اخبار اسکودا

رئیس اسکودا: المپیاد ورزشی کانون‌های وکلا نمادی از وحدت و هم‌افزایی میان جامعه وکلای کشور است

وکلاپرس- رئیس اسکودا با اشاره به برگزاری هفتمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلا تاکید کرد: آن چیزی که برای ما در برگزاری اینگونه المپیادها در اولویت قرار دارد، رعایت اخلاق حرفه‌ای است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اسکودا، دکتر جعفر کوشا در آیین قرعه‌کشی هفتمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری ایران که با حضور اعضای کمیسیون ورزش اسکودا و نمایندگان کمیسیون‌‌های ورزش کانون‌های وکلای دادگستری برگزار شد، المپیاد ورزشی کانون‌های وکلا را نمادی از وحدت و هم‌افزایی میان جامعه وکلای کشور توصیف کرد و گفت: المپیادهای‌ ورزشی که همه ساله به میزبانی یکی از کانون‌های وکلا برگزار می‌شود در واقع نماد اتحاد کانون‌هاست و هر سال باید با قدرت برگزار شود.

کوشا در واکنش به برخی هجمه‌ها درباره برگزاری المپیادهای‌ ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری گفت: اگرچه برگزاری اینگونه المپیادها برای کانون‌ها هزینه مالی در پی دارد، اما وفاق، آرامش، وحدت و برکاتی که از آن حاصل می‌شود قابل توصیف نیست.

بیشتر بخوانید:

ورزش را وسیله‌ای برای آرامش و زدودن اضطراب در میان وکلا می‌خواهیم

رئیس اسکودا با بیان اینکه برگزاری المپیادهای‌ ورزشی باعث زدودن اضطراب از میان وکلا و ایجاد همدلی در جامعه وکلا می‌شود، تصریح کرد: این آثار و برکات همان سلاحی است که می‌توان به تأسی از آن به دفاع از برگزاری اینگونه المپیادها پرداخت.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش رفاقت و مودت میان وکلای دادگستری، در کنار ایجاد آرامش برای آنها، گفت: ما ورزش را وسیله‌ای برای آرامش و زدودن اضطراب در میان وکلا می‌خواهیم، وکلایی که از بالاترین اضطراب برخوردارند.

آن چیزی که برای ما اولویت دارد، رعایت اخلاق حرفه‌ای در المپیادهاست

کوشا در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق حرفه‌ای در المپیادهای‌ ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری، گفت: قرار نیست به هر روش و وسیله‌ای به قهرمانی دست یابیم. آن چیزی که برای ما در اولویت قرار دارد، رعایت اخلاق حرفه‌ای در المپیادهاست. ما در اینگونه آوردگاه‌ها باید کار گروهی را یاد بگیریم و تمرین کنیم و در کارهای حرفه‌ای وکالتی از آن بهره بگیریم.

برگزاری المپیادها تمرین مناسبی برای کار گروهی است

این حقوقدان و وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: متاسفانه جامعه وکلا کار گروهی را به خوبی انجام نمی‌دهد اما برگزاری اینگونه المپیادها می‌‌تواند تمرین مناسبی در این راستا باشد.

رئیس اسکودا در پایان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری المپیادهای‌ ورزشی کانون‌ وکلا، رسیدن به قله‌های تعالی انسانی است، یادآور شد: رفتار وکلا در المپیادها باید نمادی از شئونات رایج در حرفه وکالت باشد. اخلاق و رفتار ما در طول برگزاری المپیادها چه در داخل زمین چه خارج از آن، باید مظهر و نماد جامعه وکالت باشد.

منبع: روابط عمومی اسکودا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا