تصمیم جدید مدیران نهاد وکالت: اخذ پنج میلیون تومان هزینه ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲

وکلاپرس– روسای کانون های وکلا در جلسه اخیر اسکودا پیشنهاد ادغام مراحل دوم و سوم کارآموزی و دریافت مبلغ ۵ میلیون تومان از کازآموزان را مطرح کردند.
به گزارش وکلاپرس، رؤسای کانون‌های وکلای دادگستری روز شنبه (۸ مهر ۱۴۰۲) همراه با هیأت رئیسه اسکودا در محل این نهاد نشستی فوق‌العاده داشتند.

یکی از دو دستور جلسه مهم این نشست اتخاذ وحدت رویه درباره ثبت نام و پذیرش کارآموزان وکالت پذیرفته شده در آزمون وکالت امسال بوده است.

بیشتر بخوانید:

درخواست اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال و ضرورت ادغام مراحل دوم و سوم کارآموزی

به نقل از یکی از مدیران نهاد وکالت، در این جلسه درخواستی درخصوص اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال و ضرورت ادغام مراحل دوم و سوم کارآموزی مطرح شد. از آنجا که هیچ کانونی تاکنون درخواست این مسئله را نداده بود، قرار شد درخواست انجام شود و موضوع در همایش آتی اسکودا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: هدف از ادغام مراحل دوم و سوم این است که کارآموزان هم بتوانند قبول وکالت کنند و به دادگاه بروند و هم تعداد گزارش هایش کاهش یابد؛ برای مثال در گذشته کارآموز مکلف بود در طول ۱۸ ماه، ۳۶ گزارش تهیه کند اما در حال حاضر مکلف است در طول ۶ ماه، ۱۸۰ گزارش تهیه کند.

بیشتر بخوانید:

مقرر شد از  پذیرفته شدگان ۱۴۰۲ مبلغ ۵ میلیون تومان دریافت شود

این منبع آگاه افزود: درخصوص پذیرفته شدگان ۱۴۰۲ هم مقرر شد کانون ها از هر کارآموز مبلغ ۵ میلیون تومان به تدریج دریافت کنند و اسامی پذیرفته شدگان توسط کانون ها در سایت اعلام شود و ثبت نام در اسرع وقت صورت گیرد.

با توجه به تعیین این هزینه، باید منتظر اصلاحیه آگهی ثبت نام در کانون‌های وکلایی همچون هرمزگان و گلستان بود. پیشتر این کانون‌ها و برخی کانون‌های دیگر هزینه ده میلیون تومان و قریب به آن را جهت ثبت نام و شروع دوره کارآموزی اعلام کرده بودند.

گقتنی است کانون وکلای کرمانشاه از جمله کانون‌هایی بود که سال گذشته مبلغ ده میلیون تومان برای ثبت نام از پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۱ تعیین کرده بود.

خروج از نسخه موبایل