اخبار

نامه بیش از ۳۰۰ دانشجو و دانش‌آموخته دانشکده حقوق دانشگاه تهران در حمایت از محسن برهانی

وکلاپرس- بیش از ۳۰۰ تن از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه تهران در نامه ای به رئیس دانشگاه و رئیس دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی، خواستار حل مشکل تعلیق محسن برهانی استاد حقوق این دانشگاه شدند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از جماران این نامه چند روز پس از تعلیق برهانی نوشته شده و رونوشت آن به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

بیشتر بخوانید:

متن نامه به شرح زیر است:

هو العادل

نامۀ دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران دربارۀ تعلیق استاد محسن برهانی

  • ریاست محترم دانشگاه تهران
  • ریاست محترم دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی

با سلام

از ابتدای بازۀ ثبت‌نام این ترم، دانشجویان حقوق دانشکده (در هر سه مقطع) نام دکتر محسن برهانی را در میان اساتید ندیدند. درس‌هایی که در ۱۵ سال گذشته، فقط با ایشان برگزار می‌شد (مانند قواعد فقه، متون فقه و …) را اکنون «اساتید گروه آموزشی» ارائه می‌دادند. این مسئله موجب سردرگمی و نگرانی دانشجویان شد و امید به اصلاح این وضعیت می‌رفت. اکنون به‌موجب خبری که از شنیدن آن هراس داشتیم، مشخص شده که چندی است حکم تعلیق دکتر برهانی صادر گردیده و دانشگاه از وجود ایشان محروم شده‌است.

ما جمعی از دانشجویان و دانش‌آموختگانِ حقوق و علوم سیاسیِ دانشکده، بر خود لازم می‌دانیم موارد زیر را درخصوص تصمیم هیئت انتظامی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه و عواقب آن، که اعتبار، امنیت شغلی و استقلال اساتید را از بین می‌برد و فضای گفت‌وگو و تبادل آرا و اندیشه‌ها را ـ که ضرورت جامعه‌‌ای پویا و دانشگاهی زنده و با نشاط است ـ متزلزل می ‌سازد، متذکر شویم:

۱. طبق آیین‌نامۀ اجرایی قانون مقررات انتظامی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی کشور (مصوب ۱۳۶۵)، هیئت رسیدگی به تخلفات مکلف است پس از تشکیل پروندۀ انتظامی و اخذ دفاع عضو ‌هیئت‌علمی، نسبت‌به وضعیت ایشان تصمیم بگیرد. تصمیم‌گیری در غیاب و بدون اطلاع عضو‌ هیئت‌علمی و اعطا نکردنِ فرصتِ دفاع از خود، فرایندی است که حق دفاع وی را نقض می‌کند و مغایر صریح مقررات جاری در زمینۀ رسیدگی به اتهامات اعضای هیئت‌علمی است. نقض قواعد و مقررات رسیدگی به اتهامات انتظامی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه به‌ویژه آنگاه آثار مخرب‌تری بر جای می‌گذارد که هیئت رسیدگی‌کننده اتهام وارده را واجد وصف کیفری بداند و از دستگاه قضایی درخواست رسیدگی کند. تشخیص وصف مجرمانۀ رفتار، صرف‌نظر از صحت‌وسقم آن، بدون اخذ دفاع از عضو هیئت‌علمی، نقض صریح حق دفاع ایشان است. آیین‌نامه‌ای که برای رسیدگی به اتهام تخلف انتظامی، تعیین یک عضو محقق جهت بررسی موضوع، تهیۀ گزارش و سپس ابلاغ مراتب اتهامی به عضو هیئت‌علمی و اخذ دفاع و توضیحات ایشان را لازم می‌داند، به طریق اولیٰ، در مواردی که این هیئت نظر به تطبیق اتهام با عنوانی مجرمانه دارد، رعایت این مقررات و اعطای فرصت دفاع ضرورتی دوچندان و اهمیتی حیاتی می‌یابد. کافی است به این نکته توجه کرد که براساس مواد متعددی از قانون آیین دادرسی کیفری، تعقیب امر جزایی مستلزم احراز توجه اتهام است و ایراد اتهام مستلزم اخذ دفاع از متهم. بعید است که اعضای هیئت انتظامی، که برخی از آنان، خود، عضو هیئت‌علمی دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران هستند، به این مهم واقف نباشند که تعلیق یک استاد دانشگاه به‌دلیل ایراد اتهام کیفری، منوط به اطلاع مراتب به ایشان، اخذ دفاع از او و رعایت قوانین و مقررات جاری است.

تعلیق استادان به بهانۀ تشخیص و تطبیق رفتار بر عنوانی کیفری، آن‌هم بدون اخذ دفاع از ایشان، بدعت مذمومی است که دامنۀ معینی ندارد. رسیدگی به تخلفات اعضای هیئت‌علمی، در هر حال، باید با رعایت کامل قوانین و مقررات، به هدف اصلاح رفتارها و عملکردها و، در یک کلام، عادلانه و بدون تبعیض باشد. شکستنِ این روند و فرستادنِ پروندۀ اساتید به مراجع قضایی، مغایر ماهیت رسیدگی انضباطی و حفظ تقدم رسیدگی‌های اداری و انتظامی بر کیفری است.

۲. از ابتدای ورود به دانشگاه، به‌ویژه دانشگاه تهران و علی‌الخصوص دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی، انتظار داشتیم دانشگاه محل بیان اندیشه‌ها و تضارب آرا باشد. در امور حقوقی، نقد و بررسی عملکرد قانون‌گذاران، مجریان قانون، مراجع قضایی و ضابطان دادگستری، بیش و پیش از هرکس، بر عهدۀ اساتید حقوق است. زمانی که این نقدها از فضای آکادمیک به حوزۀ عمومی وارد می‌شود، طبعاً به رشد و ارتقای آگاهی‌های عمومی نسبت‌به مسائل حقوقی کمک می‌کند. وقتی بخش عمده و مهمی از جامعه، درگیر مسائل حقوقی و کیفری است، نقد عمومی، ضرورتِ حیاتیِ جامعه و ضامنِ آزادیِ بیانی است که در اصولِ متعددِ قانونِ اساسی، ازجمله اصول ۲۴، ۱۷۵ و بند ۷ اصل ۳، پاسداشت و رعایت آن ضروری دانسته شده. مطابق اصل ۹ نیز آزادی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی کشور از یکدیگر تفکیک‌ناپذیرند و حفظ آن‌ها بر عهدۀ دولت و آحاد ملت قرار داده شده‌است. همین اصل تصریح می‌دارد که: «هیچ فرد یا گروه یا مقامی حق ندارد به نام استفاده از آزادی، به استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و تمامیت ارضی ایران، کمترین خدشه‌ای وارد کند و هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور، آزادی‌های مشروع را، هرچند با وضع قوانین و مقررات، سلب کند.» صرف‌نظر از این‌که با نقدها موافق باشیم یا مخالف، صیانت از فضای گفت‌وگو، لازمۀ بقای جامعۀ ایران است و ضامن نقش‌آفرینی صاحب‌نظران و اندیشمندان، تقویت‌کنندۀ تعادل و توازن در اساس و ساختار جامعه، موجب گشایش مسیر نقد به‌جای تخریب و خشونت و، از همه مهم‌تر، موجد و حافظ امید در جامعه است. ساکت کردنِ اساتید و پژوهشگران و اندیشمندان با استفاده از سازوکارهای انضباطی و کیفری، ظاهری گمراه‌کننده و عمقی فاجعه‌بار دارد. انتظار می‌رود متولیان آموزش عالی و دانشگاه، به‌ویژه دانشگاه تهران، مانع از برتری فضای پلیسی، امنیتی و نظارتی بر محیط دانشجویی و دانشگاهی شوند.

۳. استاد برهانی، به شهادت همۀ دانشجویان و نیز بسیاری از اساتید دانشکده، از اساتید موفق و دلسوز دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بوده‌اند و با تکیه بر پیشینۀ حوزوی و دانشگاهی خود توانسته‌اند با تدریس موفق دروس حقوق کیفری، فقه و قواعد فقه، کارنامۀ درخشانی در دانشگاه به‌دست آورند. نقدها و نظرهای ایشان در مسائل مختلف و به‌طور خاص، امور کیفری، باید از طریق ایجاد فضای باز گفت‌وگو محک بخورد، آن‌گونه که در مواردی نیز برگزاری برخی نشست‌ها و مناظره‌ها به ایجاد چنین محیطی کمک کرده بود، ولی دولتِ مستعجل بود. نقدی که مشفقانه و دلسوزانه در فضای عمومی طرح می‌شود پاسخی درخور می‌طلبد که همان نقد متفکرانه و پاسخی عالمانه است. اگر جز این عمل باشد، دانشگاه جایگاه خود در افکار عمومی را از دست می‌دهد و به حاشیه رانده خواهد شد.

ما، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، فارغ از تأیید یا رد دیدگاه‌های استاد دکتر محسن برهانی، بر این باوریم که اولاً نقش‌آفرینی علمی در فضای عمومی، برای ارتقای سطح آگاهی عمومی، ضرورتی حیاتی است؛ به‌جای ساکت کردنِ اساتید از طریق سازوکارهای انضباطی و کیفری، بایستی اجازه داده شود با سعۀصدر، اندیشه‌ها طرح و بررسی شوند. ثانیاً تدریس استاد برهانی در دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی، همواره برای همۀ دانشجویان مفید بوده‌است؛ شیوۀ استدلال ایشان باعث می‌شود نگاهی نو به وقایع روزمره داشته باشیم و رابطۀ گرم و صمیمانۀ ایشان با دانشجویان موجب می‌گردد کمتر کسی در کلاس درس ایشان حضور نیابد. وجود استاد برهانی در دانشکده، قطعاً موجب علامه‌پروری می‌شود و از دانشجویان حقوق، «حقوق‌دان» می‌سازد و آن‌ها را «حقوق‌خوان» نگه نمی‌دارد. دانشجویان علوم سیاسی نیز همین‌طور؛ در نظر گرفتنِ نگاهِ فقهی ایشان به مسائل سیاسی، افق‌های جدیدی برای بسیاری از ایشان پدید می‌آورد.

در نهایت از ریاست محترم دانشگاه تهران و دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی می‌خواهیم تا از کنار این واقعه، بی‌تفاوت رد نشوند، ورود مسئولانه داشته باشند، مشکل وضعیت استاد برهانی را، تا پیش از شروع بازۀ حذف‌ و اضافه، برطرف نمایند و مطمئن باشند که با تعلیق ایشان، این دانشگاه است که از ایشان محروم می‌شود، نه برعکس. مسیر اصلاح و پویایی جامعه در وجود و تضمین آزادی بیان و ایجاد محیط گفت‌وگو برای حل‌وفصل مشکلاتی است که جامعه با آن‌ها روبه‌رو می‌شود و این آزادی، اول از همه، باید در دانشگاه و دانشکدۀ حقوق محقق شود.

با تجدید احترام

دانشجویان و دانش آموختگان دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

مهرماه ۱۴۰۲

منبع: جماران

‫۴۸ دیدگاه ها

  1. قطع ارتباط با اساتید…. که جوانان بیگناه و مظلوم کشور را در محلی بنام دانشگاه تحریک می‌کنند که هم به کشور لطمه میزنند و هم آینده خود را تباه میکنند کاری بسیار پسندیده بوده و باید خیلی زودتر انجام میشد
    با هیاهوی همپاله گیهای افرادی مثل برهانی نباید عقب نشینی کرد
    مرگ یکبار شیون هم یکبار
    جلو ضرر را هر وقت بگیری سود است

      1. ازکجا میدونید به همه شون اختار ندادن اون هم این نظام که اینقدر گذشت کردن صدای همه در اومده مماشات کافیه باید جلوشون گرفته بشه

        1. دقیقا همینطوره . یک حقوق خوندن فکر کردن چی هستن که یک مملکت رو به آشوب بکشن . درود خدا بر همه سربازان گمنام امام زمان

    1. چون به رفتار غیرقانونی حاکمیت نسبت به اقشار مختلف اعتراض می‌کنه اسمش میشه تحریک ؟؟ یه عمره یه عده که فکر میکنند مالک کشور و صاحب اختیار مردمند هرجور خواستند رفتار کردند، حالا که یه نفر بصورت قانونی جلوی این جماعت خودمختار ایستاده بهتون فشار اومده و حذفش را مطالبه میکنید ؟؟ اگر حکمرانان تغییر رویه ندهند و همچنان مستبدانه به اعمال خلاف قانون و شرع خود ادامه دهند، ملت آنها را به زباله دان تاریخ میفرستد …

      1. رفتار غیر قانونی ؟! اصلا بحث قانون نیست این آقا صبح تا شب کارش شده دروغ پراکنی !؟! سر قضایای مختلف مشخص شد الانم که شده بلندگوی ضد انقلاب . در ضمن این آدمایی که نامه زدن اسم نداشتن گمنام هستن ، باور کن پنج نفرم پشت نامه نیست

  2. …. مسئول دانشگاه هم تا به امروز اهمال کاری کردن و چنین افرادی را از دانشگاه پاکسازی نکردن متاسفانه یه عده از جیب ملت و نظام علیه ملت و نظام خیانت می کنند

    1. با سلام و احترام
      حرف حق را باید شنید و قبول کرد حتی اگر از دشمن باشد متاسفانه با حذف اساتید مشکل جامعه حل نخواهد شد ، دانشجویان عزیز و دانش آموزان فهیم ازما ر این زمینه تحلیل شان بهتر وعالی تر است . خدا عاقبت کشوری را بخیر کند که جلوی نقد را بگیرد .

  3. کار دانشگاه بسیار خوب و بجا بوده . این محیط آموزشی باید از هر گونه ناپاکی …. مبرا باشه .

  4. محیط مقدس دانشگاه باید از وجود افرادی که محرک آشوب و اغتشاش و حامی اغتشاشگران و برهم زننده ارامش روانی جامعه هستند پاکسازی گردد. برهانی فاقد صلاحیت های لازم برای تدریس در محیط دانشگاه است چرا که وجود چنین افرادی بستر ساز انحراف جوانان است.

  5. این همه اساتید برجسته که دارن گمنام کار میکنن شما هیچ اسمی ازشون نمیارین ولی این برهانی….. رو دارین گنده میکنین.خوب مشخصه که کاسه ای زیر نیم کاسه است دیگه.

  6. چرا این روزها بند کردند به حقوقدانان ،میخوان کانون وکلا مستقل نباشند .می‌خوان وکلا حرف شنو باشند تا حق طلب و دادستان مظلومین!!

    1. سلام آقا جمشید! اتفاقاً همه اعتقاد داریم که کانون وکلا باید مستقل باشد. مستقل یعنی تحت تأثیر جریانات سیاسی و تفکرات انحرافی و اعتقادات التقاطی نباشد. ولی برخی از وکلا خودشان نمی خواهند کانون وکلا مستقل بماند. وکیلی که تحت تأثیر اتفاقات و حوادثی که دست ساخته دشمنان است به حاشیه سازی و نفی انگاری از قوانین و اصول مصرحه قانونی کشور می پردازد و با نظریه پردازی های بی بنیان در شرایط نا امنی کشور امنیت روانی جامعه را برهم می زند از جایگاه وکالت و کرسی استادی دانشگاه عدول کرده و دیگر صلاحیت این مقام و جایگاه را ندارد.

  7. احسنت به کار خوب از دانشگاه
    چقدر خون پاس این افراد نوشته شده است خدا میداند
    حقوقدان شوخی جالبیه

  8. امضا کننده های این نامه هم حتما مثل خود جناب برهانی طرفدار آزادی بی بند و باری هستن وگرنه ادم درست و حسابی و معتقد آبش با جماعت زن زندگی ازادی تو یه جوب نمیره اگه میخوای تو نظام جمهوری اسلامی کارمند دولت باشی از دولت حقوق بگیری باید شرایطی رو داشته باشی در غیر اینصورت اگه میخوای از افراد بی بند و بار حمایت کنی از دولت نباید حقوق بگیری برو بیرون شغل آزاد داشته باش از هر کی هم میخوای حمایت کن

  9. فردی که در کسوت استاد دانشگاه،از دولت حقوق می گیره، و با سوء استفاده از موقعیت خود، لطمه به حیثیت و استقلال دانشگاه نظام می زنه و با طرح مسائل نادرست و خلاف قانون و عرف، خوراک برای مخالفان نظام درست می کنه، اصلا صلاح نیست که در دانشگاه باشه. این شخص با گفتارهای هرزش باید خیلی زودتر از محیط دانشگاه اخراج می شد. به هیچ عنوان به این جوسازی ها نباید اعتنا کرد. اگر اونجا ۳۰۰ امضا جمع شده، بسادگی می توان طوماری با۳میلیون امضا در مقابل دانشگاه برای اخراج این فرد از محیط اجتماعی جمع کرد.

  10. به تعداد اینها مجریان بی‌بی‌سی ،اینترناشیونال،من‌وتو، voa،روزنامه‌های اصلاح‌طلب را نیز اضافه کنید

  11. وقتی استادان دانشگاه بر اساس حزب و رابطه انتخاب می شوند و شایسته بودن و عالم بودن در کار نباشه این میشه برهانی استاد دانشگاه تهران بشه
    متاسفانه دو دهه هست که دانشگاه های برتر ایران وضعیتشان همینه و بدنام داره میشه

  12. خیلی دیر اقدام به اینکار شده انتظار میرفت خیلی زودتر این اتفاق باید میافتاد،…..چطور یک همچین آدمی میتونه استاد دانشگاه باشه!!!!!!!! در ضمن این امضاهارو جدی نگیرید خود ماهم در همین دانشگاهها درس خوندیم، می دونیم چه خبر🙋‍♀️🙋‍♀️😄😄

  13. خب کودتا و جنایت پارسال با شکست مواجه شد و می بایست عواملش به مجازات محکوم میشدم ولی خب جمهوری اسلامی کلا رویه اش اینه که خیانتکاران و جواسیس به بالاترین مسئولیتهای دولتی و حکومتی میرسن و هر خیانتی از دستشون برمیاد میکنن ولی تهش میشه مثل همین فالش کاری یه عده….خب قدرت جمهوری اسلامی اینه ، تمام دنیا با اسلخه اومده وسط میدون ، ولی از پس دوتا بسیجی بر نیومده… الآنم دارن با این مسخره بازی جبران مافات میکنن، خدا وکیلی من جای شما بودم الان سکته میکردم…جنگ میکنن نمیشه ،عروریست میفرستن مردم رو بکشه ، نمیشه ،داعش درست میکنن نمیشه ،روحانی و خاتمی و ظریف و …رو میفرستن ، نمیشه ، صدام میفرستن نمیشه ، داعش میفرستن نمیشه اردوغان و اوباما و ترامپ و بوش میفرستن نمیشه و در همه این نبرد هلچا خامنه ای و جمهوری اسلامی و بسیج پیروز بوده… حالا این سیصد بزرگوار با این کاغذ چیکار می‌خوان بکنند…جمع کنید آقا جمع کنید. بسه دیگه بزارید مردم آرامش داشته باشن

  14. مگر تحریک مردم از طرف یک متخصص حقوق با دخالت در فقه و شرع جرم نیست ؟! دانشجویان فریب خرده ا توجیه کنید و بدانند که علی کریمی فوتبالیست برهانی استاد دانشگاه و شجریان خواننده نباید در امور دنیا و آخرت مردم دخالت کنند چهار قانون را حفظ کرده در هر چه به او مربوط نیست دخالت نکند
    دانشجویان باید درسشان در همان رشته خودشان را بخواند علوم تفکیک شده است و هیچ متخصصی پرفسور نیست حتی در علوم اجتماعی

  15. هرچه بگندد نمکش می زنند
    وای به روزی که بگندد نمک
    وقتی در محیط بسته دانشگاهی اجازه اظهارنظر و‌تضارب آرا بصورت منطقی نمیدهند و چکشی و‌امنیتی برخورد می کنند آن هم با افراد فرهیخته و صاحب نظر، دیگر چه انتظاری از این گروه خالص سازی و مغز خوار و خوارجی می رود که اجازه نفس کشیدن را به مردم عادی بدهند و انها را بعلت اعتراض به دیار عدم نفرستند!!!

  16. آقای برهانی انسان بزرگ و شریفی هستند . ایشان با سیره امام موسی صدر آشنایی دارند . وقتی خود دانشجوها می‌خواهند چه دلیلی داره نباشن؟

  17. با سلام من با خواندن آخرین پیامی که در فضای مجازی از ایشون دیدم در خصوص آتش سوزی در عراق حقیقتا به دکترای ایشون شک کردم که دکترایش رو در کدام …. گرفته .

  18. ای داد از دست مسئولین خفته و واداده که منتظرن تایید بقیه رو بگیرن تا کاری کنن !
    چقد مماشات چقد چشم پوشی ؟ بخدا هیچ جای دنیا انقد وادادگی و سستی تو اجرای قانون نیست …
    باید بزنیم تو دهن هرکس که به اعتبار مدرکی که داره هر حرف غلطی رو میخواد تو ذهن عوام کنه و مردم هم ب پشتوانه جایگاهش بخوان حرف باطل رو قبول کنن، اتفاقا همین آدمهای امثال برهانی باید نقره داغ بشن تا بفهمن وقاحت هم حد و اندازه ای داره
    تو بدترین دوران آب تو آسیاب دشمن ریختن ، میخواد هرکسی با هر پیشینه ای باشه …
    برخورد قاطع مطالبه ماست

  19. ‌دفاع از چنین اساتیدی ظلم به ایران و ایرانی هست چرا که با توئیت های معنا دار فقط قصد اغتشاش و نا آرامی در کشور را دارد ودانشجویانی که همچین اشخاصی پرورش دهند معلوم هست که چه کسانی می شوند که به کشورشان رحم نمی کنند شاید از آن طرف حمایت می شوند… به هر حال باید برخوردی قاطع با چنین اشخاصی بشود

    1. جناب ایرانی
      لطفا آرام تر ،روزی این شتر درب خانه شما و دیگران نیز زانو خواهد زد .مگر اینکه تا لحطه آخر عمرت سکوت اختیار کنی و جز ثنا گویی و تایید عملکرد انحصار گران ،لب به سخن نگشایی .

  20. در پاسخ به کامنت های برخی کاربران که اینگونه رفتارهای حذفی را مورد تایید قرار می دهند و تیغ حذف اساتید منتقد را می ستایند باید عرض کنم ،که امپراطوری رسانه ای به خوبی موفق شده تا شعار تفرقه بینداز و حکومت کن اجرایی کند. وقتی عده‌ای به خود حق می دهند که با تعصب و برخی عناد و لجاجت ،برای اخراج اساتید ،بر طبل شادی بکوبند و پایکوبی نمایند ،بدانند که روزی این روش مستدانه ظالمانه نسبت به آنان نیز جاری و اعمال خواهد شد وفتی رفتاری بصورت عرف سیاسی رایج شد ،دامن همه را خواهد گرفت .

    1. جناب رزمنده شما رو نمیدونم با چه نیتی رفتی جبهه و الان از سابقه جبهه ات چه استفاده ای میکنی ولی شهدایی مثل باکری و همت و طهرانی مقدم و سردار سلیمانی رفتن تا یه عده از دولت ایران حقوق بگیرن بشینن پشت میزشون حرفهای دشمن شاد کن بزنن زیرش هشتگ زن زندگی آزادی بزنن بگن چرا دولت نمیذاره حجاب آزاد بشه چرا دادگاه برای یه عده ارازل و اوباش ….حکم اعدام داده؟؟؟؟؟

    2. آقای رزمنده دفاع مقدس! توی فوتبال اگه بازیکن دو بار خطا کنه و کارت زرد بگیره اخراج میشه. آقای برهانی خودش عمدا داره خطا می کنه تا اخراجش کنند …. این آدم دو سیم تارش پاره شده اکنون داره می زنه به سیم آخر. ضمناً تو اگه رزمنده دفاع مقدسی چرا اینقد سنت کمه!؟

  21. اولا افرادی که حمله کردید به اساتید و دانشجویان و افراد دیگری که مودبانه نظرشون رو نوشتند . حتی به رزمنده دفاع مقدس رحم نکردید . با ادبیات سخیف و البته غلط های املایی متعدد در یک متن کوتاه ! دستتون دیگه رو شده و تکلیفتون معلومه . ثانیا چرا مهدی یراحی این همه مدت باید در قرنطینه باشند ؟ عدالت کجاست ؟

  22. خدا آقای برهانی رو واس دانشگاه و دانشجو ها و اهل علم و مردم حفط کنه .
    ایشون با آزادگی اندیشه ایی که دارند حاضر نشدند برای تامین امنیت شغلیشان زیر بار حرف زور برند، خیلی راحت می‌توانستند مثل خیلی ها حرف هایی رو بزنند که خوشایند دستگاه حاکمه باشد اما با پافشاریشون بر قانونمداری و به چالش کشیدن بی قانونی های ماموران مجری و حتی سیستم قضایی، بالایی ها رو از خود شاکی کردند و متاسفانه مردم عامی هم که با قانون ناآشنای ند فریب خیل تبلیغات عیر حقیقی علیه ایشون رو می‌خورند

    اما می‌بینیم که این تبلیغات اثر نداشته و استاد برهانی محبوب اکثریت آزاده ی این کشور است .
    تنش به ناز طبیبان نیازمند مباد .
    تعز من تشا و تذل من تشاء

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا