اخبارویژه

اهدای ۷۰۰ کتاب تخصصی به کتابخانه اردبیل توسط یک زوج وکیل

وکلاپرس- مجید مهرآذر مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل از اهدای ۲ هزار جلد کتاب به این کتابخانه در ۲ سال اخیر خبر داد. یکی از این مصادیق اهدای ۷۰۰ جلد کتاب حقوقی توسط یک زوج وکیل بوده است.

به گزارش وکلاپرس، مجید مهرآذر مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل در گفت و گو با ایرنا به تشریح وضعیت این کتابخانه و آمار کتاب های موجود، میزان مراجعه کنندگان و …. پرداخت.

مهرآذر به ضرورت تبلیغات “اهدای کتاب، اهدای دانایی” تاکید کرد و گفت: خوشبختانه وضعیت اهدای کتاب، خوب است و برخی اشخاص فرهیخته و نامدار کتاب‌های نفیسی به کتابخانه اهدا می‌کنند .

یک زوج  وکیل، ۷۰۰ جلد کتب تخصصی به کتابخانه اهدا کردند

وی از اهدای بیش از ۶ هزار جلد کتاب در ۲ سال اخیر به این کتابخانه خبر داد و تصریح کرد: کتاب‌ها را به محض تحویل در قفسه ها نمی‌گذاریم بلکه مراحل استعلام و فهرست‌بندی را می‌گذرانند و سعی می‌کنیم کتاب‌هایی که تقاضا برای آنها زیاد است را بیشتر تهیه کنیم.

مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل ادامه داد: یک زوج دارای مدرک تحصیلی دکتری که هر ۲ وکیل بودند، ۷۰۰ جلد کتب تخصصی را به این کتابخانه اهدا کردند و به دانشجویان عزیز توصیه می‌کنم بعد از فراغت از تحصیل، کتب خود را به کتابخانه‌ها هدیه کنند تا در اهدای دانایی سهیم باشند.

تفاهم نامه با کانون وکلای اردبیل

او به قراردادها و تفاهم‌نامه‌های کتابخانه عمومی شهید مطهری با دانشگاه‌ها و اداره کل آموزش و پرورش اردبیل به منظور هدایت دانشجویان و دانش‌آموزان به کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود: با کانون وکلا و شورای اسلامی شهر نیز ارتباط داریم و جمعی از خیران نیز در امر اهدای کتاب، به این مجموعه کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

سامانه یکپارچه عضویت در کتابخانه های عمومی در سراسر ایران

مهرآذر به ارتباط آنلاین و شبکه‌ای کتابخانه‌های عمومی با یکدیگر اشاره کرد و افزود: فردی که در یک کتابخانه عضو می‌شود، می‌تواند از هر کتابخانه‌ای در هر نقطه ایران کتاب به امانت بگیرد.

این فعال حوزه فرهنگ ادامه داد: با وارد کردن کد ملی متقاضی کتاب به سامانه، سابقه عضویت و نحوه فعالیت و امانتداری او را مشاهده می‌کنیم و اگر فردی به اصطلاح خوش حساب باشد، کتاب‌های نفیس و مرجع را نیز می‌تواند به امانت ببرد اما اگر خوش حساب نباشد، برایش محدودیت قائل می‌شویم و حداقل می‌تواند کتاب مدنظرش را در داخل کتابخانه مطالعه کند.

اغلب مراجعه کنندگان دانشجویان و حقوقدانان هستند

مهرآذر به ریزش و کاهش اعضای کتابخانه در دوره کرونا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در پسا کرونا وضعیت اعضای کتابخانه‌ها احیا شده است و مراجعه‌کنندگان ما اغلب دانشجویان، حقوقدانان و کتابخوانان هستند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا