اخبار

وکیل سعید مدنی : نمی‌دانیم با چه مجوزی موکلم را به یک زندان دیگر منتقل‌ کرده‌اند

بهزادی‌ راد :آقای مدنی درخواست انتقال و یا حکم تبعید نداشته است

وکلاپرس _ وکیل مدافع سعید مدنی نسبت به انتقال موکلش در روز سه شنبه مورخ ۱۴ فروردین ماه از زندان اوین به زندان دماوند اظهار بی اطلاعی کرد و این کار را خلاف آیین‌نامه زندان‌ها دانست و از پیگیری دلیل این انتقال خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایلنا، محمود بهزادی‌راد (وکیل سعید مدنی، جامعه‌شناس، پژوهشگر ارشد علوم اجتماعی، استاد دانشگاه و روزنامه‌نگار ایرانی) درباره انتقال موکلش به زندان دماوند گفت: سه شنبه با آقای مدنی ملاقات داشتم و سه شنبه صبح از طرف زندان به ایشان گفتند احتمالا به یک زندان دیگر منتقل خواهد شد و سپس به من گفتند فعلا منتفی شده است. اما همان روز خبردار شدیم که به زندان دماوند منتقل شده اند.

بیشتر بخوانید:

سعید مدنی (جامعه شناس) که  آخرین بار ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ بازداشت شد و در آخرین دادگاه تجدید نظر، ۹ سال حبس تعزیری برای وی به اتهام های «تشکیل و اداره گروه‌های معاند نظام» و «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» محکوم شده بود، در حال گذراندن محکومیت خود در زندان اوین بود که روز گذشته مورخ ۱۴ فروردین به زندان دماوند تبعید شده است.

نمی‌دانیم با چه مجوزی سعید مدنی را به یک زندان دیگر منتقل‌ کرده‌اند

وکیل بهزادی‌راد افزود: انتقال زندانی باید بر اساس حکم تبعید از محلی که محل جرم یا زندگی‌اش بوده صورت گیرد یا به درخواست خود زندانی برای انتقال به نزدیک‌ترین محل سکونت‌شان باشد. ولی آقای مدنی درخواست انتقال و یا حکم تبعید نداشته است و ما نمی‌دانیم با چه مجوزی به یک زندان دیگر منتقل‌شان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

علت انتقال سعید مدنی به زندان دماوند را پیگیری می‌کنم

بهزادی‌راد افزود: شخص آقای مدنی هم نمی‌دانستند. سه شنبه صبح که ملاقات داشتیم هم از این موضوع خبر نداشتند. چهارشنبه پیگیری خواهم کرد تا ببینم دلیل انتقال چه بوده است زیرا خلاف آیین‌نامه زندان‌ها است.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا