گفت و گو

رئیس کانون وکلای سمنان: احتمال تصویب اصلاحیه مقررات کارآموزی توسط رییس قوه قضاییه در هفته جاری وجود دارد

وکلاپرس- رییس کانون وکلای سمنان درخصوص آخرین وضعیت اصلاح مقررات کارآموزی گفت: براساس آخرین پیگیری ها، اصلاحات انجام شده و در انتظار امضا توسط ریاست قوه قضاییه است.

به گزارش وکلاپرس، در تاریخ ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲ سخنگو و نایب رئیس اسکودا در جمع وکلا و کارآموزان کانون وکلای خراسان شمالی ، از موافقت قوه قضائیه با اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال و تلفیق مراحل کارآموزی خبر داده بود.

براساس اعلام روابط عمومی کانون وکلای دادگستری سمنان، یکی از مهم‌ترین موضوعات رسیدگی در جلسه ۲۹ اردیبهشت هیات مدیره این کانون، اتخاذ تصمیم درخصوص نحوه اجرا یا عدم اجرای کامل مرحله نخست ماده ۵۴ برای کارآموزان ۱۴۰۲ بوده است.

اصلاحات در کارتابل ریاست قوه قضاییه قرار گرفته است

وکیل سید حسین حسینی، رییس کانون وکلای سمنان، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این موضوع گفت: باتوجه به مشکلات ایجاد شده برای کارآموزان و کانون‌های وکلا، موضوع اصلاح مقررات کارآموزی را از اسکودا پیگیری کردیم و درنهایت به ما اعلام شد که اصلاحات انجام شده است و در کارتابل ریاست قوه قضاییه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: احتمالا اصلاح مقررات کارآموزی در این هفته به امضای رییس محترم قوه قضاییه برسد. به همین دلیل برای تعیین تکلیف وضعیت کارآموزان سمنان نیز پس از ابلاغ اصلاحات اقدام خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

لازم به ذکر است که وکیل بهنام حبیب زاده، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه  در نامه ای به معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه (جناب آقای بهزاد پورسید) اعلام کرد که طولانی شدن این روند سبب ایجاد مشکلات متعدد اجرایی، آموزشی و اداری برای کانون وکلای مرکز شده است.

گفتنی است در پی پیگیری فراوان کارآموزان، شورای اجرایی اسکودا در تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۲ پیشنهاد ادغام مرحله دوم و سوم کارآموزی و اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال را به تصویب رساند.

بیشتر بخوانید:

طبق متن اولیه ماده ۵۴ آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰، کارآموزان مکلف بودند مراحل سه گانه کارآموزی را در مدت ۱۵ ماه (دوره اول ۲ ماه، دوره دوم ۶ ماه، دوره سوم ۷ ماه) بگذرانند اما با اصلاح این ماده، آزمون مرحله اول کارآموزی حذف خواهد شد و مراحل دوم و سوم کارآموزی نیز با هم تلفیق می‌شوند.

در صورت اصلاح این ماده و تأیید رئیس قوه قضائیه، کارآموزان وکالت از ابتدای مرحله دوم وکیل سرپرست انتخاب می‌کنند و دسترسی آنان به cms فعال می‌شود. در نتیجه احتمالا کارآموزان وکالت می‌توانند پس از گذشت ۳ ماه آغازین کارآموزی، اقدام به دریافت پرونده و فعالیت حرفه‌ای کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا