اخبار

وکیل باشگاه گل گهر سیرجان: فدراسیون فوتبال ایران در پرونده اریک باگناما صلاحیت ورود ندارد

وکلاپرس- وکیل باشگاه گل گهر با اشاره به حدود صلاحیت فدراسیون فوتبال ایران، کمیته های فیفا را مرجع رسیدگی به پرونده بازیکن گابنی اریک باگناما دانست.

به گزارش وکلاپرس، اخیرا حضور اریک باگناما، بازیکن باشگاه گل‌گهر سیرجان، در این تیم با حواشی بسیاری همراه بود و مسئله غیرقانونی بودن وی مطرح شد.

درنهایت شکایت باشگاه‌های استقلال، سپاهان و پیکان پس از بررسی در کمیته انضباطی درمورد استفاده غیرمجاز باشگاه گل گهرسیرجان از بازیکن خارجی با رای کمیته انضباطی به کسر امتیاز از تیم سیرجانی منجر شد و ۳ بازی این تیم برابر شاکیان ۳ بر صفر شد.

بیشتر بخوانید: معضلی دیگر برای فدراسیون فوتبال: ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از شکایتی مربوط به بازی با ونزوئلا

ایمان حسین پور شرفشاد، وکیل باشگاه گل گهر سیرجان، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار وکلاپرس به طرح مسئله صلاحیت فدراسیون فوتبال ایران پرداخت.

بررسی نقل و انتقال بازیکن در صلاحیت کمیته وضعیت بازیکنان است نه کمیته انضباطی

این وکیل دادگستری در پاسخ به این پرسش که آیا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران صلاحیت رسیدگی به پرونده بازیکنی را که از کشور دیگر به ایران منتقل شده است، دارد یا خیر، گفت: فدراسین فوتبال صلاحیت رسیدگی به موارد مصرح و پیش بینی شده در اساسنامه و مقررات انضباطی فدراسیون را دارد.

وی ادامه داد: طرح دو نکته حائز اهمیت است؛ نخست آن که باتوجه به اینکه بحث بازیکن گابنی، بحث نقل و انتقال است، آیا نقل و انتقال بازیکن به درستی انجام شده است یا خیر؟ دوم آن که آیا ما قابلیت جذب بازیکن مذکور را داشته ایم یا خیر؟

بیشتر بخوانید: توضیحات روابط عمومی باشگاه پیکان درمورد پرونده اریک باگناما و شخصی که از وی به عنوان وکیل دو طرف یاد می‌شود

وکیل باشگاه گل گهر سیرجان در پاسخ به این دو مسئله گفت: این موضوع در صلاحیت کمیته وضعیت بازیکنان است و این کمیته صلاحیت رسیدگی به مسئله صحت یا عدم صحت نقل و انتقال بازیکن را دارد.

موضوع باید براساس مقررات فیفا و در کمیته های فیفا مورد بررسی قرار گیرد

حسین‌پور در ادامه با اشاره به خارجی بودن بازیکن و فعالیت وی در یک فدراسیون دیگر عنوان کرد: انتقال این بازیکن به صورت بین المللی و از یک فدراسیون به فدراسیون دیگری بوده است. به عبارت دیگر مطابق مقررات وضعیت و انتقال بازیکنان فیفا، این انتقال از نوع بین المللی محسوب می شود و داخلی نیست که مقررات داخلی ما حاکم باشد.

وی با اشاره به اینکه در این حالت پای عناصر خارجی در میان است، ادامه داد: فدراسیون گابن، خود بازیکن گابن و ایجنت بین المللی همگی عناصر خارجی هستند. بنابراین موضوع باید اولا براساس مقررات فیفا و ثانیا در کمیته های فیفا مورد بررسی قرار گیرد.

او در پایان گفت: برای مثال اگر ایجنت تخلفی کند یا اگر فدراسیون فوتبال گابن نامه خلاف واقع زده باشد، به ترتیب کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال ما صلاحیت رسیدگی و محکومیت آن‌ها را ندارد و تنها خود فیفا باید به موضوع رسیدگی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا