اخبار بین المللیویژه

رئیس کانون وکلای مصر حین دفاع از وکلای دادگستری در جلسه دادگاه درگذشت

وکلاپرس- رجایی عطیه عبده وکیل ۸۴ ساله و رئیس کانون وکلای مصر روز گذشته در جلسه دادگاه دقایقی پس از آنکه به طور ناگهانی بر زمین افتاد، درگذشت.

به گزارش وکلاپرس، «محمد رجایی عطیه عبده» معروف به رجایی عطیه یکی از مشهورترین وکلای مصر بود که بیش از ۶۰ سال سابقه وکالت داشت. او از سال ۲۰۲۰ به عنوان رئیس کانون وکلای مصر انتخاب شده بود.

از وی به عنوان رییس اتحادیه وکلای عرب نیز یاد شده است.

علت مرگ رجایی عطیه حمله قلبی اعلام شده است

به گزارش اختبار، این وکیل پر سابقه مصری روز گذشته هنگام دفاع از موکلین خود که همگی وکیل دادگستری بودند، دچار حمله قلبی شد و بر زمین افتاد.

رجایی عطیه در دادگاه، وکالت ۹ وکیل دادگستری را بر عهده داشت که به اتهام اخلال و تعطیل کردن دادگاه کیفری اوسیم، تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. علت مرگ او حمله قلبی اعلام شده است.

رجایی عطیه، در ۶ اوت ۱۹۳۸ به دنیا آمد و در سال ۱۹۵۹ لیسانس حقوق را از دانشگاه قاهره و همچنین دیپلم علوم نظامی را از دانشکده نظامی در سال ۱۹۶۱ دریافت کرد.

او از سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۱ به عنوان وکیل دادگستری مشغول بود و پس از آن در در سمت های مختلف دادگاه نظامی فعالیت کرد. عطیه فعالیت خود را در دادگاه های نظامی تا سال ۱۹۷۶ ادامه داد و پس از آن تا زمان مرگ به حرفه وکالت اشتغال داشت.

کانون وکلای دادگستری مصر در پی درگذشت این وکیل پیشکسوت مصری سه روز عزاداری اعلام کرده است.

آثار و کتب تالیفی رجایی عطیه را در اینجا مشاهده کنید.

رجایی عطیا عبده رئیس کانون وکلای مصر
رجایی عطیه عبده؛ رئیس فقید کانون وکلای مصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا