اخبار بین المللیویژه

مطالبه حق الوکاله ۶ میلیارد دلاری از تسلا بابت لغو پاداش ۵۵ میلیاردی ایلان ماسک

وکلاپرس _ وکلایی که با طرح دعوا در دادگاه پاداش ۵۵ میلیاردی کمپانی تسلا به ایلان ماسک را لغو کردند، درخواست دریافت ۶ میلیارد دلار به عنوان حق الوکاله کرده‌اند. این رقم نوعی رکوردشکنی در این زمینه محسوب می‌شود.

به گزارش وکلاپرس به نقل از یورونیوز، وکلایی که در صدور حکم دادگاه دلاوِر مبنی بر غیرقانونی بودن پاداش ۵۶ میلیارد دلاری هیات مدیره خودروسازی تسلا به ایلان ماسک (مدیرعامل خودروسازی تسلا ) نقش داشتند، اعلام کردند که حق‌الوکاله آنها ساعتی ۲۸۸ هزار و ۸۸۸ دلار بوده و طلب حق‌الوکاله ۶ میلیارد دلاری کردند.

بیشتر بخوانید:

قاضی دادگاهی در دلاوِر ایالت متحده حدود یک ماه پیش با صدور حکمی، از ایلان ماسک خواست تا از پاداش ۵۶ میلیارد دلاری که هیات مدیره تسلا به او اعطا کرده بود، صرف‌نظر کند.

دستمزد درخواستی وکلا از نظر اندازه مطلق بی‌سابقه است

سه شرکت حقوقی که ادعای شاکیان را پیگیری کردند، به دادگاه دلاور اعلام کردند که حق‌الوکاله آنها ساعتی ۲۸۸ هزار و ۸۸۸ دلار بوده که در مجموع به ۶ میلیارد دلار رسیده که باید توسط تسلا پرداخت شود. آنها همچنین اقرار کردند که دستمزد درخواستی آنها از نظر اندازه مطلق «بی‌سابقه» است.

ایلان ماسک در واکنش به اقدام آنها با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «وکلایی که جز آسیب رساندن به تسلا کاری انجام نداده‌اند، ۶ میلیارد دلار می‌خواهند.»

وکلای شاکیان ادعا کرده بودند که پرداخت این پاداش، توسط خود آقای ماسک به هیات مدیره دیکته شده بود. حکم دادگاه دلاور در پایان پنج سال دعوی حقوقی که گروهی از سهامداران تسلا علیه آقای ماسک و هیات مدیره تسلا به راه انداخته بودند، صادر شد.

تسلا باید حق‌الزحمه وکلا را پرداخت کند

وکلای شاکیان مدعی هستند که تسلا باید حق‌الزحمه آنها را پرداخت کند، چرا که اجرای حکم دادگاه موجب بازگرداندن مالکیت ۲۶۶ میلیون سهم تسلا به این شرکت خواهد شد.

هر چند که شرکت تسلا هنوز به طور رسمی واکنشی به مطالبه وکلا انجام نداده ولی به گفته مقام‌های آگاه در این شرکا احتمال دارد به این درخواست اعتراض کند.

بیشتر بخوانید:

تیم حقوقی سهامداران شاکی متشکل از سه شرکت حقوقی Bernstein Litowitz Berger & Grossmann و Friedman Oster & Tejtel، هر دو مستقر در نیویورک، و Andrews & Springer از ویلمینگتون بود.

سابقه بیشترین حق الوکاله در آمریکا

پیش از این، بیشترین حق‌الزحمه پرداختی به وکلا در جریان پرونده سهامداران شاکی از کلاهبرداری رخ داده در جریان ورشکستگی شرکت انرون در سال ۲۰۰۸ ثبت شده بود که برای به فرجام رساندن این پرونده ۷.۲ میلیارد دلاری در دادگاه فدرال آمریکا ۶۸۸ میلیون دلار دریافت کرده بودند.

منبع: یورونیوز

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا