ویژهیادداشت

هشدار عیسی امینی درباره انتصابات و اتخاذ رویکردها در کانون وکلای دادگستری مرکز

وکلاپرس- عیسی امینی، رئیس اسبق کانون وکلای دادگستری مرکز در یادداشتی کوتاه نسبت به اتفاقات اخیر کانون وکلای دادگستری مرکز پیرامون انتخابات سی و دومین دوره هیات مدیره  ابراز نگرانی کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از کانال شفافیت(کانال تلگرامی عیسی امینی)، رئیس اسبق کانون وکلای مرکز رای دادگاه عالی انتظامی قضات مبنی بر تعلیق منتخبان را خلاف اصول دانسته و از مدیران سابق کانون وکلای مرکز درخواست کرده نسبت به آینده کانون وکلا احساس مسئولیت داشته باشند و کیان این نهاد مدنی را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید:

وکیل عیسی امینی در کانال تلگرامی اش نسبت به رویکردها و انتصابات جدید در کانون وکلای مرکز نوشت:

کانون وکلای دادگستری در اوج ضعف و در معرض خطرات قریب‌الوقوع است و بعد از تعلیق تعدادی از منتخبان و سپس از درون آن، تغییر ماهیت دمکراتیک این نهاد به‌سرعت در حال وقوع می‌باشد که از خطرات بیرونی سهمناک‌تر به نظر می‌رسد. اگر رای دادگاه عالی انتظامی قضات مبنی بر تعلیق منتخبان، خلاف اصول است زمینه‌سازی اجرای فراتر از مفاد آن توسط عده‌ای در درون و برون هیات‌مدیره عجیب‌تر و پرخطرتر است.

از مدیران محترم سابق که در انتخابات هیات‌رییسه و تصمیمات کانون نقش اساسی دارند انتظار دارم با ملاحظه‌ی آثار مسئولیت، آینده‌ای را برای کانون وکلا ترسیم کنند تا کیان این نهاد مدنیِ در معرض سقوط و ماهیت قانون‌محور و دمکراتیک آن، که بی‌آن دیگر نهاد مدنی نیست، حفظ شود.

آنچه از کانون وکلا و شرح وظائف آن باقی مانده نتیجه‌ی مبارزات مدنی بیش از یک‌صد سال است و میهنی به آن دل‌بسته است…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا