اخبار کانون ها

رئیس کانون وکلای کردستان : امیدوارم اسکودا و کانون سمنان برای عفو قاتل وکیل محمودرضا جعفری آقایی پادرمیانی کنند

وکلاپرس _ چهل و سومین جلسه هیأت مدیره دوره هشتم کانون وکلای دادگستری کردستان، روز هفدهم اردیبهشت ماه با حضور اعضای هیأت مدیره این کانون تشکیل شد و رئیس کانون وکلای مذکور، نسبت به خطرات و آسیب های وکلا در جهت دفاع از موکل، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اسکودا، در ابتدای جلسه هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کردستان، احمد نامداری ( رئیس کانون وکلای کردستان ) روز‌های ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه که مزین به نام کارگر و معلم است را به این دو قشر زحمت‌کش جامعه تبریک و تهنیت گفت.

وی افزود: که شرط بنیادین پیشرفت مستمر و تقویت مبانی توسعه پایدار کشور، حفظ انگیزه کارگران خدوم و معلمان صبوری است که چرخ‌های اقتصاد و دانش و تربیت کشور را به حرکت در می‌آورند و با فداکاری، تمام قد برای اعتلا و درخشش هرچه بیشتر جایگاه و نام پر فروغ ایران، ایستاده‌اند!

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای کردستان بیان کرد: رعایت احترام و ایفای حقوق حقه‌ این دو قشر عظیم جامعه، وظیفه‌ای است که دولت و آحاد ملت باید در پی تحقق آن باشند و فراموش نشود که هر یک از ما قدرت خواندن این متن را مدیون معلمان عزیز و عمران و آبادانی خانه‌ها و شهرمان را مدیون کارگران عزیز هستیم و در هر منصب و مقامی که هستیم باید به تأمین آرامش روانی و معیشتی این دو قشر عظیم اجتماع ملتزم باشیم.

 نامداری تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در تقویت آرامش و آسایش زندگانی کارگران و معلمان در حقیقت سرمایه‌گذاری در راه آبادانی مستمر ایران‌ زمین است و نباید حتی یک لحظه از تحقق آن غافل بود.

سند جدید تحول و تعالی قوه قضائیه

نامداری در ادامه به سند تحول قضایی اشاره کرد و گفت: بر اساس آنچه در صفحه ۵۹ سند جدید تحول و تعالی قوه قضائیه آمده است صدور، تمدید و ابطال پروانه کارآموزی وکالت، ابلاغ سردفتری اسناد رسمی، پروانه کارشناسی دادگستری و پروانه مشاوره خانواده باید به صورت الکترونیکی و منحصراً از طریق درگاه ملی مجوز‌های کشور باشد، این در حالی است که الزام اتصال کانون‌های وکلا برای اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها که در رأی شماره ۲۷۵۰ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری برخلاف قانون تشخیص داده شده و مصوبه هیأت مقررات‌زدایی در این خصوص ابطال شده است!

وی ادامه داد: چنین گزاره‌هایی که پرسابقه‌ترین نهاد مدنی مستقل ایران را برای صدور پروانه وکالت ملزم به اتصال به سامانه تحت نظر یک وزارتخانه نماید، در تضادی آشکار با اصول عالیه‌ ۱۵۳ تا ۱۷۴ قانون اساسی است.

از بین بردن استقلال نهاد وکالت و وکیل دادگستری یعنی تضییع حقوق مردم

رئیس کانون وکلای دادگستری کردستان اشاره کرد: در صورتی که شاهد اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها باشیم متأسفانه وکالت کاملاً دولتی و در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی قرار می‌گیرد و رسماً استقلال نهاد وکالت و به تبع آن حق دفاع وکیل مستقل بر باد خواهد رفت!

وی اظهار کرد: استقلال نهاد وکالت و وکیل دادگستری، به عنوان یک اصل اساسی و بنیادین در تمام دنیا مورد قبول واقع شده است و از بین بردن آن، دادرسی منصفانه و عادلانه را به مسلخ نابودی خواهد کشاند و حقوق مردم را در آستانه تضییع قرار خواهد داد و آرامش و امنیت قضایی را با چالش‌های متعددی مواجه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

رأی دادگاه عالی تجدیدنظر قضات در خصوص ۶ نفر از اعضای کانون وکلای دادگستری مرکز

نامداری در ادامه جلسه به رأی دادگاه عالی تجدیدنظر قضات در خصوص ۶ نفر از اعضای هیات مدیره دوره سی و یکم کانون وکلای مرکز اشاره کرد: از ریاست محترم قوه قضائیه و ریاست دانشمند شعبه تجدیدنظر دادگاه عالی انتظامی قضات و کلیه همکاران در سراسر کشور که کمر همت در حمایت از ۶ نفر همکار شجاع بسته، کمال تشکر را دارم و صدور چنین آراء متقن و مستدلی دلالت بر اهمیت دادرسی عادلانه و منصفانه و اهمیت استقلال دستگاه قضایی و لزوم اتحاد و همبستگی وکلای محترم دادگستری در دفاع از کیان نهاد وکالت و پرهیز از ناامیدی است و امیدوارم با صدور این دادنامه فصل تازه‌ای از موازنه‌های صنفی آغاز و بار دیگر شاهد شکوفایی کانون‌های وکلای دادگستری باشیم.

قتل وکیل محمودرضا جعفری آقایی

رئیس کانون وکلای دادگستری کردستان در پایان با اشاره به مسئله قتل وکیل محمودرضا جعفری آقایی گفت: حقیقتاً تا به این حد مظلوم واقع شدن، داغی عظیم بر بدنه وکالت وارد کرد و نشان داد که وکلا تا چه حد به سبب دفاع از موکل در معرض خطر هستند.

وی افزود: به رغم ضرورت تنبیه و مجازات توهین‌کنندگان و سوء قصدکنندگان به وکلا و نهاد وکالت، اما در این برهه از زمان اگر محملی باشد و اسکودا و کانون وکلای دادگستری سمنان بتوانند با پادرمیانی و وساطت حسنه، مجرایی برای جریان رأفت اسلامی در خصوص قضیه قصاص قاتل آن همکار فقید بیابند، با بازتاب جهانی و ملی وسیعی همراه خواهد بود و می‌تواند نیت درونی و خیرخواهی کانون‌های وکلا و اسکودا را همچون گذشته قویاً اثبات کند.

منبع: روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا