ویژهیادداشت

اطلاعیه کانون وکلای فارس درباره حواشی برگزاری مجمع عمومی اسکودا

در این اطلاعیه ضمن گلایه از حواشی پیش آمده در مورد برگزاری مجمع عمومی اخیر اسکودا، این مسائل و اختلافات درون خانوادگی عنوان شده است

وکلاپرس- کانون وکلای دادگستری فارس و کهکیلویه و بویراحمد درباره برگزاری مجمع عمومی اخیر اسکودا و حواشی آن اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه که با امضای دکتر علی مندنی پور رییس کانون وکلای دادگستری فارس و کهکیلویه و بویراحمد منتشر شده است ضمن گلایه از حواشی پیش آمده در مورد برگزاری مجمع عمومی اخیر اسکودا، این مسائل و اختلافات درون خانوادگی عنوان شده است.

دکتر مندنی پور در انتها از پرسشی درباره عدم رعایت ماده ۲۳ اساسنامه اسکودا مطرح کرده است و احترام به رای و نظر اکثریت را نشانه بزرگ منشی و همچنین مسوولیت بیشتر برای آنان دانسته است.

بیشتر بخوانید:

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

درود بر همکاران اعضای محترم هیات مدیره کانون های وکلای دادگستری؛

در باب انتخابات اخیر اسکودا به فرزندان خانه حقّ بدهیم، از خانه واز عیب ها و کمی و‌کاستی های آن بگویند.

چه، بیانِ درد ها و واگو کردن درددل ها، اگر از سرِ دلسوزی و صداقت و یکرنگی ودر قالبِ انجام وظیفه باشد، نه فقط خواسته اهلِ خانه که راهبردِ امروز و فردای ماست.

منِ فرزند کوچک خانواده اگر با شما درد دل نکنم و از دردهای خود آن هم در این فضای پر سر و صدا، غبار آلود و صد البته پر هجمه نگویم، با که سخن بگویم؟

همکاران همدردم ؛

از تکرار آنچه بر ما فرزندان خانواده وکالت گذشته و این که چه بی مهری هایی دیده ایم و چگونه به اینجا رسیده ، و چه هزینه‌هایی سنگینی را برای آبادی و استقلال کانون پرداخته ایم ، در می گذرم. چه همگان از نزدیک آن را لمس کرده ایم و نیاز به یاد آوری نمی بینم.

در خانواده از “درگاه رانده وکالت” یک اختلاف حتّی کوچک هم پذیرفته نیست تا چه رسد، به آنچه این روزها دیده و شنیده می شود!

اختلاف سلیقه فی نفسه رحمت است و نه در قد و قواره آنچه این روزها در میان فرزندان خانواده بچشم می خورد!

بی رو در بایستی بگویم، این بکش و‌مکش هایی که این روزها شاهد آن هستیم ناشی از خود بزرگ بینی ماست‌ و ریشه در “لجاجت” دارد.

این سماجت برای به کرسی نشاندن حرف مان و بهتر بگویم، “لجاجت” جاده یک طرفه هم نیست و دو طرفه است‌.

عضو یا اعضایی ازخانواده بزرگ وکالت بحق از رَوَند انتخابات اخیر اسکودا شکایت دارند، گرچه خود و اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری فارس نیز نقدی جدّی بر رَوَند این انتخابات داشته و داریم، به هیچ وجه چنین حرکتی را تائید نکرده و انتخاب چنین روشی را در راستای مصالح و منافع و اعتبار خانه مشترک (کانون وکلای دادگستری) و حلقه وصل “فرزندان خانه” یعنی اسکودا، تاسیس ارزشمند و کارای اجرایی که همگان زحمت زیادی تا این زمان برای تر و خشک کردن و بزرگ کردنش متقبّل شده ایم تا بدین جایگاه و پایگاه رسیده ارزیابی نکرده و نخواهیم کرد.

ولی از آنجائیکه ما وکیل ایم‌ و مطیع و منقاد قانون بخود حقّ می دهیم این پرسش درون خانوادگی را بدون سر و صدا و دور از هر گونه تنش از خود بپرسیم و در قالب قانون بدان پاسخ دهیم و آن اینکه‌:

سرنوشت ماده ۲۳ اساسنامه اسکودا آن هم برای خانواده ای که شهروندان آن را الگوی قانون مداری می دانند و خود نیز در فرهنگ پنداری، رفتاری و کرداری مان سنگ آن را به سینه زده و می زنیم، به کجا انجامیده و چرا همچنان بی جواب مانده است؟!

تردیدی نیست، همگان ترجیح می دهیم اختلافات درون خانواده ای در خانواده حل شده و به بیرون از خانه کشانده نشود بدین خاطر سخن از اقلیّت و اکثریّت گفتن آن هم به وقت اتحاد روا نیست در یک فضای خانوادگی آن هم خانواده ای آزاده در شکل و شمایل اتحادیه کانون های وکلای دادگستری احترام به رای و نظر کوچکترین عضو خانواده در چگونگی اداره خانه، نشانه آزادمنشی دیگر فرزندان است و در این میان وظیفه فرزندان بزرگ خانواده سنگین تر!

کلام‌ پایانی آنکه نقدی اصولی بر تشکیل و چگونگی دعوت از نشست مجازی جمعه داریم، که بماند تا مجالی دیگر !

دکتر علی مندنی پور

رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویر احمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا