اخبار

انتقاد رئیس کمیسیون ورزش اتحادیه وکلای روسیه از FIFA

وکلاپرس– رئیس کمیسیون ورزش اتحادیه وکلای روسیه از محرومیت احتمالی این کشور از عضویت در فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) انتقاد کرد.

به گزارش وکلاپرس سرگئی آلکسیف، رئیس کمیسیون ورزش اتحادیه وکلای روسیه با بیان اینکه “محرومیت از عضویت در فدراسیون جهانی فوتبال با اکثریت آرای اعضا امکان‌پذیر است” اعلام کرد: هیچ دلیلی برای حذف ورزش روسیه وجود ندارد.

سرگئی آلکسیف گفت: این مسائل با توجه به اساسنامه فیفا پیش می‌رود و تصمیم به اخراج یک عضو فقط در موارد استثنایی اتخاذ خواهد شد. این موضوع نیز مربوط به ناتوانی مالی یک عضو در انجام تعهدات یا نقض فاحش منشور و قوانین اخلاقی فیفا است. هیچ زمینه جدی برای حذف روسیه از فیفا وجود ندارد اما هر پرسشی مربوط به نکته دومی که گفتم ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: همان‌طور که در سایر جنبه‌ها به بایکوت کردن فوتبال روسیه می‌پردازند محرومیت از عضویت نیز در کنگره فیفا و با اکثریت آرای اعضا امکان‌پذیر است.

رئیس کمیسیون ورزش اتحادیه وکلای روسیه عنوان کرد: اکنون شاهد استاندارهای دوگانه در فیفا هستیم. درگیری‌های نظامی در مکان‌ها و زمان‌های مختلفی مثل اسرائیل و فلسطین یا ورود ناتو به عراق رخ می‌دهد. شما احتمالاً هنوز به یاد دارید یوگسلاوی چگونه بمباران شد. آیا تحریمی از سوی فیفا صورت گرفت؟ ماده سه فیفا تبعیض بر اساس ملیت را ممنوع کرده است. اکنون هیچ دلیلی برای حذف ورزش روسیه وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا