هنر و سینما

اهدای جایزه جشنواره فیلم زوریخ به فیلم «زخم تردید» درباره زندگی یک وکیل زن ترک

وکلاپرس- فیلم سینمایی «زخم تردید» در ژانر درام ساخته سلمان نکار برنده جایزه مسابقه فیلم بلند نوزدهمین جشنواره فیلم زوریخ شد.

به گزارش وکلاپرس، نوزدهمین جشنواره فیلم زوریخ از ۲۸ سپتامبر تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳  با نمایش ۱۴۸ فیلم برگزار شد و سلمان نکار کارگردان ترک برای فیلم سینمایی «زخم تردید» برنده بهترین فیلم بلند جشنواره فیلم زوریخ شد.

 فیلم سینمایی زخم تردید (hesitation wound – Tereddüt Çizgisi) که ماه گذشته در بخش افق‌های جشنواره ونیز به نمایش درآمد، داستان یک وکیل زن ترک را روایت می‌کند که هم با یک پرونده قتل و هم با مسائل شخصی خود مواجه هست.

در این فیلم زندگی یک وکیل زن به نمایش گذاشته شده که در یک جامعه مردسالار با مسائل خانوادگی و اخلاق حرفه‌ای روبرو است.

بر اساس فیلم نامه این داستان کنان (تولین اوزن) در نقش وکیل کیفری وقت خود را صبح ها در دادگاه و عصرها کنار تخت بیمارستان مادرش تقسیم می کند. وی در روز محاکمه یک مظنون به قتل که کنان از او دفاع می کند باید یک انتخاب اخلاقی انجام دهد که زندگی مادرش و متهم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
هیئت داوران جشنواره تولین اوزن (Tülin Özen) را به خاطر بازی “شگفت انگیز” او به عنوان وکیل تحسین کرده اند.
کارگردان این فیلم، سلمان نکار که دارای تحصیلات حقوقی است، هدف از تولید این فیلم را بررسی مفاهیم «جرم، عدالت و اخلاق» عنوان کرده است.

سایر برندگان جشنواره

این جشنواره سوئیسی جایزه بخش مسابقه فوکوس را که ویژه فیلم‌هایی از سوئیس، آلمان و اتریش است را به مستند «دروازه هالیوود» اعطا کرد.

فیلم مشترک آمریکایی و آلمانی «هالیوود گیت/”Hollywoodgate”» ساخته ابراهیم نشاط، مستندساز مصری، دو رهبر طالبان را به مدت یک سال پس از تخلیه نیروهای آمریکایی و متحدانش از افغانستان دنبال می کند و نشان می‌دهد چگونه طالبان رژیم خود را در کشور مستقر کردند.

جایزه بخش مسابقه فیلم مستند نیز به مستند جنگ اوکراین به کارگردانی «ماچیک هامالا» با عنوان «در نمای عقب» رسید که اولین بار در ماه ژوئن در جشنواره مستند شفیلد نمایش داده شده بود.

هر یک از برندگان بخش‌های اصلی جشنواره زوریخ جایزه نقدی ۲۰ هزار فرانک سوئیس را دریافت کردند.

تصویری از جایزه چشم طلایی جشنواره فیلم زوریخ
تصویری از جایزه چشم طلایی جشنواره فیلم زوریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا