اخبار

وکیل خواهر بابک خرمدین : از کسانی که نشر اکاذیب کنند شکایت می‌کنیم

وکلاپرس ـ وکیل خواهر مرحوم بابک خرم‌دین از کسانی که به انتشار مسائل مربوط به این پرونده در فضای مجازی، نشر اکاذیب و طرح ادعاهای واهی یا ساخت فیلم‌ و مستند بدون دستور مقام قضائی اقدام کرده‌اند،شکایت می‌کند.

به گزارش وکلاپرس، وکیل مهدیه درویش‌وند، وکیل مدافع آزیتا خرم‌دین(خواهر بابک خرمدین) در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده ضمن تاکید بر تخطی از قوانین و مقررات، نسبت به انتشار اطلاعات در فضای مجازی و در مراحل تحقیقات مقدماتی اعلام کرد، از کسانی که به نشر اکاذیب درباره این پرونده پرداخته‌اند، شکایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

در ادامه یادداشت وی را می خوانید:

 «پرونده‌های کیفری که در فضای مجازی و در میان عامه مردم انتشار می‌یابند بسیار در معرض آسیب و خروج از چهارچوب قانونی و مدار طبیعی سیر تکوین و تکامل دادرسی قرار می‌گیرند. روایت‌های گوناگونی که اغلب بدون هیچ شناختی دهان به دهان نقل می‌شوند و اکاذیبی که نشر داده می‌شوند و به جهت کثرت استعمال توسط عامه مردم واقعیت را جعل می‌کنند، ممکن است موجب تضییع حقوق متهم یا خانواده ایشان گردد.

بله! خانواده متهم!

در پس هر ارتکاب جرمی، زنجیره‌ای از افراد درگیر می‌شوند که دستگاه قضا می‌بایست برای پایش حقوق ایشان تلاش کند؛ شخص بزهدیده – قربانی، شخص بزهکار، خانواده بزهدیده و خانواده بزهکار…

بعد از اتفاق ناگوار قتل بابک خرم‌دین و مطرح شدن پرونده مربوط به آن در فضای مجازی، بسیار شاهد تخطی از قوانین و مقررات بودم. اسامی و تصاویر و حتی مصاحبه متهمین این پرونده در همان مراحل تحقیقات مقدماتی در فضای مجازی منتشر می‌شود؛ در حالی که تحقیقات مقدماتی در دادسرا باید محرمانه باشد. نگهبان ساختمان محل اقامت متهمین، فیلم بُرش داده شده از دوربین مدار بسته آسانسور را با صداگذاری خودش انتشار عمومی می‌دهد، درحالی که طبق درخواست مأمورین آگاهی مکلف بوده این فیلم را به صورت محرمانه و فقط به مأمور مربوطه تحویل دهد.

خانمی ناشناس خودش را دوست چندین و چندساله آرزو خرم‌دین معرفی کرده و به داستان‌سازی‌ها و قصه پردازی‌های بلاوجه از تجاوز پدر به دخترش می‌پردازد، درحالی که خانواده و دوستان آرزو اساسا چنین شخصی را ندیده و نمی‌شناسند و بررسی‌ها برای پیدا کردن این خانم یا تیم مصاحبه کننده بی‌نتیجه می‌ماند. همینطور بازیگران بسیاری که به اظهار نظرهای خام و بی‌منطق در این خصوص پرداخته و بر شایعات دامن می‌زنند.

همه و همه به حقوق و حریم شخصی خانواده بزهکار که در این پرونده خانواده بزهدیده هم هستند تعرض می‌کند.

در این مدت از نزدیک شاهد فشارهای روانی متعدد وارد شده به خواهر و برادر بابک خرم‌دین بوده‌ام، در حالی که برادر و خواهر خود را به نوعی و پدر و مادر خود را به نحوی دیگر از دست داده‌اند، آماج انواع و اقسام هجوم‌های مجازی قرار گرفتند و باید پاسخگوی این می‌بودند که آیا تجاوزی در کار بوده؟ آیا پدر و مادر علائم جنون داشته‌اند؟ آیا پیگیر مفقودی خواهر خود نشده‌اند؟ و پرسش‌هایی که برای هزاران نفر در طول روز باید پاسخ دهند.

انتشار اخبار کذب و ساخت شایعات بیش از هرچیز تجاوز به حقوق خانواده بزهکار – بزهدیده است و به عنوان وکیل آزیتا خرم‌دین اعلام می‌کنم پیگیر شکایت از کسانی که نسبت به انتشار مسائل مربوط به این پرونده در فضای مجازی، نشر اکاذیب و طرح ادعاهای واهی یا ساخت فیلم‌ها و مستندها و… در این خصوص بدون دستور مقام قضایی هستند، خواهم بود.»

بابک خرم‌دین کارگردان ۴۷ ساله سینما بود که ۲۷ اردیبهشت‌ماه خبر کشف جسد مثله شده او منتشر و پس از تحقیقات پلیس اعلام شد که پدر و مادر این کارگردان به قتل فرزند خود اعتراف کرده‌اند. چند روز بعد هم خبری دیگر منتشر شد مبنی براینکه پدر و مادر بابک به قتل دختر و داماد خود در چند سال قبل اقرار کرده‌اند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا