پنج سال حبس، دو سال ممنوعیت از خروج از کشور، دو سال محرومیت از وکالت و … برای وکیل محمد رضا فقیهی

وکلاپرس- زهرا مینویی وکیل مدافع سید محمد رضا فقیهی از محکومیت موکلش به پنج سال حبس، دو سال ممنوعیت از خروج از کشور، دو سال محرومیت از وکالت و … خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، در جریان اعتراضات سال ۱۴۰۱، روز چهارشنبه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۱ تعدادی از وکلا در مقابل ساختمان کانون وکلای دادگستری مرکز اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

این تجمع مسالمت آمیز وکلا با گاز اشک آور متفرق شد و تعدادی از وکلای دادگستری نیز بازداشت شدند و در همین راستا وکیل مصطفی نیلی از بازداشت ۴ نفر از آقایان وکیل خبر داد و نوشت: پس از حمله ماموران نیروی انتظامی و لباس شخصی به تجمع وکلا در مقابل کانون وکلا، ۴ نفر از آقایان وکیل بازداشت شدند. یکی از وکلا پنج‌شنبه صبح آزاد شده و آقایان محمدرضا فقیهی، سعید شیخی و محمد رضایی به زندان تهران بزرگ منتقل شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

با گذشت دو سال از روند رسیدگی به این پرونده، در نهایت آخرین جلسه رسیدگی به پرونده وکیل محمد رضا فقیهی برای تجمع در مقابل ساختمان کانون وکلای مرکز روز شنبه ۱۳مرداد ۱۴۰۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد.

یادداشت وکیل فقیهی قبل از جلسه دادگاه

وکیل فقیهی در یاداشتی روز قبل از تشکیل جلسه دادگاه عنوان کرده بود: بنده و وکلای دادگستری به تجویز اصل ۲۷ قانون اساسی و به نشانه اعتراض به برخوردهای فراقانونی با معترضان و شلیک بدون ضابطه و ضرورت به سمت معترضان و سلب حیات و بینایی شهروندان و تداوم بازداشت تعدادی از وکلای دادگستری، مقابل ساختمان کانون وکلای دادگستری تجمع آرام و مسالمت آمیز برگزار کردیم و با گذشت حدود دوسال از آن تجمع، در معرض محاکمه هستم. فردا به اتفاق وکلای محترم خود آقای دکتر محمود بهزادی راد و خانم زهرا مینویی در دادگاه حضور یافته و به دفاع از خود خواهم پرداخت و امیدوارم بیان حق و حقیقت به اجرای عدالت منتهی گردد.

بیشتر بخوانید:

در نهایت وکیل زهرا مینویی که وکالت از وی را در این پرونده بر عهده داشته است از محکومیت موکلش به پنج سال حبس، دو سال ممنوعیت از خروج از کشور، دو سال محرومیت از وکالت و … خبر داده است.

بر اساس اعلام وکیل مینویی شعبه ١۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران وکیل سید محمد رضا فقیهی را به علت به علت حضور در تجمع اعتراضی وکلا در مقابل کانون وکلای دادگستری مرکز به پنج سال حبس و دو سال محرومیت از وکالت و سایر مجازات های تکمیلی محکوم کرده است.

وکیل مینویی در توئیترش نوشت:

موکلم اقای سید محمد رضا فقیهی وکیل دادگستری توسط شعبه ١۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به پنج سال حبس بابت اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، دو سال ممنوعیت از خروج از کشور، دو سال محرومیت از وکالت و عضویت در احزاب و گروههای سیاسی بعنوان مجازات تکمیلی محکوم شده است.

دلیل محکومیت ایشان حضور در تجمع اعتراضی وکلای دادگستری در بیستم مهرماه ١۴٠١ بوده است.

توییت وکیل مینویی برای محکومیت محمد رضا فقیهی
توییت وکیل مینویی برای محکومیت محمد رضا فقیهی

خروج از نسخه موبایل