اخبار کانون هاویژه

بیش از ده درصد از وکلای کانون اصفهان پروانه خود را تودیع نموده یا تمدید نکرده‌اند

وکلاپرس- عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری اصفهان در اختتامیه مرحله اول کارآموزی کارآموزان پذیرفته شده آزمون وکالت ۱۴۰۰ این کانون  به بیان آمار و ارقام وکلا و کارآموزان شاغل و غیر شاغل در این کانون پرداخت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری اصفهان روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۴/۱۸ آخرین جلسه دوره دو ماهه کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون ۱۴۰۰ این کانون برگزار شد.


وکیل مجتبی اسدیان در مراسم اختتامیه که روز یکشنبه ۱۸ تیرماه برگزار شد، ضمن ارائه آمار از کمیت وکلا و کارآموزان شاغل و غیر شاغل به تحلیل آینده حرفه وکالت با لحاظ قوانین موجود و آینده قانون گذاری در کشور پرداخت.

بیش از بیست درصد از وکلای شاغل بسیار کم فعالیت هستند

وی اظهار داشت : در حال حاضر بیش از ده درصد از وکلای این کانون پروانه خود را تودیع نموده یا تمدید نکرده اند و بیش از بیست درصد از وکلای شاغل نیز بسیار کم فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید:

مهارت‌های ضروری برای موفقیت در حرفه وکالت

وی خاطر نشان ساخت: وکلای جوان برای فعالیت مناسب نیاز به تلاش بیشتری دارند و علاوه بر توسعه دانش و تخصص خود ضروریست که بر مهارتهای مربوط به حرفه وکالت نیز تمرکز داشته باشند.

وی رعایت نظامات، حفظ شئون وکالت، امانتداری و درستکاری و مهارت در بیان و دفاع شفاهی، رعایت پوشش و ظواهر در فضای مجازی و حقیقی، برخورد صحیح با مقامات و افراد دخیل در پرونده، مهارت در کتابت و نگارش، رعایت آداب و مقررات در اظهار نظر ، ضرورت فعالیت صنفی و مدنی را امری ضروری برای موفقیت در حرفه وکالت عنوان کرد.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری اصفهان

‫۵ دیدگاه ها

  1. قاضی اگر انسان وفهمیده و درستکار و باشور باشه ، نیاز به وکیل نیست و با ابزار کارشناس و استعلام و ابزارهای زیاد دیگر حق را برقرار می‌کند ولی اگر اوصاف بالا را نداشته باشد. حرف خدا رو هم گوش نمی‌کند.

  2. لطفا اسامی و شماره پروانه ها و آدرس این وکلا رو اعلام کنید. به صرف عدد و رقم که نمیشه گفت شما درست میگید. هنوز وکلای تسهیلی پروانه نگرفتند بازار وکالت خراب هست اگه بیان پس خراب تر میشه از نظر شما.الان دادستان اصفهان و تهران و کل باید وارد شوند و بابت این نشر اکاذیب پیگیری نمایند

  3. وکالت شغلی است که همواره ریزش داشته و در آینده بیشتر نیز خواهد داشت دلیلش هم واضح است اغلب دانشجویان حقوق برای داشتن جایگاه اجتماعی و یدک کشیدن عنوان آقا یا خانم وکیل پا به این عرصه میگذارند و بعضاً هم به دلیل کسب ثروت و خب در ابتدا از هردوی این موضوعات خبری نیست نه به شهرت میرسند نه به ثروت لاجرم چند سالی با پرونده های کوچک و درآمد ناچیز سپری میکنند که حتی جبران هزینه اجاره دفتر کار یا معاش را هم نمی‌دهند البته عده ای هم هستن که از ماهیت خشن این شغل باخبر نیستند و بعد از یکی دوتا پرونده به قولی جا میزنند این میزان انصراف بعد از طرح تسهیل بیشتر هم خواهد شد جای نگرانی ندارد وکالت یک چیز است وکیل باقی ماندن یک بحث دیگر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا