اخبار بین المللی

انگلیس وکیل متخصص در امور جنایات جنگی در اوکراین تعیین کرد

وکلاپرس- دادستان انگلیس با هدف جمع آوری شواهد جنایات علیه بشریت در جنگ اوکراین یک وکیل را به عنوان مشاور مستقل دادستان کل اوکراین منصوب کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، پس از امضای بیانیه مشترک دادستان انگلیس و اوکراین درباره تعهد خود به حمایت از جمع آوری شواهد جنایات علیه بشریت در جنگ اوکراین، سوئلا براورمن (داداستان انگلیس) در حکمی وکیل «هوارد موریسون» را به عنوان وکیل متخصص در امور جنایات جنگی در اوکراین تعیین کرد.

دادستان انگلیس اعلام کرد که سر «هوارد موریسون» به عنوان مشاور مستقل دادستان کل اوکراین عمل خواهد کرد. هوارد بیش از ۱۲ سال به عنوان قاضی در دادگاه کیفری بین المللی یوگسلاوی سابق و دادگاه کیفری بین المللی (ICC) فعالیت کرده است.

پیشتر دادستان انگلیس و اوکراین بیانیه مشترکی را درباره تعهد خود به حمایت از جمع آوری شواهد جنایات علیه بشریت در جنگ اوکراین امضاء‌ کردند.

ترجیح بریتانیا این است که از طریق دیوان بین‌المللی کیفری اقدام شود

«سوئلا براورمن» پنجشنبه گذشته به مجلس عوام گفته بود که «همه گزینه ها» در مورد جنایات صورت گرفته در اوکراین روی میز است، اما رویکرد ترجیحی بریتانیا این است که برای مشخص شدن کسانی که مرتکب جنایت جنگی شده‌اند، از طریق دیوان بین‌المللی کیفری اقدام شود.

بیشتر بخوانید:

دادستان انگلیس گفت: ما معتقدیم که دیوان کیفری بین المللی مکان مناسبی برای مسئولین ارتکاب این جنایات وحشیانه در اوکراین است تا در قبال اقدامات خود پاسخگو باشند، به همین دلیل است که ما همه منابع خود را بر تحقیقات مستقل دادستان دیوان بین المللی کیفری متمرکز کرده‌ایم.

روسیه به “شیوه‌های وحشیانه‌” در اوکراین عمل می‌کند

دومینیک راب وزیر دادگستری انگلیس نیز هفته گذشته در سفری به لاهه، رئیس جمهوری روسیه را متهم کرده بود که به “شیوه‌های وحشیانه‌” در اوکراین عمل می‌کند. وی آمادگی لندن را برای ارائه کمک مالی و فنی به دیوان بین‌المللی کیفری در خصوص تعقیب جنایات جنگی ادعایی روسیه در اوکراین، اعلام کرد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز پیشتر از ادبیات مشابهی استفاده و ادعا کرده بود که ارتش روسیه در اوکراین از تاکتیک‌های «وحشیانه و بی‌تفاوت» استفاده می‌کنند.

این در حالی است که روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد می کند و می گوید که در حال انجام عملیات نظامی علیه “نئونازی ها” در اوکراین است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا