اخبار صنفیویژه

اتمام حجت رئیس صندوق حمایت وکلا با بانک ملی به جهت عدم همکاری در پرداخت وام به وکلا

وکلاپرس- رئیس صندوق حمایت از وکلا در نامه ای به بانک ملی هشدار داد در صورت ادامه وضعیت عدم پرداخت تسهیلات به وکلا، نسبت به فسخ سپردههای سراسر کشور در این بانک ظرف مدت یک هفته اقدام خواهد کرد.

به گزارش وکلاپرس، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل صندوق حمایت وکلا در نامه ای به مدیر عامل بانک ملی ایران اعلام کرده است: وکلایی که جهت اخذ وام به بانک ملی معرفی شده اند تاکنون موفق به دریافت این تسهیلات نشده اند.

رئیس صندوق حمایت در همین راستا اعلام کرده است: چنانچه  نسبت به حل موضوع در اسرع وقت اقدام نشود صندوق حمایت نسبت به فسخ سپردههای سراسر کشور ظرف مدت یک هفته اقدام خواهد کرد.

متن نامه به شرح زیر است:

مدیر عامل محترم بانک ملی ایران

با سلام و احترام، به استحضار میرساند، طبق تفاهم نامه منعقده فیمابین صندوق حمایت وکلای دادگستری و بانک ملی متعهد و ملتزم به پرداخت تسهیلات به وکلای محترم معرفی شده از طرف صندوق میباشد، همچنین با وجود منابع مالی هنگفت نزد بانک ملی طی سالیان متمادی متأسفانه از اوائل بهمن ماه سال ۱۴۰۱ تا آبان ماه سال ۱۴۰۲ معرفی وام گیرندگان از ناحیه صندوق متوقف بوده، از آبان ماه هم که تعداد محدودی معرفی، متأسفانه تاکنون موفق به اخذ تسهیلات نشده اند که این موضوع طی نامه های متعددی منعکس گردیده است، لیکن ترتیب اثر داده نشده و موجبات بدبینی و نارضایتی وکلای سراسر کشور را فراهم آورده است که به عنوان نمونه نامه کانون محترم وکلای دادگستری استان هرمزگان به پیوست ارسال می گردد.

مستدعی است نسبت به حل موضوع در اسرع وقت اقدام در غیر اینصورت صندوق حمایت نسبت به فسخ سپردههای سراسر کشور ظرف مدت یک هفته اقدام خواهد کرد.

سلیمان جعفری
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل

‫۸ دیدگاه ها

  1. بزرگترین گناه صندوق از ابتدای موجودیتش این بوده که اراده کافی برای اعلام فشار به دولت و قانون گذار نداشته تا بتونه مجوز گسترش سرمایه گذاریش رو بگیره.
    محدود بودن صندوق به سرمایه گذاری در موسسات مالی و بانگها، مسکن و اوراق مشارکت و قرضه دولتی مانع افزایش ثروت صندوق و بالتبع اون افزایش سطح رفاه وکلای عضو اون شد.
    از سال ۱۴۰۰ هم که گویا این مجوز داده شده، عملا اتفاق خاصی در این خصوص رخ نداده.
    این انجماد وجوه در بانکها و مسکن و اوراق که با توجه به تورم موجود در کشور نتیجه ایس جز استهلاک سرمایه نداشته در بلند مدت و با توجه به موج بزرگ وکلای جدید الورود به کانون، صندوق حمایت رو مبدل میکنه به صندوقهای بازنشستگی و رفاهی نظیر فرهنگیان و تامین اجتماعی و…
    البته شخصا علت بی تحرکی صندوق در این خصوص رو هم قانون میدونم که تاکید داشته مدیران صندوق هم از میان وکلا باشند. در حالی که ضندوق حمایت یه نهاد مالی به حساب میاد و یک حقوقدان که بینش غیرتخصص به مسایل اقتصادی داره نمیتونه یک نهاد مالی رو با حدود ۵۰۰ میلیارد سرمایه ورودی سالیانه اداره و برای ایجاد ثروت واقعی از این پولها برنامه ریزی کنه.

  2. سلام شما که میگید وکلا درآمد ندارند ۵۰۰میلیون وام خرید تجهیزات دفتر کار فروش اقساطی ،مگه یه دفتر چقدر وسیله میخواد بافاکتور سوری بگیرند ۵ساله ماهی ۱۲میلیون وپانصد هزارتومان ،که ایراد شرعی دارد شک نکنید ،مطب یه پزشک ۵۰۰تومن خرج نداره اینم نوعی باج خواهی سازمان یافته است .

  3. وکلای محترم عدلیه جزو اقشار خوش درآمد و بعضاً متمول جامعه هستند حالا وکلا چه و چقدر وام می خوان که بانک ملی قادر به پرداخت این نوع وام نیست.

  4. اون قدیما و چند سال گذشته بود که وکلا کمی راضی بودن از حیث در آمد لذا وقتی هیچ اطلاعاتی از وضعیت مالی وکلا بطور مستقیم ندارید خواهشاً سکوت کنید و ادای تئوریسن ها را در نیارید ایرانیها عادت دارند که تو هر کاری صاحب نظر باشند وقتی هر سال رمه ای دارند جذب وکیل میکنند اونم بی حساب و کتاب صرفا بخاطر اینکه مجلس و دولت خودشون خوش خدمت جلوه بدند که بالاخره اشتغال زایی کردیم هههه بله در حد نابودی حرفه وکالت و وکلا تا حالا لیسانس حقوق بیکار داشتیم منبعد وکیل بیکار فکر کردید چرا جدیدا می‌خوان وکالت اجباری کنند چون گند زدن به همه چیز حالا برای نجات و رهایی مشکل وکلا به مردم فشار می‌آورند طبق معمول آخر داستان به مردم میرسه تو‌شهر ما بنده با تمام وکلا ارتباط دارم حداقل ۵۰ درصد وکلا بر خلاف تصور و نگرش جامعه و مردم در وضعیت نامناسبی بسر میبرند یا خونه و یادفتر ندارند و یا ماشین که وسیله و ابزار مهم کار یک وکیل هست نهایتا درامدشون به دلیل تعداد وکلای زیاد و شهر کارگری البته علل متعددی دخیل هست بله وکالت دیگه نه پایگاه اجتماعی داره و نه تمکن و نه دلخوشی فقط فقط آواز دهل از دور خوش است

  5. میزان زیادی تفکرات اشتباه راجع به وکلا عزیز وجود داره که هرروز هم بیشتر در بطن جامعه دیده میشه .بنده خودم آخرین بار که مراجعه کردم به کانون تعداد زیادی درخواست وام ۱۰ میلیونی داشتند که این پاسخ رانت بانکی و میزان درآمد بالاست . و اینکه صندوق حمایت در واقع هیچ حمایتی از وکلا نداشته و نمیکنه و مثل سایر ارگانها فقط مبالغی رو بصورت دوره ای از وکلا دریافت میکنه.

  6. اینهایی که میفرماین وکلا وضعیت مالشون خیلی خوبه خبری از حال و روز وکلا ندارند و عده اندکی را دیدند که وضعیت خوبی دارند یا تظاهر میکنند که وضعیت خوبی دارند و با سیلی صورت را سرخ می‌کنند.
    مدیریت صندوق قانونی ولی ضعیفه و باید برای رفاه وکلا و افزایش سرمایه صندوق عمل نمایند واین وامها با سود زیاد تنها وکلا را مقروض نموده و ناچارند هر پرونده ای را با حق الوکاله ناچیز و احتمال موفقیت پایین ناچارا قبول کنند
    اصلاح قانون صندوق،ایجاد مراکز رفاهی و بیمارستانی و خدماتی برای وکلا از واجبات صندوق است که باید سالها قبل انجام می‌شد.

  7. به خدا دیگه از اسکودا خسته شدم..فقط دارن از وکلا پول میگیرن بدون ذره ای خدمات..
    جمع بشه کلا بره زیر نظر قوه قضاییه شاید سر و سامانی برای وکلای جوان ایجاد بشه،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا