اخبار بین المللیویژه

یک وکیل دادگستری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد / مایک جانسون جایگزین کوین مک کارتی شد

وکلاپرس- پس از برکناری کوین مک‌کارتی از سمت ریاست مجلس نمایندگان آمریکا، اعضای مجلس پس از چند هفته اختلاف نظر، یک وکیل دادگستری به نام مایک جانسون را به عنوان رئیس جدید خود انتخاب کردند.

به گزارش وکلاپرس، مجلس نمایندگان آمریکا از روز سوم اکتبر (۱۱ مهر) که «کوین مک‌کارتی» را از ریاست برکنار کرد، با چالش برای انتخاب رئیس جدید مواجه بود و با انتخاب مایک جانسون به چالش ۲۲ روزه در این نهاد آمریکایی بر سر انتخاب رئیس جدید پایان داده شد.

مایک جانسون کیست؟

مایک جانسون رئیس جدید مجلس نمایندگان ایالات متحده از لوئیزیانا، قبل از ورود به مجلس، یک وکیل قانون اساسی و دفاع از آزادی مذهبی بود.

مایک جانسون رئیس جدید مجلس نمایندگان ایالات متحده از لوئیزیانا، قبل از ورود به مجلس، یک وکیل قانون اساسی و دارای تجربه در دفاع از آزادی مذهبی بوده است.

فعالیت مایک جانسون در تیم دفاع حقوقی دونالد ترامپ

جانسون در سال ۲۰۱۶ به عضویت کنگره انتخاب شد و از آن زمان تاکنون جایگاه نسبتا پایینی را حفظ کرده، اگرچه او از نظر اجتماعی محافظه‌کار و بخشی محکم از جناح راست و حامی سرسخت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکاست.

جانسون در نخستین استیضاح دونالد ترامپ در تیم دفاع حقوقی او فعالیت می‌کرد و در حال حاضر به عنوان نایب‌رئیس فراکسیون جمهوری‌خواهان فعالیت می‌کند، سمتی که همکاران حزبش سال گذشته به اتفاق آرا او را مجددا انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید:

نیویورک تایمز سال گذشته گزارش داد که او نقش کلیدی در کمک به تلاش‌های ترامپ برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات ایفا کرد؛ هنگامی که تگزاس شکایتی را به دادگاه عالی آمریکا ارائه و از قضات درخواست کرد که آرای انتخاباتی معتبر از ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا و آریزونا را کنار بگذارند.

جانسون نماینده ناحیه لوئیزیانا است که در سال ۲۰۲۲ در آنجا مجددا در انتخابات پیروز شد؛ او اکنون از لوئیزیانا به بالاترین رتبه سیاستمدار مجلس نمایندگان آمریکا تبدیل شده است.

رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا یکی از چهره‌های کلیدی کنگره در تلاش‌های ناموفق برای لغو نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بوده است.

جانسون از سال ۲۰۱۶ و با ورود به کنگره به عنوان نایب‌رئیس فراکسیون جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان و همچنین معاون حزب جمهوری‌خواه، نقش دستیار را ایفا می‌کند.

او همچنین در کمیته قضایی و کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان فعالیت داشته و رئیس سابق کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان است.

پیروزی جانسون در رقابت رای‌گیری مخفی برای نامزدی کنفرانس جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال تصمیم تام امر، نماینده مینه‌سوتا، برای کناره‌گیری از رقابت چند ساعت پس از انتخاب به عنوان نامزد صورت گرفت.

منبع: میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا