اخبار بین المللی

وکیل آنگ سان سوچی :‌ محاکمه موکلم ۲۴ مه به صورت حضوری در دادگاه برگزار خواهد شد

وکلاپرس ـ‌ وکیل آنگ سان سوچی در تأیید خبر محاکمه موکل خود گفت: اگرچه نمی توانیم با موکل خود ملاقات خصوصی داشته باشیم، اما محاکمه وی ۲۴ مه به صورت حضوری در دادگاه برگزار خواهد شد.

به گزارش وکلاپرس، قاضی مأمور رسیدگی به پرونده جرایم آنگ‌ سان سوچی (رهبر حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی) اعلام کرد که نخستین محاکمه رهبر پیشین این کشور روز ۲۴ مه(۳ خرداد ۱۴۰۰) برگزار می‌شود.

از سوی دیگر وکیل آنگ سان سوچی روز دوشنبه با تایید این خبر تصریح کرد که پرونده موکلش پس از هفته‌ها تأخیر به دستور قاضی به جریان افتاده و رهبر پیشین میانمار قرار است برای نخستین بار روز ۲۴ مه در دادگاه حاضر شود.

بیشتر بخوانید: رییس سابق اسکودا: دستگیری آنگ سان سوچی احتمالا افراد زیادی را غمگین نخواهد کرد

وکلای آنگ سان سوچی امکان دیدار حضوری با وی نداشته اند

به گزارش یورونیوز، تیم وکلای آنگ سان سوچی پس از قرار گرفتن وی در حصر برای ملاقات خصوصی با وی دچار مشکل شد و نبرد رسانه ای – حقوقی با مقامات این کشور برای دیدار و گفتگو با موکل خود پیش از برپایی جلسات دادرسی و تفهیم اتهام آغاز کرد.

چند جلسه دادرسی پیش از این برای رسیدگی به این پرونده در «نایپیداو»،‌ پایتخت میانمار برگزار شد که خانم سوچی از محل حبس خانگی به صورت ویدیوکنفرانس در آن شرکت کرده بود.

در آخرین جلسه دادرسی که روز دوشنبه برگزار شد، قاضی رسیدگی کننده به سوچی خواستار برپایی جلسه استماع با حضور وی در یکی از دادگاه‌های نزدیک محل حصر خانگی وی شد.

بیشتر بخوانید: وضعیت وکلای چینی در جمهوری خلق چین

سوچی از اوایل سال جاری میلادی در حصر خانگی به سر می برد

گفتنی است آنگ سان سوچی پس از کودتای نظامی اول فوریه در کشور میانمار ( برمه ) دستگیر شد و از اواسط بهمن ماه سال گذشته در حصر خانگی به سر می برد.

اگر چه آنگ سان سوچی پیش از این به دلیل حمایت از سرکوب اقلیت مسلمان روهینگیا در کشورش مورد انتقاد گسترده نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های مدافع حقوق بشر قرار گرفت اما در جریان کودتا در میانمار مورد حمایت بسیاری از ناظران مستقل بین‌المللی قرار گرفته است.

 جلسه استماع روز ۲۴ مه احتمالا اولین فرصت از زمان کودتا را برای دیدار تیم وکلا با خانم آنگ سان سوچی و بررسی وضعیت سلامت او فراهم خواهد کرد.

احتمالا جلسه مذکور در دادگاهی نزدیک منزلی که این شخص در آن محصور است برگزار شده و بعید است که علنی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا