ موفق به اخذ پروانه وکالت پایه یک شد.

بیشتر بخوانید:

شایان ذکر است که وی از اولین وکلای بانوی استان گیلان و جزء ۶۰ نفر وکلایی بودند که کانون وکلای دادگستری گیلان را در سال ۱۳۷۸ پایه‌گذاری و تأسیس نمودند.

بانویی فرهیخته، نکته‌سنج و سخت کوش که سال‌ها به حرفه‌ی خطیر وکالت مشغول و الگو و سرمشق بسیاری از وکلای دادگستری به ویژه بانوان وکیل دادگستری بود.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گیلان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا