اخبار بین المللی

الینا حبه وکیل عراقی الاصل ترامپ کیست؟

وکیلی که برخی رسانه‌ها می‌گویند باعث تبرئه ترامپ از استیضاح شد

وکلاپرس ـ در حالی که پرونده‌های شکایت از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا مدام در جریان است، نگاه‌ها به تیم حقوقی او معطوف شده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از یورونیوز، رئیس جمهور سابق آمریکا ۱۶ فروردین در پرونده‌ای که اتهام اصلی آن پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های پورن پیش از انتخابات ۲۰۱۶ بود با حضور دردادگاه از سوی دادستان‌ها تفهیم اتهام شد.

بیشتر بخوانید:

در این پرونده وکلای دادگستری به نام‌های سوزان نچلس (Susan Necheles)، جو تاکوپینا (Joe Tacopina) و چاد سیگل (Chad Seigel) قرار است در این پرونده از ترامپ دفاع کنند. نچلس و تاکوپینا، هر دو دادستان سابق بروکلین هستند که اعلام کرده اند: با این اتهامات “به شدت مبارزه خواهند کرد”.

علاوه بر این افراد، آلینا حبا (AlinaHabba)، وکیل عراقی‌الاصل اهل نیوجرسی نیز تیمی را در پشت پرده برای پیشگیری از محاکمه ترامپ رهبری می‌کند.

تلاش‌های وکیل الینا حبه باعث تبرئه دونالد ترامپ از استیضاح شد

الینا حبه در ایالات متحده متولد شده و شریک مدیریتی شرکت «حبا مدیو و همکاران» است. او نقشی حیاتی در دفاع از رهبر سابق آمریکا داشته و عضو شورای حقوقی او در دوران استیضاح بوده است. تلاش‌های خانم حبا باعث تبرئه دونالد ترامپ از استیضاح شد.

حبه همچنین مشاور ارشد «مگا» است. مگا گروهی است که از دستورات و اعتقادات سیاسی آقای ترامپ حمایت می‌کند. «مگا» (MAGA) در واقع اختصار شعار انتخاباتی آقای ترامپ با عنوان «عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانیم» است.

بیشتر بخوانید:

این زن ۳۹ ساله، در سپتامبر ۲۰۲۱ برای جایگزینی وکلایی از جمله مارک کاسوویتز و چارلز هاردر که سال‌ها برای آقای ترامپ کار کرده بودند، به تیم حقوقی آقای ترامپ پیوست.

آلینا حبا (AlinaHabba)
آلینا حبا (AlinaHabba)

اصلیت حبه به کجا می‌رسد؟

آلینا حبا خود را یک کاتولیک عرب-آمریکایی معرفی می‌کند که خانواده‌اش اهل عراق هستند. او می‌گوید «بسیار مذهبی» است.

آنها در اوایل سال ۱۹۸۰ کشورشان را ترک کردند تا از آزار و اذیت علیه مسیحیان فرار کنند. پدر او، سعد حبا، متخصص گوارش معروفی است و جوایز متعدد زیادی را به دست آورده است.

ملکه الیزابت، به آقای حبا نشان سلطنتی ویکتوریایی اعطا کرده و آقای حبا همچنین نشان رسمی دولت ایرلند را در اختیار دارد. او فارغ التحصیل کالج سلطنتی جراحان ایرلند است.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا