اخبار بین المللیویژه

آیا ChatGPT حرفه وکالت را نابود می کند؟

وکلاپرس- اندرو پرلمن (Andrew Perlman)، رئیس دانشکده حقوق دانشگاه سافولک، رکوردی یک ساعتی را برای نوشتن یک مقاله حقوقی ۱۴ صفحه ای ثبت کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از رویترز، اندرو پرلمن محقق و استاد حقوق دانشگاه در مقاله ای به بررسی پیامد های استفاده از chat gpt برای ارائه دهندگان خدمات حقوقی پرداخته است.

بیشتر بخوانید:

پرلمن به ChatGPT چندین پیشنهاد و درخواست با این ربات مطرح کرد:

  • پیش نویس مختصری به دادگاه عالی ایالات متحده در مورد اینکه چرا تصمیم آن در مورد ازدواج همجنسگرایان نباید لغو شود.
  • مفهوم صلاحیت شخصی را توضیح دهد.
  • فهرستی از سؤالات مربوط به سپرده گذاری برای شاکی در یک تصادف معمولی وسایل نقلیه موتوری تهیه کنید.
  • قراردادی برای فروش املاک و مستغلات در ماساچوست ایجاد کنید و…

این استاد حقوق با بیان اینکه «پاسخ های Chat Gpt بد نیستند» معتقد است ربات برای زمان اکنون آمادگی ندارد اما به نظر می رسد که آماده شدن آن آنقدرها هم دور از دسترس نیست.

پرلمن معتقد است که این ربات بعید است که وکلای دادگستری را در حال حاضر یا برای همیشه بیکار کند. اما برای مسائل حقوقی معمول تر «پتانسیل قابل توجهی برای رسیدگی به سؤالات مربوط به حقوق» در ارائه خدمات حقوقی به افرادی با امکانات محدود ارائه می دهد.

طبق گزارش سال ۲۰۲۲ توسط شرکت خدمات حقوقی، «آمریکایی‌های کم درآمد برای ۹۲ درصد از مشکلات حقوقی مدنی قابل توجه خود از کمک قانونی یا کافی برخوردار نیستند».

بیشتر بخوانید:

اما موضوع اینجاست سازندگان ربات در وب‌سایت OpenAI خاطرنشان می‌کنند که ChatGPT نباید برای مشاوره به آن اعتماد کرد و «گاهی اوقات پاسخ‌هایی معقول اما نادرست یا بی‌معنی می‌نویسد».

پرلمن از این ربات خواسته است در مورد اینکه این فناوری چگونه می تواند خدمات حقوقی را تغییر دهد، پاسخ بگوید.

ربات نوشت: “ChatGPT ما را به راحتی راهنمایی می کند.” “این یک همراه و نگهبان مورد اعتماد خواهد بود / به ما کمک می کند تا بهترین خدمات حقوقی را با تخصص ارائه دهیم.”

طبق گفته های پرلمن اگر یک وکیل در کارش دچار اشتباه و یا قصوری شود میتوان آن را پیگیری کرد، اما اگر ربات شما را به اشتباه هدایت کند، جبران ناپذیر خواهد بود.

از آنجایی که ChatGPT یک سیستم یادگیری ماشینی است، ممکن است درک و قضاوت یک وکیل انسانی در مورد تفسیر اصول حقوقی و سابقه نداشته باشد. در مسائل دشوار تجزیه و تحلیل حقوقی عمیق مورد نیاز است.

به عقیده پرلمن وکلا می توانند از این فناوری برای بهبود کار خود استفاده کنند و “چیزی بهتر از آنچه ماشین یا انسان به تنهایی انجام دهد” تولید کنند.

منبع: رویترز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا