اخبار آزمون ها

اعلام نتایج آزمون وکالت به محض ابلاغ استفساریه مجلس

وکلاپرس- معاون اول قوه قضائیه در گفت و گویی با صدا و سیما در واکنش به تصویب استفساریه قانون تسهیل در شورای نگهبان اعلام کرد: مرکز وکلای قوه قضائیه مکلف است بر اساس آن عمل کند.

به گزارش وکلاپرس حجت الاسلام مصدق با بیان اینکه “استفساریه مجلس شورای اسلامی در مورد آزمون وکالت به تایید شورای نگهبان رسیده است” گفت: مرکز وکلای قوه قضائیه مکلف هر روزی که استفساریه مجلس ابلاغ بشود نتایج آزمون را بر اساس نمره تراز اصلاح و اعلام کند

وی افزود: من از اظهار نظر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی افراد دیگر، تعجب می‌کنم که می‌گویند اگر قوه قضائیه تمکین نکند، ما چنین و چنان می‌کنیم.

قوه قضائیه بر اساس قانون عمل می‌کند

وی گفت: قوه قضائیه مرد قانون است، وقتی مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای دارد و شورای نگهبان آن مصوبه را تایید می‌کند؛ نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام خواهد کرد. پس برخی اظهارنظر‌ها در فضای مجازی مبنی بر اینکه اگر قوه قضائیه و مرکز وکلا و کارشناسان عمل نکنند، فلان اقدام را می‌کنیم؛ موضوعیتی ندارد. قوه قضائیه بر اساس قانون عمل می‌کند و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه نیز بر اساس قانون جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید:

معاون اول قوه قضائیه درباره جبران کمبود قاضی و ساماندهی پرونده‌های معوق در دستگاه قضایی افزود: برنامه‌ای در ابتدای امسال ابلاغ شد و بر اساس سند تحول قضایی، شاخصی نیز تعیین شد که ما نیز تا پایان سال حتماً بر اساس آن عمل می‌کنیم تا به آن شاخص برسیم و شاهد کاهش اطاله دادرسی‌ها باشیم.

وی گفت: طبق آماری که داریم، دادگستری تهران هم اکنون در همه زمینه‌ها اعم از مرحله دادسرا، دادگاه کیفری یک، تجدید نظر و دادگاه حقوقی، موفق به کاهش پرونده‌ها شده است و این روند را نیز با جدیت ادامه می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

یک دیدگاه

  1. شما نگران نان خود هستید یا نگران جان و مال مردم؟
    اولاً، مسئولیت انتخاب وکیل با موکل است..موکل باید تحقیق کند پرونده اش را به هر کسی ندهد، همانطور که در مورد پزشک ها مردم تحقیق میکنند
    دوم اینکه، آزمون تستی نیازمند یک سال رهاکردن کار و درس و حفظ کردن و تست زنی است…لزوماً دلیل با سواد بودن نیست…لطفاً برچسب نزنید
    سوم اینکه، اگر کسب مجوز وکالت دشوار نباشد، تا حدی تعداد وکلا بالا می رود و بعد اشباع می شود…طبیعتاً اگر تعداد وکلا بالا رود، متقاضیان رشته حقوق در کنکور کاهش پیدا میکنند…توضیح بیشتر اینکه، رفته رفته اولاً وکلایی که توانایی ندارند، خودشان این حرفه را ترک میکنند، چون نمی توانند در این حرفه رقابت کنند…ثانیاً، افراد کمتری در کنکور این رشته را انتخاب میکنند…
    چرا انقدر مقاومت میکنید؟ در تمام دنیا این موضوع شناسایی شده است که رقابت آزاد باعث بهبود فضای کسب و کار می شود…وکالت هم یک کسب و کار است…بگذارید فضای رقابت باز شود…مطمئن باشید وقتی که محدودیت ها حذف شود، وقتی انحصارها شکسته شود، به جای اینکه جان و مال مردم در معرض خطر قرار بگیرد…بیشتر از جان و مال مردم حمایت خواهد شد…این انحصار وکلا خون مردم را در شیشه کرده است….این صحبتا قدیمی شده آقایان…دست بر دارید….توی فرانسه ملاک اصلی برای اینکه وکیل خوبی باشید، این نیست که بتونید تست بزنید…بلکه ملاک این است که بتوانید یک لایحه شسته رفته کامل حقوقی با مدارک و ضمائم کامل به دادگاه تسلیم کنید و از حقوق موکل درست دفاع کنید…..کسی که ذهنش با حقوق عجین باشه و با سواد باشه، راحت میتونه بهترین لایحه حقوقی رو تدوین کنه..هر جا هم به قانون نیاز باشه، از قانون و شروح قانونی استفاده میکنه و استدلال میکنه….با وجود این ممکنه نتونه توی آزمون کانون هم قبول بشه….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا