اخبار قوه قضاییهویژه

۷ و ۶ سال حبس برای نیلوفر حامدی و الهه محمدی و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در مطبوعات و رسانه‌ها

وکلاپرس– شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی پس از رسیدگی به پرونده متهمان نیلوفر حامدی و الهه محمدی، هر ۲ متهم را در ۳ عنوان اتهامی مجرم شناخته و رای خود را صادر کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، نیلوفر حامدی و الهه محمدی خبرنگاران روزنامه شرق و هم میهن در دادگاه بدوی مجموعا به ۲۵ سال حبس و هرکدام ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در مطبوعات و رسانه‌ها محکوم شدند.

طبق گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه پس از برگزاری جلسات دادگاه و تحقیقات به عمل آمده، اخذ آخرین دفاع از متهمان و ملاحظه لوایح دفاعیه وکلای مدافع، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران رای پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی را صادر کرد.

براساس رای صادره، الهه محمدی به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا، به تحمل شش سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور پنج سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

 نیلوفر حامدی نیز به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۷ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور پنج سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم گردید.

بیشتر بخوانید:

همچنین، هر ۲ متهم الهه محمدی و نیلوفر حامدی با توجه به اقدامات ضد امنیتی به استناد بندهای پ، ح و ذ ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، به عنوان مجازات تکمیلی به مدت ۲ سال از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته‌جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات محروم شدند.

در رای دادگاه آمده است: ایام بازداشت به استناد ماده ۲۷ قانون مجازات اسلامی کسر و محاسبه خواهد شد. احکام صادره حضوری و ظرف ۲۰ روز در دادگاه تجدید نظر تهران قابل اعتراض هستند.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است، درصورت تایید حکم از سوی دادگاه تجدید نظر، متهمان مجازات اشد (شش سال حبس برای الهه محمدی و ۷ سال حبس برای نیلوفر حامدی) را تحمل خواهند کرد.

همچنین در انتهای گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه آمده است: در پرونده هر دو فرد مذکور، مستندات اثبات شده‌ای از ارتباط با برخی نهادها و افراد مرتبط با دولت آمریکا وجود دارد که به صورت آگاهانه انجام می‌شده و اهداف ضد امنیتی را دنبال می‌کرده است.

‫۲ دیدگاه ها

  1. خدا کمک شان کند معلوم نیست مرتکب جرمی شده اند یا نه چون گاهی کسانی که انتقاداتی به عملکرد غلط بعضی مسئولان می کنند اینها را متهم به تشویش اذهان عمومی و تخریب و تضعیف نظام و یا فلان نهاد می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا