اخبار کانون هاویژه

اطلاعیه کانون وکلای مرکز درباره عدم اجازه ورود به برخی متقاضیان حضور در مراسم هیأت عمومی روز یکشنبه

وکلاپرس- کانون وکلای دادگستری مرکز در اطلاعیه ای که تنها چند ساعت بعد آن را حذف کرد، در خصوص ممانعت از حضور برخی از افراد در همایش روز یکشنبه این نهاد توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش وکلاپرس، حسب برنامه‌ریزی مدیران کانون وکلای دادگستری مرکز اعضای این کانون در واکنش به مصوبات اخیر مجلس روز یکشنبه گذشته مورخ ۱۲ شهریور ماه اقدام به برگزاری هیات عمومی در دانشگاه شهید بهشتی کردند.

از جمله حواشی این نشست چند ساعته عدم اجازه ورود به وکیل سید مهدی کریمی فارسی بود که گویا پروانه تودیع شده وی علیرغم درخواست ارجاع، هنوز بازگردانده و تحویل داده نشده است.

کانون وکلای دادگستری مرکز نیز در واکنش به اخبار منتشره در فضای مجازی مبنی بر ممانعت ورود وکیل سید مهدی کریمی فارسی ، اطلاعیه ای به شرح زیر منتشر کرد که پس از چند ساعت از حساب اینستاگرامی این نهاد حذف شد.

در این اطلاعیه آمده است از ورود افرادی که مطابق آخرین اطلاعات پروانه وکالت معتبر ندارند، اعم از افرادی که پروانه ایشان ابطال شده یا پروانه خود را تمدید نکردند و یا پروانه خود را تودیع نموده اند، ممانعت به عمل آمده است.

بیشتر بخوانید:

متن و تصویر اطلاعیه به شرح زیر است:

به نام خدا همکاران گرامی با سلام

احتراما روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز پیرو حماسه آفرینی دوازدهم شهریور ضمن عرض تشکر از همراهی وکلای معزز به استحضار میرساند:

در روز یکشنبه ۱۲ شهریور ماه مراسم باشکوه هیات عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز با حضور خیل کثیری از همکاران شریف و دلسوز برگزار شد و کما فی السابق و بموجب اتخاذ تصمیم مدیران کانون در هیات عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز ، از ورود

  •  ۱- وکلای عضو کانون های دیگر
  • ۲- کاراموزان
  • ۳- افراد غیر وکیل

ممانعت به عمل آمد.

افراد غیر وکیل، اشخاصی بودند که مطابق آخرین اطلاعات موجود در سیستم پروانه وکالت معتبر در حال حاضر ندارند ، اعم از افرادی که پروانه ایشان ابطال شده پروانه خود را تمدید نکردند ، پروانه خود را تودیع نموده و یا اصلا دارای پروانه نبوده اند و بعضی از این افراد در محل برگزاری حاضر شده اما به دلیل عدم ثبت و یا فقدان تمدید شماره پروانه ایشان در سامانه، امکان شرکت در هیات عمومی را پیدا نکردند و دست اندرکاران امر از ورود ایشان ممانعت به عمل آورده اند.

قطعا با هیچیک از بزرگوارانی که به دلایل فوق امکان حضورشان فراهم نبوده رفتار نامحترمانه ای صورت نپذیرفته و صرفا ضمن توضیح محترمانه دلیل عدم امکان حضور به ایشان، جهت حفظ نظم و انضباط از ورود ایشان ممانعت به عمل آمده است.

متاسفانه شاهد هستیم در فضای مجازی برخی از همکاران که آگاهی کامل نسبت به موضوع ندارند ، به دست اندرکاران امر که ساعتها برای برگزاری مراسمی باشکوه زحمت کشیدند انتقادات تند و غیر منصفانه ای را ابراز داشتند که این امر پسندیده همکاران معزز و زحمتکشان امر نیست.

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز همواره آماده پاسخگویی به انتقادات جمیع همکاران معزز بوده و از شنیدن انتقادات و پیشنهادات استقبال مینماید.

‫۱۰ دیدگاه ها

    1. در کمال تاسف اعضای هیات مدیره این دوره که گلچین و تابع امر قوه قضاییه هستند یا با خودشون درگیر میشن و تو پست و استوری آبرو و شخصیت برا هم نمیذارن یا دنبال بهانه دادن دست مجلس و قوه قضاییه هستن و با این رفتارهای دور از شان جایگاه حرفه وکالت رو دارن تنزل میدن. این افراد آگاه باشند که عضویت هیات مدیره کانون مرکز ملک‌پدریشون نیست که هر رفتار و گفتاری که دلشون بخواد ایراد کنند چون کانون مرکز کانون مادر هست و تک تک این رفتارها در اقتدار و سرنوشت سایر کانون ها، حرفه وکالت و نهایتا وکلا تاثیر گذار هست. اما سایرین خوب میدانند که این افراد عمدتا انتسابی قوه قضاییه به صورت غیر مستقیم با حذف رقبا هستند. پس مراقب شان خودتون باشید لطفا.

  1. قشنگیش اینجاست که اینقدر استقلال استقلال میکنند، اما در عمل با نامه یک معاونت(احتمالا امضا هم از طرف باشه) یکی از اعضای خودشون رو میزارن کنار و اجازه حضور در همایشی که مثلا بخاطر خدشه دار شدن استقلال شون هست نمیدن. اینجاست که ضرب المثل دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس حسابی کاربردی میشه

  2. مفهوم افراد غیر وکیل هم از منظر کانون وکلای مرکز روشن شد: تمدید نکرده ها، تودیع نمودگان…(؟! )

  3. عجیبه واقعا!
    والله ما هر چه در قوانین و ایین نامه های مرتبط با وکالت جستجو می کنیم، مقرره ایی که اختیار احراز وکیل بودن یا وکیل نبودن رو به مدیران بدهد پیدا نمی کنیم.
    هیچ مقرره ایی هم پیدا نمی شود که مانع حضور وکلایی که پروانه رو تودیع کردند و حتی کاراموزان وکالت و حتی وکلای تعلیق شده در هیاتهای عمومی بشود.
    بله،
    قانون استقلال در مورد لزوم انتخاب هییت مدیره کانونها توسط وکلای تعلیق نشده پایه یک و پایه دو فاقد محکومیت انتظامی صراحت دارد.
    ولی این صراحت و این شرایط صرفا ناظر به انتخاب هیات مدیره هاست نه مطلق حضور در هیات های عمومی که ممکنه دستوراتی به جز انتخاب هیات مدیره داشته باشند.
    در هیج کجای قوانین هم اختیار توسیع مفهوم وکیل معلق به وکیلی که پروانه اش رو تودیع نموده نداده.
    ضمنا ماده ۱۲ ایین نامه اجرایی لایحه استقلال هم صرفا تکلیف ارائه نام وکلای واجد شرایط رای دادن در انتخابات هیات مدیره به هیات نظارت رو بر عهده کانون گذارده(حتی تکلیف منحصر مدیران هم ندانسته) نه احراز وکیل بودن یا وکیل نبودن رو. از این ماده هم این مفهوم افاده نمی شود.
    بنابراین به نظر نگارنده، این رفتار هیات مدیره کانون مرکز رو باید به حساب کج سلیقگی و زمان نشناسی مدیران اون گذاشت.

  4. پول نهاد مستقل کجا خرج میشه اینهمه دست و پا زدن واسه چیه
    شما واسه یک درخواست انتقال از یک وکیل تقاضای ۵۰۰تا دو میلیارد پول میکنین به چه حقی کجای قانون همچین حرفی رو نوشته اصلا این پول کجا می‌ره خرج چی میشه
    شما به درد وکلا که نمی‌خورین فقط به فکر خودتون و صندلی هستین پس همون بهتر هرچه زودتر جم بکنم شمارو
    ب نمونه نام ببرین که شما نهاد مستقل به داد وکیل رسیده باشین توسازمان مالیات دفاع کردین؟
    تو سازمان بیمه کار خاصی انجام دادین؟
    تو صندوق حمایت فیش ها رو کاهش دادین؟
    اشتغال واسه وکلا به وجود آوردین؟
    انتقال وکلای به حق رو آسون کردین؟
    تسهیلات بانکی برای رشد وکلا بوجود آوردین؟
    واقعا چیکا کردین؟
    هیچییییییییی
    امیدوارم همتون کنن تو این مجلس نشه مجلس بعد میشه عمرمون رو گذاشتیم وکالت قبول بشیم که گیر شما بیفتیم

  5. پروانه تودیع بشه هر زمان طرف بخواد میتونه پس بگیره یا کلا رابطه قطع شده و فرد دوباره باید ازمون بده و مراحل طی بشه؟

  6. با ادغام کانون های وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه یکبار برای همیشه این مشکل را حل کنند
    ادغام تنها راه چاره است

  7. خیلی اندک هستند وکلای با اخلاقی که به فکر حل مشکلات مردم هستند پدر مردمو در آوردن فقط پول رو می شناسند و بس….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا