اخبار کانون هاویژه

اساسنامه تشکیل مرکز تعاون کانون وکلای مرکز تصویب شد/ نهادی برای کمک مالی به وکلای دادگستری مرکز

وکلاپرس- وکیل محمدرضا کامیار در گزارشی از جلسه هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز از تصویب تمام مواد اساسنامه اداره تعاون کانون وکلای مرکز و نحوه کارش خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، از چند ماه پیش تعدادی از وکلای کانون وکلای مرکز مشغول تهیه پیش نویس اساسنامه نهادی برای تأمین مالی وکلای دادگستری در شرایط اضطرار و سختی بودند.

بر اساس اطلاعات واصله پیش نویس اساسنامه این نهاد در جلسات اخیر هیأت مدیره کانون وکلای مرکز مورد بررسی بیشتر و تصویب قرار گرفته است.

با تصویب این اساس‌نامه کانون وکلای مرکز به منظور حمایت از وکلا هر دو سال یکبار تا ۲۰ برابر حق عضویت وکلا به ایشان وام قرض‌الحسنه یا کمک بلاعوض پرداخت می کند.

بیشتر بخوانید:

طبق گزارش وکیل محمدرضا کامیار(عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز) افزایش یک درصدی حق عضویت وکلا همراه درصدی از درآمدها و کمک های اهدایی به کانون مرکز به عنوان منابع این صندوق تعیین شده است.

در بخشی از گزارش صوتی وکیل کامیار از صد و چهل و ششمین جلسه هیأت مدیره کانون وکلای مرکز(یک‌شنبه ١۴٠٠/١٢/٠٨) و تصویب اساسنامه اداره تعاون این نهاد آمده است:

امروز هشتم اسفند صد و چهل و ششمین جلسه هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز به صورت مجازی از ساعت ۹ صبح آغاز شد و بر حسب دستوری که از قبل تعیین شده بود موضوع ادامه بررسی اساسنامه صندوق تعاون وکلای کانون وکلای دادگستری مرکز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در جلسه صد و چهل و سوم، ۹ ماده از این اساسنامه تصویب شده بود و در این جلسه مابقی مواد تا ۱۸ ماده تصویب شد… به نظرم این اقدام اقدام مفید و لازمی بود.

هدف تشکیل اداره تعاون کانون وکلای مرکز

به هر حال در جامعه وکالت ما مواجه می شویم با بعضی از شرایطی که ممکن است برای همکاران وکیل پیش بیاید و خدای نکرده به مشکل مالی بر بخورند و موقعیت فوری و اضطراری برایشان پیش بیاید و خدای نکرده در بیمارستان بستری شدند یا برایشان اتفاقی بیفتد و خانواده شان با مضیقه مالی مواجه شود.

این صندوق که از طریق همراهی و تعاون و همکاری همه وکلا تغذیه خواهد شد با این هدف تاسیس شده است که انشالله بتواند بخش کوچکی از این مشکلات و معضلات را حل کند و نیازهای فوری و ضروری همکاران را پاسخگو باشد.

مأموریت اداره تعاون کانون وکلای مرکز

بر اساس آنچه که امروز تصویب شد اسم این نهاد به عنوان اداره تعاون نامگذاری شد.

مأموریت[این اداره] هم کمک های بلاعوض و همچنین اعطای وام های قرض الحسنه کم مبلغ به همکاران است.

میزان و شرط تخصیص وام

بر اساس مصوبه مجاز هستیم که به هر متقاضی در صورتی که شرایط احراز شود و هیأت امنای اداره تایید کنند، این وام را حداکثر تا ۲۰ برابر حق عضویت وام پرداخت کنیم.

هر دو سال یک بار هم شخص می تواند این تقاضا را دوباره مطرح کند؛ به شرط آنکه بدهی قبلی تسویه شده باشد و هیأت امنا نیاز شخص را احراز کند.

همچنین امکان اعطای کمک های بلاعوض هم برای صندوق وجود دارد.

منابع مالی صندوق

 بر اساس آنچه در هیات مدیره تصویب شد، تمامی وکلا در هنگام تمدید پروانه یک درصد از حق عضویت خود را علاوه برحق عضویت، بابت کمک و همیاری به این اداره واریز می‌کنند.

همچنین خود کانون هم از برخی از درآمدها و کمک های اهدایی درصدی را به این صندوق اختصاص می دهد تا[اداره] توان مالی لازم برای اجرای اهدافش را داشته باشد.

مدیریت اداره تعاون

هیئت امنای صندوق توسعه هم توسط هیأت مدیره انتخاب خواهند شد و یک دبیر هم برای اداره تعاون تعیین خواهد شد.

چرایی تغییر نام صندوق به اداره

علت اینکه از کلمه صندوق استفاده می‌کنم[این است که] در طول این چند ماه از این نهاد به عنوان اسم موقت با نام صندوق نام می بردیم و قرار شد در جلسه هیأت مدیره برای اسمش هم اندیشی بکنیم و اسم مناسبی انتخاب کنیم.

کلمه صندوق به جهت اینکه حساسیت های متفاوت ایجاد نکند و تشابه اسمی با صندوق‌های مالی پیدا نکند، دوستان ترجیح دادند از این کلمه استفاده نشده و بعد از این به عنوان اداره تعاون از آن نام خواهیم برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا