دیدگاه

رئیس کانون وکلای مرکز : وکالت شغل انبیا بوده و مقدس و اخلاق‌مدارانه است

وکلاپرس _ رئیس کانون وکلای مرکز ضمن اشاره به اینکه اگر جان، مال و حق دفاع را به وکیل می‌دهیم یعنی آن فرد اعتبار و تخصص لازم را دارد، تاکید کرد وکالت شغل انبیا، مقدس و اخلاق‌ مدارانه است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، مراسم اختتامیه دوره اول کارآموزان با حضور دکتر بهنام حبیب زاده مومن ( رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز )، دکتر قاسمی عهد ( نایب رییس کانون ) ‌و بانوی پیشکسوت وکیل دادگستری فریده غیرت ( نایب رییس ادوار هیأت مدیره ) برگزار شد.

دادرسی عادلانه نیازمند داشتن وکیل دادگستری مستقل است

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در این مراسم گفت: به شما کارآموزان پایان دوره اول آموزشی را تبریک می‌گویم و شما به خانه کهن وکالت که پرچمدار حق دفاع از شهروندان است، قدم گذاشتید.

وی ادامه داد: همواره افتخار می‌کنیم که در کنار مردم بوده و خواهیم بود. رسیدن به دادرسی عادلانه و منصفانه بر مدار قانون، نیازمند داشتن وکیل دادگستری مستقل است. شما قسم و سوگند یاد می‌کنید تا با درستی و راستی از عدالت و حق دفاع کنید.

بیشتر بخوانید:

حبیب زاده مومن ضمن تشکر از حضور بانوی پیشکسوت خانم فریده غیرت تاکید کرد: بسیار خوشحالم که در کنار یکی از بانوان شایسته و با وقار که اسمشان با مسمی است، استاد فریده غیرت هستیم. ایشان یکی از بانوان پیشرو در نهاد وکالت دادگستری است.

وی افزود: وقتی می‌گویم یکی از بانوان پیشرو یعنی ما در نهاد وکالت دادگستری کم داریم، بانویی را که بالاترین مدارج مدیریتی در نهاد وکالت و کانون وکلای دادگستری مرکز را، به عنوان بزرگترین کانون کشور طی کرده باشد.

حبیب زاده مومن بیان کرد: ایشان به عنوان عضو هیأت مدیره و نایب رییس کانون، خدمتگزاری صادقانه کرده‌اند. ما افتخار می‌کنیم و از ایشان و چنین شخصیت‌های علمی و اخلاقی نهاد وکالت دعوت می‌کنیم تا از بیانات و نگاه شان به جوان‌ها و آینده وکالت دادگستری بگویند تا همواره از تجربیات آنان بهره‌مند شویم.

ما با قانون تسهیل مخالفیم اما با کارآموز وکالت مخالف نیستیم

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن تشکر از دکتر قاسمی عهد و زحمات بخش کارآموزی خطاب به کارآموزان گفت: در دو سال اخیر بیش از حدود ۷ هزار کارآموز داشتیم که چنین امری سابقه نداشته که البته به دلیل اجرایی شدن قانون تسهیل است.

بیشتر بخوانید:

وکیل حبیب زاده مومن تصریح کرد: ما با قانون تسهیل مخالفیم اما با کارآموز وکالت مخالف نیستیم؛ شما کارآموزان جزیی از خانواده ما هستید.

وی یادآور شد: ما با قانون گذاری غیر حکیمانه و بَد مخالف هستیم اما حقوقدان به قانون بَد هم احترام می‌گذارد و تلاش می‌کند تا اصلاحات صورت بگیرد. تلاش حقوقدان برای پیشرفت، توسعه، اصلاح و ارتقای سطح جامعه است.

وکالت دادگستری کسب و کار نیست؛ وکیل حافظ اجرای عدالت است

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز تاکید کرد: وکالت کسب و کار نیست و حتی وکالت شغل انبیاء و یک شغل مقدس و اخلاق مَدارانه است.

وی ادامه داد: اگر جان، مال، عِرض و حق دفاع را به وکیل می‌دهیم یعنی آن فرد باید شایستگی و اعتبار و تخصص لازم را داشته باشد. وکیل دادگستری ملجا و پناهگاه مردم است.

حبیب زاده مومن بیان کرد: اگر شخصی وکیل می‌شود یعنی باید در تَراز مردم و اجرای عدالت باشد و وکیل حافظ اجرای عدالت است.

وی افزود: شرایط باید به گونه‌ای باشد تا کسانی که شایستگی لازم دارند وارد نهاد وکالت شوند. همه شما جزو شایستگان هستید و حتی کسانی که نمرات مدنظر وکالت را کسب نکردند، ما تلاش می‌کنیم با برگزاری کلاش‌های آموزشی سطح علمی و عملی کارآموزان را بالا ببریم.

بیشتر بخوانید:

یکی از وظایف کانون وکلا فراهم کردن پیشرفت وکیل و کارآموز است

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در پایان گفت: طبق ماده ۶ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری، یکی از وظایف قانونی کانون وکلا فراهم کردن پیشرفت علمی و عملی وکیل و کارآموز است.

وی ادامه داد: از اساتیدی که حاضر شدند و سعی کردند علم و دانش و اخلاق حرفه‌ای را به شما یادآوری کنند، تشکر می‌کنم.

وکیل حبیب زاده مومن افزود: امیدوارم شما هم در آینده پاسدار این نهاد کهن باشید که استقلال آن در گرو همراهی، همدلی و اتحاد تک تک اعضای این خانواده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر باهم باشیم کسانی که با حق دفاع مستقل مردم زاویه دارند، نخواهند توانست به اهداف خود برسند و به این نهاد ضربه بزنند.

منبع: اداره روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

‫۶ دیدگاه ها

  1. کانون وکلا برای داشتن اقتدار وقدرت در دفاع ازحقوق احاد مردم نیازمند رئیس وهیئت رئیسه قدرتمند می باشد که جناب آقای دکتر حبیب زاده دارای شایستگی های لازم اعم ازعلمی وفنی وتجربه می باشند .وقطعا در زمان تصدی ایشان کانون وکلا و وکلای دادگستری جایگاه واقعی خودرا دربین مردم وجامعه پیدا خواهند کرد.

  2. باید اضافه کنم که دکتر کاتوزیان رحمت الله میگفتن اگه کسی بخواد وکیل بشه نباید برای پول وکیل شه بلکه یه وکیل همیشه باید به فکر کسب درآمد از سایر راه ها و روش‌های حقوقی باشه اما مهمتر از بودن یا نبودن قانون تسهیل اینه که بازنشستگان کشوری ولشکری قبل از باز نشستگی میرن علمی کاربردی و پیام‌نور حقوق میخونن بعد آزمون میدن و وکیل میشن حالا امسال منه کارآموز وکالت با جیب خالی و بدون هیچ سرمایه ای چطور میتونیم با بازنشستگان رقابت کنیم که اونا هم دفترشو می‌خرن هم بالاخره اسم و رسمی که توشغل قبلی داشتن کمکشون میکنه،هم بیمه دارن،هم حقوق بازنشستگی،نه یکی بلکه چندین مورد رو خودم میشناسم،وکیل حافظ عدالته،آخه وقتی که عدالت درمورد امنیت شغلی شغل وکالت نا عدالتی میشه،اونوقت چه انتظاری از کارآموز جوان وکالت میشه داشت،به کی بگیم که صدامون بشنوه،وکالت هم دیگه داره خراب میشه،به جای وارد کردن ایراد به قانون تسهیل،به این رسیدگی کنید که مستعفیان و بازنشستگان لشکری و کشوری اجازه ورود به وکالت رو نداشته باشن،این یعنی وکالت با عدالت

  3. من تا حالا یادم نمیاد تو روایتی خونده باشم که ائمه اطهار علیه السلام وکیل بوده ،یا مثلا ائمه ای پول میگرفته و …

  4. درود بر شرافت دکتر حبیب زاده و سرکار خانم غیرت که واقعا نماد غیرت کانونهای وکلای ایران هستند خداوند حافظشان باشد

  5. قانون تسهیل از نظر تو شاید بد باشه ولی از نظر ستمدیدگان قانون خوبیه برای مبارزه با انحصارطلبی و بی قانونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا