اخبار بین المللیویژه

اعتراض شدید وکلا مقابل ساختمان دادگاه عالی اسلام ‌آباد پاکستان

وکلاپرس ـ  جمعی از وکلای پاکستان در اعتراض به تخریب اتاق‌ هایشان در برخی دادگاه‌های محلی در اسلام‌آباد، به ساختمان دادگاه عالی این شهر حمله کردند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خبرگزاری فارس، جمعی از وکلای پاکستان در اعتراض به تخریب اتاق‌هایشان در برخی دادگاه‌های محلی در اسلام‌آباد، به ساختمان دادگاه عالی این شهر حمله کردند. آنان همچنین دفتر رئیس دادگاه عالی اسلام آباد را تخریب و علیه او شعار دادند.

بیشتر بخوانید: جمهوری آذربایجان؛ موضوع یازدهمین نشست روز جهانی وکلای در معرض خطر

دولت پاکستان وجود اتاق‌ وکلا در دادگاه‌های نواحی و برگزاری جلسات در آنها را غیرقانونی اعلام کرد و شب گذشته آنها را تخریب کرد.

در اثر این اقدام، تعداد زیادی از وکلا در اعتراض به تخریب اتاق‌های خود با سر دادن شعارهایی وارد ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد و متعاقب آن وارد بلوک رئیس دادگستری شده پنجره ها را شکستند و علیه رئیس دادگاه عالی و دولت شعار دادند.

متعاقب این اقدام یک گروه پلیس برای کنترل اوضاع وارد منطقه شده و رایزنی با وکلا ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: پراشانت بوشان ؛ وکیل هندی که به خاطر توییت هایش محکوم شد

گفتنی است کشور پاکستان یکی از کشورهایی است که وکلای دادگستری در این کشور از امنیت جانی پایین تری نسبت به دیگر کشورها برخوردارند.

یکی از هولناک‌ترین مصادیق اخیر، کشته‌شدن حدود ۲۰ وکیل داگستری در شهر کویته پاکستان در مرداد ۱۳۹۵ بود. در روز حادثه ابتدا رئیس کانون وکلای ایالت بلوچستان در راه دادگاه هدف گلوله قرار گرفت و پیکر بی‌جان او به بیمارستان منتقل شد، اندکی بعد و درحالیکه گروه زیادی از وکلا مقابل بیمارستان حاضر شده بودند، یک حمله انتحاری رخ داد و جان حدود ۷۰ نفر، از جمله تعداد زیادی وکیل دادگستری را گرفت.

منبع: فارس

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا