اخبار کانون هاویژه

تکلیف کانون‌های وکلا این است که در کنار مردم باشند

وکلاپرس- رییس کانون وکلای قزوین در نشست الزامات حقوقی شهر پایدار که  روز گذشته با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان برگزار شد، بر وظایف اجتماعی وکلای دادگستری تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، سید مهدی حسینی رییس کانون وکلای دادگستری قزوین در این نشست با اشاره به مسئولیت وکلا در همه ی زمینه ها از جمله حوزه محیط زیست، وکلا را ملزم به همراهی مردم و انعکاس مشکلات آن ها در تصویب قوانین دانست.

بیشتر بخوانید: کانون های وکلا به جای تأکید بر استقلال نهاد وکالت بر حاکمیت قانون پافشاری کنند

کانون ها به عنوان کارشناس و متولی امور حقوقی وارد میدان شوند

حسینی اعلام کرد: مسوولیت کانون در راستای احیای حقوق عامه شامل حقوق بانوان، اطفال، محیط زیست و… است که باید با برنامه ریزی در این زمینه اقدام شود.

حسینی گفت: تکلیف کانونها این است که در کنار مردم باشند و به عنوان کارشناس و متولی امور حقوقی وارد میدان شوند و دغدغه های مردم را را تحلیل کنند.

بیشتر بخوانید: رییس کانون وکلای قزوین از راه‌اندازی اورژانس وکیل در این شهر خبر داد

وی اضافه کرد: کانون وکلا باید زمینه نشست های مرتبط در این مسایل را برگزار کند و با تحلیل نتایج آنها در تصویب قوانین به مجلس شورای اسلامی کمک کند و باری از مشکلات مردم بردارد.

تفکیک پسماند از مباحث اصلی مورد رسیدگی در اداره کل منابع طبیعی است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین نیز در این جلسه گفت: تفکیک پسماند از مباحث اصلی مورد رسیدگی در اداره کل منابع طبیعی است و از کانون وکلای استان برای داشتن دغدغه در این زمینه تشکر می کنیم.

محسن قاسم زاده گفت: برای اجرای قانون مدیریت پسماند در استان،یک قطعه زمین به مساحت ۱۱۱ هکتار در روستای محمداباد در نظر گرفته شد، هرچند در دفع بهداشتی زباله ها و لندفیل مشکلاتی وجود دارد ولی روز به روز در حال بهبود است.

بیشتر بخوانید: از کانون وکلا تقاضا می‌کنم درخصوص واگذاری املاک شهرداری تهران به دفاع از حقوق مردم بپردازد

وی گفت: امیدواریم با مدیریت جدید شهرداری قزوین، این مشکلات کمتر شود و دفع بهداشتی زباله در این سایت انجام شود.

قاسم زاده با بیان اینکه جمع آوری زباله و انتقال آنها از الموت یا سایر روستاها به این سایت دشوار و هزینه بر است، گفت:قرار شده برای الموت شرقی یک منطقه مناسب تعیین شود که طبق قانون باید از طریق فراخوان به بخش خصوصی واگذار شود.

وی گفت: این عرصه ها برای احداث سایت پسماند باید شرایط و ویژگی هایی داشته باشند و سعی کردیم با هماهنگی محیط زیست این عرصه ها را انتخاب کنیم.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا