اخبارویژه

فراهم شدن امکان ابطال الکترونیکی تمبر مالیاتی از طریق سامانه خودکاربری وکلا

وکلاپرس- در خدمتی جدید از سامانه عدل ایران، امکان ابطال الکترونیکی تمبر مالیاتی، سهم کانون و صندوق حمایت وکلا از طریق سامانه خودکاربری وکلا، فراهم شد.

به گزارش وکلاپرس، از روز گذشته مورخ ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۲، امکان ابطال تمبر مالیاتی وکلا همراه با لایحه اعلام وکالت‌، از طریق سامانه خودکاربری وکلا، فراهم شد.

با این اقدام از این پس وکلای دادگستری می‌توانند در زمان تقدیم لایحه اعلام وکالت، پس از پیوست نمودن قرارداد الکترونیک وکالت، مبلغ تمبر مالیاتی و سایر مبالغ قانونی را از طریق درگاه قوه قضائیه پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید:

تکلیف تمبر ابطال شده به صورت دستی

در خصوص وکلایی که تمبر را به صورت جداگانه پرداخت کرده اما برای لایحه اعلام وکالت این هزینه ها را مجددا پرداخت کرده اند، تکلیف تمبری که جداگانه باطل کرده اند چه خواهد بود؟

از مدیر دفتر شعبه رسیدگی ‌کننده درخواست کنید پس از تایید قاضی شعبه گواهی ابطال تمبر مازاد با قید مبلغ مازاد را صادر کرده و وکیل می ‌تواند این گواهی را به همان میزان در پرونده های سایر دادخواست‌ ها، به عنوان تمبر مالیاتی ابطال شده و سهم کانون، مرکز و صندوق استفاده کند و یا در صورت عدم استفاده از تمبر مالیاتی، گواهی مذکور را هنگام درخواست مفاصا حساب به اداره مالیاتی ارائه کنید تا از میزان تمبرهای مالیاتی شما کسر شود.

اطلاعیه کانون دفاتر خدمات قضایی در خصوص ایرادات پرداخت تمبر مالیاتی در لایحه اعلام وکالت مورخ ۱۷ آبان ۱۴۰۲

 

همکاران محترم

با توجه به مشکل پیش آمده در لایحه اعلام وکالت در خصوص تمبر مالیاتی وکیل لطفا در هنگام اعلام وکالت در متن وکالت توضیح داده شود مبلغ تمبر مالیاتی پرداخت شده است و تصویر مبالغ اخذ شده به عنوان پیوست ضمیمه لایحه و به شعبه ارسال گردد.

مشکل فوق هفته آینده مرتفع خواهد شد.

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام ودرود متاسفانه درج پرداخت هزینه تمبر وهزینه های دیگر در این خصوص در زمان پرینت لایحه در شعبه دادگاه فراهم نشده و در ذیل قسمت هزینه ها فقط هزینه ارسال لایحه درج می گردد ومعلوم نیست وکیل چگونه باید ثابت کندکه میزان تمبر مالیاتی را پرداخت نموده است

  2. سلام علیکم این جدول که ارائه شد فرم حدالاقلی ابطال تمبر مالیاتی است برای وکلاء قانون درثانی گزینه ای برای ابطال تمبرمالیاتی حق الوکاله واقعی دریافتی نیست درثانی برای وکلاء مرکز مشاوران که باید ۵درصدحق الوکاله دریافتی را تمبر الصاق کنند گزینه ای ایجاد نشده است؟؟؟!!

  3. سلام وقت بخیر
    از طریق درگاه خدمات قضایی برای جواب به نقص پرونده بخاطر تمبرو هزینه دادرسی در قسمت پرداخت هزینه ها اقدام کردم و هزینه ها صفر شده ولی تاثیری نداشته و پرونده من در دیوان عدالت اداری رد درخواست شده حالا ۱۰ روز فرصت دارم پیگیری کنم . لطفا راهنمایی کنید چه کاری باید انجام بدم ؟
    سپاسگزام از وقتی که می گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا