یادداشت

رئیس کانون وکلای خراسان: ظاهرا تیر از کمان مجلس خارج شده و بر نمی‌گردد / با شروع تعطیلات مجلس تحصن بی فایده است

وکلاپرس– رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان (رضوی و جنوبی) با انتشار پیامی در کانال تلگرامی اش، مصوبات اخیر مجلس در خصوص نهاد وکالت را مورد نقد قرار داد.

به گزارش وکلاپرس، مجلس یازدهم در روزهای پایانی خود مواردی از قبیل تحقیق و تفحص از کانون های وکلای دادگستری، تغییر جایگاه نهاد وکالت از زیر مجموعه قوه قضائیه به وزارت اقتصاد، الزام کانون های وکلا به اجرای مصوبات هیات مقررات زدایی و … را به تصویب رسانده است.

این مصوبات موجی از اعتراضات، یادداشت ها، نقد ها، نامه نگاری با نهادهای بالادستی و … را به همراه داشته است. دکتر شیخ الاسلامی (رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان) نیز در نقد این وضعیت یادداشت مختصری منتشر کرده و تحصن وکلای دادگستری را به علت تعطیلی مجلس بی فایده دانسته است.

وی همچنین از برگزاری جلسه های فوق العاده هیات عمومی اسکودا و شورای اجرایی اسکودا در این خصوص در روزهای آتی خبر داده است.

بیشتر بخوانید:

متن کامل یادداشت وکیل عباس شیخ‌الاسلامی به شرح زیر است:

حال و روز وکالت و وکلاء این روزها خوب نیست؛ وکلای دادگستری در کانون مانند فرزندی می مانند که می خواهد از پدر جدا و تحویل بیگانه و ناپدری بشود. کانونی که بعد هفتاد سال از خود انتظامی به سمت وزارت اقتصاد انتظامی برسد.

اگر مثل صد سال قبل و قبل از استقلال کانون در هفتاد سال قبل زیر نظر وزارت دادگستری می رفتیم بهتر بود.

امروز دوشنبه هیات مدیره کانون خراسان جلسه فوق العاده داریم تا راهکارهای عبور از این بحران را بررسی کنیم. پنج شنبه هم شورای اجرایی در اتحادیه و ظاهرا شنبه هم هیات عمومی در خصوص موضوع جلسه دارد.

ظاهرا تیر از کمان مجلس خارج شده و بر نمی گردد و با شروع تعطیلات مجلس هم رایزنی ها با مجلس یا تحصن بی فایده است، امیدمان به شورای نگهبان؛ مجمع تشخیص مصلحت نظام و کمک مسئولین قوه مجریه و قضاییه است. همه مدیران در حال رایزنی هستند، البته کار سخت است تا جائیکه من که همیشه امیدوار بودم هم دارم ناامید می شوم.

‫۹ دیدگاه ها

  1. مسولین بی تدبیر کانون وکلا که مدیریت بلد نیستند وبا لجبازی می‌خواهند جلو مجلس به ایستند حالا باید جوابگوی وکلا باشند

  2. پدر عزیز(کانون وکلا) متاسفانه خبر نداری که این فرزندان تو (وکلا)سالهاست زیر بار سیلی های تو زخم ها به تن برداشته اند ولی پدر در این سالها هیچ دفاعی از فرزندان خود نکرده و سخت مشغول جمع آوری اموال برای خود از جیب فرزندان بوده و هر زمان هم که لایحه ایی تصویب شده روسای محترم کانون ها در حد چند خطابه بسنده کرده اند و الان هم که احساس نگرانی کرده اند بخاطر از دست دادن قدرت خود است والا نگران حال وکلا نیستند
    علی ایحال پدری که فقط زمان تمدید پروانه و اخذ پول وجودش حس میشد فرقی با ناپدری ندارد.

  3. حقتون بود شما که به داوطلب ها رحم نکردید و با نامردی تمام با طرح سوالات غیر استاندارد و با وقت جوابگوی کوتاه زهر خودتون رو ریختید باید هم مجلس جوابتون رو محکم بده.دل ما که خنک شد

  4. کانون وکلا تا به امروز در حق فارغ التحصیلان حقوق به خاطر انحصار طلبی خیانت کردن و از حاکمیت نافرمانی، اگر مسئولین کانون واقعا دلشان به حال این مردم می سوخت تا الان تدابیری عاقلانه ای برای سیل عظیم فارغ التحصیلان تدبیری کرده می اندیشیدن ولی با نافرمانی خود ضربه ای اساسی بر پیکره انبوهی از فارغ التحصیلان حقوق وارد کردن حال تصمیم مجلس به غرور شما برخورده ،می دانیم ولی عملکرد شما هم برای جامعه فارغ التحصیل حقوقی سخت عذاب آور بود والان هم ادامه دارد .حال فقط جیب شما کمی تنگ شده تحمل ندارید ولی فارغ التحصیلان عمر خود و آبروی خود را هزینه کردن و لی شما مسئولین کانون وکلا سنگ دل بودید و صدا و آه وناله فارغ التحصیلان نادیده گرفتید .

  5. به نام حضرت حق

    با سلام و احترام
    یکی از شایسته‌ترین اقدامات مجلس شورای اسلامی در مقابله با ترک تازی‌های کانون‌های وکلای دادگستری کشور همین مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی بوده است. کانون‌های وکلای دادگستری کل کشور جز ایجاد انحصار غیر طبیعی و جز اینکه به انواع و اقسام مانع تراشی در جذب نیروهای ذی‌صلاح و ورود آنها به عرصه وکالت انجام دهند. هیچ اقدام شایسته‌ای در سامان امور وکالت کشور انجام نداده و نخواهند داد!

    کوزه چشم حریصان پر نشد //صدف تا قانع نشد، پردر نشد!

    دکتر آرش طوفانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا