اخبار کانون ها

صفادوست: در دیدار با مقامات نسبت به حذف تبصره ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری تاکید کردیم

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز روزجمعه گذشته (۲۵ آذر ۱۴۰۱) در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت این کانون از پیگیری حذف تبصره ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری در دیدارهای مختلف با مقامات خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، در این مراسم که با حضور رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه و تعدادی از پیشکسوتان کانون وکلای دادگستری برگزار شد، مسائل روز نهاد وکالت مورد تاکید واقع شد.

حضور ما به عنوان وکیل دادگستری در محاکم باید با شان کامل وکالت باشد

ریاست کانون وکلای دادگستری مرکز بیان کرد: از مهمترین نکاتی که در قسم‌نامه شاهد هستیم، اهتمام به اجرای قوانین و مقررات است. اصلی‌ترین وظیفه جامعه وکالت توجه به همین موضوع است. آن چیزی که خروجی مثبت و هدف هر دو قشر قضاوت و وکالت را می‌تواند تضمین ببخشد همراهی این دو قشر با هم است.

وکیل صفادوست ما باید حقوق همدیگر را بتوانیم ببینیم و احترام بگذاریم. حضور ما به عنوان وکیل دادگستری در محاکم باید با شان کامل وکالت اعم از پوشش، نوشتار و رفتارو نوع بیان باشد. نگارش حقوقی، سخنوری و بیان از ارکان مهم دفاع است. اگر ما نتوانیم دفاع موثری از موکل بکنیم ایراد فقط به شخص وکیل برنمی‌گردد و متوجه جامعه وکلا و کانون وکلا نیز هست. از امروز که وکیل پایه یک دادگستری می شوید نحوه رفتار شما با یک فرد عادی متفاوت باید باشد.

بیشتر بخوانید:

حسن صفادوست یادآور شد: باید به همه موازین و موارد پایبند باشید. احتیاط کامل نسبت به رعایت این نظامات را مدنظر داشته باشید. آن چیزی که شما را می‌تواند تبدیل به یک وکیل موفق کند، پاسخگویی به موکل است. با مقام قضایی نیز با احترام کامل رفتار کنید و در جلسات دادگاه برای وکیل موکل طرف مقابل احترام خاصی قائل شوید.

نسبت به حذف تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری تاکید کردیم

او گفت: اعضای هیات مدیره با ریاست قوه قضاییه، معاون اول قوه قضاییه، معاون حقوقی دولت، رئیس دادگستری و دادستان تهران و معاونت قوانین مجلس جلساتی داشته‌اند و در این دیدار‌ها به نکات مهم و ضروری‌ای که جامعه وکالت درگیر آن است پرداخته شد. در جلسه‌ای که بار ریاست قوه قضاییه داشتیم تسریع در روند اصلاح پاره‌ای از مواد آیین نامه ١۴٠٠ را خواستار شدیم که امیدواریم به زودی اجرایی گردد. نسبت به سایر مواد انتظامی و کارآموزی هم ایراداتی وارد است که به آنها با همراهی کانون‌ها خواهیم پرداخت. همچنین نسبت به حذف تبصره ماده ۴٨ آیین دادرسی کیفری تاکید کردیم و خواستار این بودیم که امکان دسترسی آحاد مردم به وکیل وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

صفادوست بر همکاری کانون وکلا و مرکز پژوهشگاه قوه قضاییه تاکید کرد و گفت: کانون وکلا و مرکز پژوهشگاه قوه قضاییه می‌توانند همکاری‌های موثری از جمله در نقد آرا در جهت کیفیت اتخاذ تصمیمات قضایی متقن و علمی، داشته باشند.

اعلام اسامی رتبه های برتر

اسامی رتبه‌های برتر نیز اعلام شد و محمد احمدنژاد به عنوان رتبه اول، مجید دانش‌پژوه رتبه دوم، سمیه مکی رتبه سوم شناخته شدند.

در پایان برنامه، از دکتر کارن روحانی نایب رئیس سابق کانون وکلای دادگستری مرکز به پاس زحمات ایشان تجلیل به عمل آمد و کارآموزان و پذیرفته‌شدگان آزمون اختبار با انجام تحلیف و قرائت متن سوگندنامه به عنوان وکیل پایه یک دادگستری نائل آمدند.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا