اخبار

بخشی از سخنرانی دکتر محسن برهانی در همایش هواداری دکتر مسعود پزشکیان در ورزشگاه شهید حیدرنیا تهران

وکلاپرس- دکتر محسن برهانی در آخرین تجمع طرفداران دکتر مسعود پزشکیان در ورزشگاه شهید حیدرنیا تهران توضیحاتی را در خصوص حاکمیت قانون و نقش رئیس جمهور در قانون گرایی بیان کرد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش وکلاپرس، در گزارش دکتر برهانی از این سخنرانی اش آمده است:

در ساعات آخر تبلیغات و در آخرین تجمع طرفداران دکتر پزشکیان در تهران حاضر شدم و سخنانی را در چهار محور تقدیم کردم:

  • مسأله قانون‌گرایی و نقش رییس جمهور در این موضوع
  • بیان برخی استلزامات حاکمیت قانون
  • کلامی با تحریم‌کنندگان و مردّدین
  • و در نهایت برخی آرمان‌ها برای رأی به آقای پزشکیان

من برخلاف برخی عزیزان باور ندارم که یک طراحی از ابتدا بود و رییس جمهور مشخص شده بود کما اینکه خیلی‌ها می‌گفتند این سیرک انتخابات را راه انداختند تا آقای قالیباف را به صدر بنشانند! دیدید که چنین نشد.

من منکر برخی مهندسی‌ها از سوی برخی مهندسان نیستم اما همیشه کار در دست ایشان نیست و عوامل مختلفی می‌تواند این طراحی‌ها را به هم‌بریزد که‌ مهمترین آنها حرکت بخش قابل توجهی از جامعه به سویی است که قرار نبود بدان سو بروند.

به نظر من در این انتخابات فکر نمی‌کردند که دکتر پزشکیان بتواند توجه بخش قابل توجهی از جامعه را به سوی خود جلب کند و به همین دلیل دستپاچه‌اند و پیامک‌ها می‌فرستند و مبلغین روحانی اعزام می‌کنند و حوزه تعطیل می‌کنند و ….

تحلیل اقدامات فوق بسیار حائز اهمیت است بخصوص از سوی ذهن‌های دقیق و نقّاد آن اکثریت شصت درصدی که در دور اول رأی ندادند.

تنها خواهشی که از این عزیزان دارم آن است که موضوع را تبدیل به تابو نکنند؛ نشانه‌ها را بنگرند و ببینند تقلّایی را که برخی اصحاب قدرت برای به کرسی نشاندن جلیلی می‌کنند.

ما و شما در هدف مشترکیم؛ آزادی و دموکراسی‌خواهی. اما در شیوه اختلاف نظر وجود دارد. باور من این است که این مسیر پرتلاطم در طول نزدیک به ۱۵۰ سال در جریان است و ریشه‌های اقتدارگرایی، تاریخی و مستحکم است اما می‌توان با گام‌ها و اقداماتی جریان آزادی‌خواهی را تقویت نمود حتی به اندازه یک گام که البته به نظر من ریاست جمهوری بسیار بیش از یک گام است.

اکنون ناخواسته روزنه‌ای گشوده شده است برای تقویت جریان آزادی‌خواهی. فرصت را غنیمت شماریم و بهترین استفاده را از آن ببریم.

پی‌نوشت: مجری تردید داشت من بَرهانی هستم یا بُرهانی

بخشی از سخنرانی دکتر محسن برهانی را در ویدیوی زیر مشاهده کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا