گفت و گو

فرشید فرحناکیان: لازم باشد درخصوص آزمون‌ وکالت سال‌های گذشته نیز شکایت ثبت خواهم کرد

وکلاپرس– عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز به تشریح جزئیات رأی بدوی سازمان تعزیرات در خصوص گرانفروشی اسکودا در برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۲ پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، شعبه شصت و سه بدوی سازمان تعزیرات حکومتی تهران در رأیی که ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ صادر کرده است، اسکودا را به پرداخت صد و بیست میلیارد تومان جریمه محکوم و این جریمه نقدی را معادل بیش از ۱۰ برابر مبلغ گران فروشی (به عنوان حداقل جریمه قانونی) قلمداد کرده است.

رأی به صورت غیابی صادر شده و امکان واخواهی وجود دارد

وکیل فرشید فرحناکیان، عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، درخصوص جزئیات این رأی گفت: بابت هزینه بالای ثبت نام آزمون وکالت به عنوان شاکی از اسکودا شکایت کردم. رأی به صورت غیابی صادر شده و امکان واخواهی وجود دارد. درحال حاضر صرفا بابت هزینه آزمون وکالت ۱۴۰۲ شکایت کرده‌ام.

بیشتر بخوانید:

امکان دریافت مابه‌التفاوت مبلغ پرداختی توسط  کلیه شرکت‌کنندگان آزمون وکالت ۱۴۰۲

وی ادامه داد: درصورتی که این رأی قطی شود، فارغ از مبلغ جریمه‌ای که اسکودا باید بپردازد، کلیه شرکت‌کنندگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ می‌توانند با ثبت شکایت مابه‌التفاوت مبلغ پرداختی را از اسکودا دریافت کنند.

فرحناکیان افزود: اگرچه براساس قرارداد اسکودا و سازمان سنجش، بابت هزینه های مستقیم به ازای هر داوطلب برای برگزاری آزمون، مبلغ ۲/۱۰۰/۰۰۰ ریال پرداخت شده، اما رقم دریافتی بسیار بیشتر بوده است.

مبلغ ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه وارد خزانه می‌شود

او در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر برابر بودن مبلغ آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری و آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: مبلغی که برای آزمون قوه قضاییه واریز می‌شود در نهایت وارد خزانه می‌شود و محل مصرف آن مشخص است اما درخصوص آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری، این مبلغ در اختیار یک نهاد مدنی مستقل قرار می‌گیرد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: البته این مسئله به معنای قانونی بودن مبلغ آزمون وکالت مرکز وکلا نیست و معتقدم قطعی شدن این رأی سبب خواهد شد مبلغ ثبت نام همه آزمون‌ها عادلانه و منطقی شود. ضمنا قرارداد هر نهاد یا ارگان با سازمان سنجش بایستی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پایان گفت: اسکودا باید درمورد نحوه دریافت و هزینه کردن این مبالغ شفاف‌سازی کند؛ امیدوارم فشار افکار عمومی سبب منطقی شدن هرینه‌ ثبت نام آزمون‌های مختلف شود. لازم باشد درخصوص آزمون‌های سال‌های گذشته نیز شکایت ثبت خواهم کرد.

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. همین روزاست که علیه خودتو اقداماتت در هیات مدیره کانون مرکز ما وکلا علیهت اقدام کنیم. جناب فرحناکیان. اخاذی تا کجا؟ از نهادی که خودتون سالها سنگ استقلالش رو به سینه میزدین و مانع ورود هزار جوان به عرصه وکالت میشدید! نون دونی که باعث شد کتاب تست ساده ساز حضرتعالی ده ها بار تجدید چاپ بشه! حالا که از آزمون نونی گیرتون نمیاد از متولی خودتون اسکودا اخاذی می کنید! احتمالا اگر اسکودا با جنابعالی وارد معامله میشد پولی می گرفتی و رضایت میدادی و به اینجا ختم نمیشد حالا که معامله ای سر نگرفته شکایت بابت آزمون های دیگه رو مطرح می کنی؟ کج فهم چیزی گیرت نخواهد آمد. امیدوارم این پیام به گوش حضرتعالی برسه!

  2. واقعا که آقای فرحناکیان این کار از دست هیچکی بر نمی امد جز شما حقش این است که از کانون برید همون جایی که بهش تعلق دارید

    1. کتابهای شما مثل خود شما همیشه بهترین بوده و هستند .عمرتان دراز باد و ایام به کامتان باشد.

    2. دمت گرم آقای فرحناکیان. این کانون وکلا خیلی وکلا مخصوصا کارآموزا رو اذیت میکرد از بس هزینه پیش ثبت نام می گرفت. البته نهادی که صاحبی بالای سرش نباشه بهتر از این نخواهد شد. فقط میگن پول بدین، پول بدین،پول بدین. از اونبر هم شعار انحصار سر میدن

  3. مثلا شما عضو هیات مدیره کاون وکلا هستید و تیشه به ریشه کانون میزند
    در کجای قانون گفته شده اگر گرانفروشی انجام بشود و در نهایت به حساب قوه قضاییه واریز میشود مشمول گرانفروشی نیست؟!

  4. جناب آقای دکتر فرشید فرحناکیان
    با سلام و احترام . شجاعت شما ستودنی است. کلمه وکیل برازنده شماست . ای کاش چنین مدیران شجاعی ، کشور و مردم ما بیشتر بهره مند بودند.

    1. بعضی دوستان از پشت خنجر میزنند اما ایشون همه مراحل رو رد کرده و از جلو حمله میکنه ، هویت شما بر وکلا محرز شده که به کجا وصل هستید ای کاش زودتر بروید به همان جایی که تعلق دارید وگرنه که مشاوران هم همین مبالغ رو گرفت، چطور شکایتی علیه اونجا نکردید؟! البته که پاسخش روشنه

  5. جناب آقای فرحناکیان شکایت شما بسیار درست و به جا بوده است.من به عنوان یک وکیل از این که به فکر شرکت کنندگان آزمون وکالت هستید بسیار سپاس.ولی به فکر شرکت کنندگان آزمون دکتری هم باشید که هفتصد هزار تومان باید برای پرداخت ثبت نام این آزمون بپردازند.من که بسیار از پرداخت این مبلغ ناراضی و شاکی هستم.امسال به دلیل هزینه بالای ثبت نام از این آزمون جاماندم و از شرکت در این آزمون منصرف شدم

    1. گران‌فروشی .گران‌فروشی هست چه فرق میکند به حساب خزانه برود یا به حساب شخص یا نهاد وقتی از جیب مردم می رود چه فرق میکند کجا برود شما که ادعا داری وکیل هستی و قانون میدونی چنین حرفی باعث تأسف هست وقتی به دنبال اجرای عدالت هستی در راه عدالت باید هر نهادی که باشد مورد شکایت قرار گیرد نکند ترس از نهادی باعث چنین حرفی شده پس شما در چنین شکایتی دلت برای مردم نمی سوزد از سر خود نمایی بوده است در صورتی که گران‌فروشی گران‌فروشی هست متاسف هستم برای شما که اسم وکیل و حقوق دان را به یدک می‌کشید شما اول عدالت را یاد بگیر بعد مدعی شو چنین شکایتی را همه میدانند بخاطر خودنمایی هست نه حق مردم وگرنه گران‌فروشی گران‌فروشی هست فرقی نمی کند

      1. چرا من فکر کردم فرحناکیان خانم هستند.☺🤦‍♀️
        ‌‌کتاب ساده سازتون عالیه.☺🙏🏻
        و سپاس بابت حس همدرریتون.
        میتونستید بی تفاوت باشید

  6. با سلام
    از جناب فرحناکیان تشکرات لازمه را تقدیم می‌نمایم ولی یک‌نکته اینکه اگه من بخام مابقی پول اضافه رو دریافت کنم ک بیشتر از اون باید بپردازم تا طرح شکایت کنم کاش بشه مستقیم واریز بشه ک دیگه ایقد کلاهبرداری رو کلاهبرداری نشه…با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا