اخبار قوه قضاییه

مدیر یک موسسه حقوقی در یزد به خاطر طرح شکایات واهی علیه شهروندان بازداشت شد

وکلاپرس- روابط عمومی دادگستری یزد از دستگیری یک دانش آموخته رشته حقوق که با تشکیل مؤسسه حقوقی و طرح شکایات و دعاوی واهی به آزار و اذیت برخی شهروندان استان اقدام کرده بود، خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، این حقوقدان متخلف و ۲ همدستش با پیگیری دادسرای عمومی و انقلاب یزد و اقدامات حفاظت اطلاعات دادگستری، دستگیر شدند.

روابط عمومی دادگستری یزد اعلام کرد: یک دانش آموخته رشته حقوق که با تشکیل مؤسسه حقوقی و طرح شکایات و دعاوی واهی به آزار و اذیت برخی شهروندان استان اقدام کرده بود، دستگیر شد.

طرح دعاوی واهی در دادگاه های خارج از استان

بر اساس این گزارش، این متهم برای رسیدن به اهداف خود با سوء استفاده از مقررات و قوانین، علیه برخی شهروندان یزدی در دادگاه‌های خارج استان بویژه در زاهدان طرح دعوی می‌کرد و با معرفی شهود کذب، مشکلاتی را برای مردم ایجاد و به دنبال آن مبالغی از آنها اخاذی می‌کرد، همچنین تهدید طرف مقابل پرونده و وکلا از دیگر اقدامات مجرمانه این فرد بوده است.

بیشتر بخوانید:

دادگستری استان یزد با تاکید بر اینکه دادسرای عمومی و انقلاب یزد در سال جدید برخورد با چنین افرادی را در دستور کار ویژه دارد، از شهروندان و وکلا خواسته چنانچه از متهم دستگیر شده شکایت دارند، به شعبه ۱۲ دادیاری دادسرای یزد در خیابان رهبر مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

‫۱۰ دیدگاه ها

  1. با همین شکایت های واهی پی در پی وکیل طرف دعوای ما در شیراز و یکی از شعب موفق به گرفتن رای شده است و دادگاه بدوی و تجدید نظر هم اصلا کاری به تعداد دعاوی واهی قبلی نداشتند خیلی چیز عجیبی نیست

    1. هر چیزی که فکرش را نکنی شاید اتفاق بیفتد وقتی وجدان در کار نباشد؛ وجدان دادگاه داخلی هر انسان است که یا فعال است یا خاموش .

  2. البته حق تحریک مردم به شکایت را ندارند و طرح شکایت واهی از سوی خیلی ها صورت می گیره در دادگستری، چرا اونا دستگیرنمیشن؟خیلی به اخبار اعتماد نکنید، بخصوص اینکه بازداشت برای جرایم مهم هست نه جرم طرح شکایت واهی

  3. مجلس داره درمورد کانون وکلا تحقیق وتفحص میکنه رسانهای اونا هم دست به چه جنجالهای میزنن مثل همین قضیه در ضمن شکایت واهی تو کیفری نداریم تو حقوقیه

  4. حقوقدانان نه. حقوق خوان درست است. وقتی موسسات حقوقی بدون نظارت و توسط عده ای غیر وکیل دایر و بعضاً با هماهنگی با شعب دادگستری و یا وابستگی با اشخاص قضایی هستند پرونده جذب می نمایند این اتفاقات عجیب نیست . چشم مجلسی و قوه قضاییه روشن که فعلأ در صدد تضعیف وکلا هستند. وکلایی اند که با آنهمه مشقت در آزمون قبول و بعد از ۲۴ الی ۳۰ ماه تحت نظارت شدید نهادهای قانونی و آموزش‌های گوناگون موفق به اخذ پروانه می‌گردند
    قدر زر زرگر شناسند

  5. شکایات واهی توسط عده کثیری از وکلا و شهروندان در حال وقوع است که متاسفانه جرم انگاری نشده است و برخورد هم نمی کنند اکثر شکایات واهی هم با مشاوره و تشویق و تحریک برخی از وکلا صورت می گیرد که اگر برخورد با منشا آنها شود بجای طرح پرونده های متعدد برعلیه همدیگر صلح را پیشه خود قرار می نمایند. برخورد با آن دانش آموخته حقوق هم دعوا فقط بر سر نان هست در غیر اینصورت آقایان حفاطت در چارچوب قانون با پرسنل خودش صلاحیت برخورد را دارد، نه فراتر از حیطه اختیارات قانونی..!!!
    دیدگاهتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا