اخبار

وکیل کاوه منصوری معاون رئیس دولت ایالت هسن آلمان می‌شود

وکلاپرس _ کاوه منصوری، وکیل و سیاستمدار ایرانی تبار که در صحنه سیاست آلمان فعالیت دارد، به زودی معاون رئیس دولت ایالت هسن آلمان می‌شود.

به گزارش وکلاپرس به نقل از دویچه وله، کاوه منصوری (وکیل ۳۵ ساله ایرانی‌تبار در آلمان) در ماه ژانویه سال جاری معاون رئیس دولت ایالت هِسن در آلمان می‌شود. او از سال ۲۰۲۱ تاکنون نماینده مجلس فدرال آلمان در فراکسیون حزب سوسیال‌دموکرات‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید:

در کنار امید نوری‌پور (یکی از دو رئیس حزب سبز‌ها)، بیژن جیرسرایی (دبیرکل حزب دموکرات آزاد / FDP) و زهرا(سارا) واگن کِنِشت (رهبر حزب “اتحاد زهرا واگن کِنِشت / BSW)، از این پس کاوه منصوری از حزب سوسیال‌دموکرات‌‌های آلمان (SPD) نیز به عنوان یک چهره سیاسی با ریشه ایرانی مسئولیت معاونت رهبری در دولت ائتلافی ایالت هِسن در آلمان به عهده خواهد داشت.

این وکیل دادگستری ۳۵ ساله در دولت جدید ائتلافی ایالت هِسن که با مشارکت حزب‌های مسیحی دموکرات (CDU)‌ و سوسیال‌دموکرات‌‌ها در نیمه دوم ماه ژانویه سال جاری میلادی تشکیل خواهد شد، به عنوان وزیر امور اقتصاد، ترابری، مسکن و انرژی و نیز به عنوان معاون رئیس دولت ایالتی، عضو برجسته کابینه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

والدین کاوه منصوری مهاجران ایرانی‌ در آلمان هستند. این سیاستمدار سوسیال‌ دموکرات‌‌ در سال ۱۹۸۸ در شهر دانشجویی گیسن در آلمان، به دنیا آمد و از سال ۱۹۹۷ علاوه بر ملیت ایرانی همچنین تابعیت آلمانی را دارد.

منصوری در سال ۲۰۰۶ به عنوان سخنگوی دانش‌آموزان ایالت هِسن انتخاب شد و تجربه‌‌های اولیه خود را در زمینه مشارکت در امور سیاسی کسب کرد.

او میان سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ در دانشگاه گیسن در رشته حقوق تحصیل کرد و فارغ‌التحصیل این رشته شد.

منصوری از سال ۲۰۱۹ به عنوان رئیس حزب SPD در ناحیه جنوب ایالت هِسن، نقش تاثیرگذاری را در بین سوسیال‌دموکرات‌‌های ایالت هِسن ایفا می‌کند.

این سیاستمدار آلمانی ایرانی‌تبار در انتخابات پارلمان فدرال آلمان در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ کاندیدای حزبش در یکی از حوزه‌های انتخابی در شهر فرانکفورت بود و در رقابت با امید نوری‌پور، مغلوب شد.

منصوری اما سرانجام از طریق لیست ایالتی سوسیال‌دموکرات‌‌های ایالت هِسن موفق به کسب کرسی در مجلس آلمان شد.

منبع: دویچه وله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا