اخبار قوه قضاییه

سامانه شهود و مطلعین به منظور ثبت اطلاعات هویتی شاهدان راه اندازی شد

وکلاپرس- رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از ایجاد سامانه شهود و مطلعین در راستای اجرای سند تحول قضایی و به منظور ثبت اطلاعات هویتی شاهدان خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان محمد کاظمی فرد این سامانه  را در اتقان آرا بسیار تاثیر گذار دانست و درباره نحوه کارکرد این سامانه اعلام کرد: این سامانه به صورت خودکار تعداد دفعاتی که یک شخص به عنوان شاهد در تمام محاکم کشور حاضر شده را ثبت می‌کند.

در راستای اجرای سند تحول قضایی و به منظور ثبت اطلاعات هویتی شاهد

محمد کاظمی فرد با بیان اینکه در راستای اجرای سند تحول قضایی و به منظور ثبت اطلاعات هویتی شاهد، سامانه شهود و مطلعین ایجاد شده است، تاکید کرد: این سامانه فردی که به صورت حرفه ای اقدام به شهادت می‌کند را شناسایی و پس از ثبت اطلاعات این فرد، در زمان رسیدگی قاضی از هویت فرد مطلع و این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی افزود: این سامانه به صورت خودکار تعداد دفعاتی که یک شخص به عنوان شاهد در تمام محاکم کشور حاضر شده را ثبت می‌کند و در هنگام ثبت مجدد آن شخص به عنوان شاهد، قاضی هشدار این موضوع را از طریق سامانه دریافت می کند.

بیشتر بخوانید:

استفاده از سامانه شهود و مطلعین در اتقان آرا بسیار تاثیر گذار است

کاظمی فرد در ادامه با بیان اینکه در این سامانه ۸ هزار نفر شناسایی شدند که بیش از ۳ بار اقدام به شهادت کرده اند، گفت: استفاده از این سامانه در اتقان آرا بسیار تاثیر گذار است و از تبانی افرادی که قصد سوءاستفاده دارند جلوگیری می کند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید براینکه استفاده از این سامانه باعث می شود که روند تحقیقات و دادرسی ها به انحراف نرود ،گفت:این اقدام در راستای سند تحول و هوشمند سازی قوه قضاییه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه با بهره گیری از فناوری های نوین کیفیت تصمیمات قضایی افزایش پیدا می کند ،گفت:سامانه شهود کیفیت آرا را افزایش می دهد و از تبانی و سوءاستفاده افراد متخلف جلوگیری به عمل می آورد.

منبع: خبرگزاری میزان

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید جانه کسی که پیشه چشم شما بزرگوار عزیز هست کمکم کنید مادرم از قلب درد بزوردارو شبها خوابش می بره التماس میکنم حقم رو برگردونید مهریه بنده یه آپارتمان بوده که ۱۲ سال زندگی کردم شوهرم فوت شده قاضی محترم تجدیدنظرمهریه سایبان سرم به وارث داده میگه برو هرجا دلت خواست شکایت کن التماس میکنم

  2. ترا به خدا اگر دستور میدید یه پیگیری هم بکنید ، که لااقل مردم که هیچ کارمندهای خودتون را بشناسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا