اخبار اسکوداویژه

نشست مشترک اسکودا با وزیر اقتصاد درباره قانون تسهیل و مالیات

وکلاپرس- نشست مشترک نمایندگان اتحادیه سراسری کانون‌‌های وکلای دادگستری ایران با وزیر امور اقتصادی و دارایی حول محور چالش‌های نهاد وکالت و این وزارتخانه در دو موضوع قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان برگزار شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌‌های وکلای دادگستری ایران، در این جلسه که دکتر جعفر کوشا، رئیس و دکتر ابراهیم کیانی و دکتر محمود حبیبی نواب رئیس اسکودا، قادر شیری رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل و رضا زمانی مشاور مالیاتی اسکودا نیز حضور داشتند، موضوعاتی از جمله ایرادات قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و تکالیف مالیاتی کانون‌های وکلا در بستر قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

تشکیل هیأتی به منظور بررسی آثار و تبعات قانون تسهیل

در این جلسه دکتر جعفر کوشا، رئیس اسکودا پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک از نمایندگان نهاد وکالت در خصوص اظهارنظر و هم‌فکری در مورد مسائل مربوط به نهاد وکالت را ارائه کرد.

رئیس اسکودا همچنین در این جلسه ضمن انتقاد از قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، خواستار رفع چالش‌های این قانون که باعث تضییع حقوق مردم و تنزل دادرسی عادلانه در کشور خواهد شد، گردید و در این زمینه مقرر شد هیأتی به منظور بررسی آثار و تبعات قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تشکیل شود.

بیشتر بخوانید:

در این جلسه همچنین طرفین ضمن بیان دیدگاه‌های خود و طرح برخی از موارد، بر رعایت قانون و عدالت تاکید کردند.

ضرورت معافیت وکلای دادگستری از قانون پایانه‌های فروشگاهی

نمایندگان نهاد وکالت همچنین در این جلسه با تاکید بر اینکه کانون وکلای دادگستری از مصادیق تبصره ماده ۲ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان است، بر ضرورت معافیت وکلای دادگستری  و نیز کانون وکلای دادگستری از این قانون تاکید کردند. تبصره ۲ این قانون مقرر کرده است: «فهرست مؤدیانی که به دلیل ارائه کالا و خدمات معاف از مالیات بر ارزش افزوده و نیز ماهیت کسب و کار آنها، امکان عضویت در سامانه مؤدیان و صدور صورتحساب الکترونیکی را ندارند، به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و پس از تصویب هیأت وزیران، حداکثر تا پایان دی ماه هر سال برای عملکرد سال بعد توسط سازمان، اعلام خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

در پایان این جلسه مقرر شد نشست مشترکی میان نمایندگان نهاد وکالت با مقامات سازمان امور مالیاتی کشور در راستای بررسی و اجرای مقررات مالیاتی مربوط به وکلا و کانون‌های وکلای دادگستری برگزار شود.

منبع: روابط عمومی اسکودا

‫۷ دیدگاه ها

  1. عجب الآنم دست به دامن وزیر اقتصاد شدند بلکه یه کاری کنن اینجوری که پیش میره مدیران اسکودا فردا یه سری هم به وزارت بهداشت میزن و زیر آب قانون تسهیل پیش وزیر میزنن بلکه وزیر بهداشت کاری کنه براشون!!!!!!!!!
    بیچاره ها

    1. متاسفانه جهالت به قانون خاص اکثر عموم و مزید بر آن بر رفتار و منش آنها نیز تاثیر منفی و بی ادبانه روا داشته که به سبب اظهارنظر های بیمورد و مغرضانه و بکارگیری الفاظ توهین آمیز در شان خودباوری خویش به اهانت از مقامات
      و صنف محترمی بپردازند حال همین مخاطب چندش آور در جای خود لاجرم در صورت بروز معضل حقوقی به امید احقاق و دفاع جانانه از حق متصوره خویش یا خانواده اش دست به دامن وکلا دراز و متوسل می‌شود که گویی سوابق گفتاری سخیف خویش را فراموش نموده حتی برای ابراز ندامت از گفتار زشت قبلی را نداشته چون جهل و نادانی بزرگترین بلا و مصیبت تنزیل و سقوط شخصیت و فرهنگ اشخاص است که بسادگی قابل حل نمیباشد وای بر تو ای انسان … که از عمق و حباب قضایا هیچ خبر نداری …

      1. آقای با شخصیت با تمدن روشنفکر من هیچ از اظهارات شما ناراحت نمیشم چون این مدل صحبت کردن برازنده شما و اربابان شما در کانونها وکلاست سالهای متمادی با انحصار و مانع گذاشتن بر سر راه جوانان وطن پدر همه دراوردید منطق شماها توهین به افراد مختلف شماست آره آقا حمید اینجوری داستان شما

  2. اولا: یکم در شان و منزلتتون کلماتتون رو انتخاب کنید دوما:بعید بدونم شما دلتون به حال حق و حقوق ملت سوخته باشه شما نمیخواین دست روی دست بسیار باشه که مبادا روزیتون کم بشه بس که طماع هستید سالهاست که قبولی آزمون وکالت رو با ناهمواریهایی که تو مسیر قبولیش ساختید، برای جوانهای حقوقی یک رویای دست نیافتنی شده که فقط خودتون تو این قلمرو جولان بدید

  3. فقط کافی یه سرچ در گوگل با عنوان دادوفریاد جلسه مدیران کانون وکلا مرکز کنید وفیلم جلسه مشاهده کنید اون فقط متوجه میشید اینا براخودشون احترام قائل نیستند چت برسه به وکلا و داوطلبان مظلوم وکالت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا